2026-05-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Hon vet ju att hon inte kan betala och det innebär att vi skattebetalare får betala .
Undrar om dumpenanhängarna är glada över att betala gäddorna skadestånd som Sara orsakat och inte kan betala. Tänk så det kan gå.
Meggie här kanske tycker det är logiskt att pensionärerna får betala igen, ett par tusenlappar mindre i veckan för dem är ju inga problem?
Men ja, det är ju så det ser ut.

Därför tror jag ingen kommer att ta över efter Sara som ansvarig utgivare. Då det troligen främst är katta eller någon av fiskarna som kommer att ta över. Men de tar ju då också över ansvaret för både nya och gamla. Så risken att förlora är isf relativt stor.
Jag tror inte att Patrik vågar, kan eller orkar ta över ansvaret. Annars är han ju logiska då han inte har något att förlora mer än företaget. Dock tror jag han till skillnad ifrån Sara inte vill riskera fängelse om detta blir en dom för henne.
Citera
2026-05-06, 20:33
Medlem
Fantastiskt roligt att lärarförbundet kallar Dumpen för charlatan verksamhet. Dom sågar Dumpen och säger att S och P gör det för Swish verksamhet. 😊 När det gäller P och förhålla sig till sanningen så vey alla som är i hans generation att han är en stor jävla lögnare, kokain hit och dit och antyder att han prövat kokain en gång, ja eller hur.

Har ni glömt att P var med i 3 ska bli noll! Nu var väl det lite mer seriöst, han satt och ljög i tv om forsknings statistik. Nej jag hoppas att detta utgivningsbevis dras in ,men det verkar ju inte hända tyvärr..
Citera
2026-05-06, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Fantastiskt roligt att lärarförbundet kallar Dumpen för charlatan verksamhet. Dom sågar Dumpen och säger att S och P gör det för Swish verksamhet. 😊 När det gäller P och förhålla sig till sanningen så vey alla som är i hans generation att han är en stor jävla lögnare, kokain hit och dit och antyder att han prövat kokain en gång, ja eller hur.

Har ni glömt att P var med i 3 ska bli noll! Nu var väl det lite mer seriöst, han satt och ljög i tv om forsknings statistik. Nej jag hoppas att detta utgivningsbevis dras in ,men det verkar ju inte hända tyvärr..

Sara brukar gärna tala om svensk flathet. Om något är bevis på svensk flathet så är dessa tomtars utgivningsbevis ett monument över detta. Fullständigt otänkbart i något annat land .
Senast redigerad av Takanashi 2026-05-06 kl. 21:25.
Citera
2026-05-06, 21:21
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:

Inte dras in kanske (även om det vore på sin plats), däremot kan/kommer EU säga att utgivningsbevis inte är en ursäkt för kringgå GDPR. Så då skulle GDPR gälla fullt ut, då är det tack och adjö. Den domen borde dyka upp snart.. kan man tycka. Men då det påverkar hela svenska systemet med yttrandefrihet vill dom väl ha det så kristallklart det går. Inte något utrymme för nya kryphål osv.
Citera
2026-05-06, 22:11
Medlem
rallykalle69s avatar
Vet mycket väl att många, främst dumpare förminskar betydelsen av EU, som vi är underordnad, inte överordnad bara för man heter Sara och lever i en egen verklighet.

Status från tråden där detta behandlas.

"Du har rätt, någon ansvarig på IMY nämnde i en podd nyligen att de i princip är klara med tillsynerna men inväntar domen innan de rullar ut besluten."

"IMYs rättschef David Törngren gästade podden Dataministeriet. Bara någon vecka gammalt avsnitt. Om jag minns rätt nämner han status på tillsynen mot söktjänsterna i slutet av avsnittet, de pratade om detta i max en minut."

Säger inte att Dumpen är under tillsyn, så slipper ni påpeka det. Poängen är att IMY förstår att det är en big deal, och vad det gäller GDPR vs utgivningsbevis, så är det ingen skillnad på Lexbase, krimfup & Dumpen.

