2026-06-15, 09:13
  #106273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det är just det som leder till förtal, bara så du vet.
Jag är definitivt inte upprörd