Men det är ingen mening, Dumperiet kommer aldrig förstå det där. Att i dessa sammanhang kan SD & gänget inte göra ett skit. Kanske går bryta mot EU-rätten om det swishas mer? (dump-logik).
Citera
2026-05-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Inte dras in kanske (även om det vore på sin plats), däremot kan/kommer EU säga att utgivningsbevis inte är en ursäkt för kringgå GDPR. Så då skulle GDPR gälla fullt ut, då är det tack och adjö. Den domen borde dyka upp snart.. kan man tycka. Men då det påverkar hela svenska systemet med yttrandefrihet vill dom väl ha det så kristallklart det går. Inte något utrymme för nya kryphål osv.
Jag håller tummar och tår för att det ska bli som du beskriver.
Citera
2026-05-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Sara brukar gärna tala om svensk flathet. Om något är bevis på svensk flathet så är dessa tomtars utgivningsbevis ett monument över detta. Fullständigt otänkbart i något annat land .
Jag kan bara hålla med. Men jag är fortfarande chockad över 320k medlemmar som tycker att det är underbart att gäddornas familjer får ett helvete. Jag har skrivit det förut, Googla ordet sekt så är Dumpen det 1a jag tänker på. Det finns många sätt att avslöja gäddor på, men Dumpen är helt fel väg att gå. Pöbeln och uthängning hade vi på 1700 talet.
Citera
2026-05-06, 23:34
Avstängd
Citat:
Jag kan bara hålla med. Men jag är fortfarande chockad över 320k medlemmar som tycker att det är underbart att gäddornas familjer får ett helvete. Jag har skrivit det förut, Googla ordet sekt så är Dumpen det 1a jag tänker på. Det finns många sätt att avslöja gäddor på, men Dumpen är helt fel väg att gå. Pöbeln och uthängning hade vi på 1700 talet.

Utmärkande för sektmedlemmar är trångsynthet och faktaresistens ,så jag är inte ett dugg förvånad ty det följer mönstret mer än väl.
Citera
2026-05-07, 00:39
Medlem
Citat:

Jag var försiktigt positiv när Sara först dök upp i rutan och gapade och skrek på nån gubbe i en kärra utanför typ ICA. Det slog mig snabbt att detta scenario aldrig skulle inträffa i IRL dvs Leifi 64 och Lina 13 blir kåta på varandra online.
Att dessa gamla fläskiga dinosaurier knullar runt med svenska fjortisar som Dumpens språkrör påstår är så verklighetsfrånvänt som det bara kan bli.

Pedofilerna finns redan i barnens närhet och det har aldrig och kommer aldrig se ut så som Dumpen lägger fram det, det skulle strida mot precis varenda naturlag men visst det kacklas bland dessa frånskilda sex- och alkoholtörstiga tanter i Facebookgruppen. En av dessa hängpattar lade faktiskt idag/igår upp en skärmdump på att hon swishat 50 kr till Dumpen.

Skulle en tonåring ens svara en sån där apa så blir det utegångsförbud tills 18-års dagen och jag stampar personligen sönder telefonen. Undra hur många muslimska fjortisar efterblivna Roffe 69 i Mellerud sätter på liksom.
Citera
2026-05-07, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Inser ni att det det finns en mycket viktig skillnad på det dumpen gör godtyckligt för egen vinning och konsekvenserna av offentlig maktutövning?

En person som döms till fängelse blir dömd utifrån att den har brutit mot någon av våra lagar, att vi har lagar gör att man vid tveksamhet kan läsa sig till om något man tänker göra är lagligt eller ej. Det finns på så sätt en förutsebarhet om vad konsekvenserna av ens handlingar kan komma att bli.
Det är skillnad på att peka ut någon som är dömd för något, och någon som inte är det.

Intressant att du nämner just brottsofferperspektivet, eftersom det i förhållande till dumpen är just gäddan som är brottsoffret.

Förutsebarheten går att diskutera eftersom dumpen trålar runt på nätet, men om man anser att deras närvaro är sådann att förutsebarheten borde likställas med lag, så blir resonemanget detsamma som att säga att man får skylla sig själv om man går hem sent i kort kjol och blir utsatt för våldtäkt, ett brott. Resonemanget är detsamma även om sympatin för brottsoffren kan och bör se olika ut.

Dumpen jobbar för att få ett register liknande Usa. Där kommer dömda "gäddor" finnas.
Alltså jobbar de för brottsofferperspektivet.
Det är väl som klimataktivister som limmar fast sig på vägen. I de fallet är väl bilister brottsoffer.
Man måste tänja på reglerna för att påverka.
Citera
2026-05-07, 06:46
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Säger inte att Dumpen är under tillsyn, så slipper ni påpeka det. Poängen är att IMY förstår att det är en big deal, och vad det gäller GDPR vs utgivningsbevis, så är det ingen skillnad på Lexbase, krimfup & Dumpen.
Juridiskt vet jag inte själv om det är någon skillnad. Däremot tycker jag att Dumpen på ett moraliskt plan beter sig värre än både Lexbase och fenomenet med att folk delar FUP-ar. Domar och förundersökningsprotokoll är ju åtminstone offentliga handlingar. Att sådana inte ska få begäras ut var någonting som S var ute och vevade med i samband med att SD gjorde en studie om invandrare och våldtäkter.

En oväntad effekt av om EUD går in och slår ned hammaren kring GDPR (för offentliga handlingar) kan bli att vi får censur kring riktiga brottslingar som är dömda för riktiga brott. Allt det bara för att två charlataner ville göra kommers att lura ut Torsten 71 med löften om våt fjortismus. Då kommer också journalisters och allmänhets berättigade intresse av att diskutera utfall i domstolar att begränsas på ett sätt som jag finner bekymrande.

Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Dumpen jobbar för att få ett register liknande Usa. Där kommer dömda "gäddor" finnas.
Alltså jobbar de för brottsofferperspektivet.
Det är väl en mycket liten minoritet av gäddorna som är dömda för sexrelaterade saker? Ditt efterlängtade register lär väl kunna rymmas på ett A4-papper?

Orelaterat till de två inläggen som jag citerade så anser jag inte per definition att det är fel med allt Dumpen gör, det är just fenomenet offentlig skampåle av lättlurade personer som är så otroligt problematiskt. Dumpen själva menar att det är ett stort problem att män söker pedofilmammor för att ha sex med deras barn. Om det nu stämmer, och det skulle finnas en reell risk för sådana sexmöten, var är då alla dessa pedofilmammor?

För om det är osannolikt att Sven-Börje 53 med fast anställning på Samhall lyckas locka till sig en fjortis, så känns det nästan ännu mer osannolikt att en pedofilmamma med en privat "godisgömma" i sin bostad skulle dela med sig av den. För till vilka delar hon med sig av den? Jo, till vilt färmmande personer från KIK, Tinder etc. som lika gärna kan vara civilspanare.

Jag förstår att en man som kontaktar en mamma för att få hennes medgivande till att ha sex med hennes småbarn väcker ännu mer upprörda känslor än fjortisjägarna. Samtidigt så känns den här typen av scenarion som någonting helt orelistiskt i ett land som Sverige. Vilken kvinna skulle bjuda ut sina barn till främmande män? Är de pedofiler lär de väl hålla sitt "godis" väl undanstoppat från omvärlden. Är de bara fattiga/missbrukare som behöver pengar så ligger det rimligen närmare till hands att mammorna säljer sina egna kroppar än att sälja barnens. Fenomenet med att barn systematiskt säljer sex är någonting man mest hittar bland gatubarn i u-länder, det är iaf. mitt intryck.
Citera
2026-05-07, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Juridiskt vet jag inte själv om det är någon skillnad. Däremot tycker jag att Dumpen på ett moraliskt plan beter sig värre än både Lexbase och fenomenet med att folk delar FUP-ar. Domar och förundersökningsprotokoll är ju åtminstone offentliga handlingar. Att sådana inte ska få begäras ut var någonting som S var ute och vevade med i samband med att SD gjorde en studie om invandrare och våldtäkter.

En oväntad effekt av om EUD går in och slår ned hammaren kring GDPR (för offentliga handlingar) kan bli att vi får censur kring riktiga brottslingar som är dömda för riktiga brott. Allt det bara för att två charlataner ville göra kommers att lura ut Torsten 71 med löften om våt fjortismus. Då kommer också journalisters och allmänhets berättigade intresse av att diskutera utfall i domstolar att begränsas på ett sätt som jag finner bekymrande.

Det är väl en mycket liten minoritet av gäddorna som är dömda för sexrelaterade saker? Ditt efterlängtade register lär väl kunna rymmas på ett A4-papper?

Orelaterat till de två inläggen som jag citerade så anser jag inte per definition att det är fel med allt Dumpen gör, det är just fenomenet offentlig skampåle av lättlurade personer som är så otroligt problematiskt. Dumpen själva menar att det är ett stort problem att män söker pedofilmammor för att ha sex med deras barn. Om det nu stämmer, och det skulle finnas en reell risk för sådana sexmöten, var är då alla dessa pedofilmammor?

För om det är osannolikt att Sven-Börje 53 med fast anställning på Samhall lyckas locka till sig en fjortis, så känns det nästan ännu mer osannolikt att en pedofilmamma med en privat "godisgömma" i sin bostad skulle dela med sig av den. För till vilka delar hon med sig av den? Jo, till vilt färmmande personer från KIK, Tinder etc. som lika gärna kan vara civilspanare.

Jag förstår att en man som kontaktar en mamma för att få hennes medgivande till att ha sex med hennes småbarn väcker ännu mer upprörda känslor än fjortisjägarna. Samtidigt så känns den här typen av scenarion som någonting helt orelistiskt i ett land som Sverige. Vilken kvinna skulle bjuda ut sina barn till främmande män? Är de pedofiler lär de väl hålla sitt "godis" väl undanstoppat från omvärlden. Är de bara fattiga/missbrukare som behöver pengar så ligger det rimligen närmare till hands att mammorna säljer sina egna kroppar än att sälja barnens. Fenomenet med att barn systematiskt säljer sex är någonting man mest hittar bland gatubarn i u-länder, det är iaf. mitt intryck.

Det är inte dömda än nej.
Polisen har ju bara haft Lex-Dumpen en månad.
När polisen nu fått Lex-Dumpen kommer nog fler att åka fast gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in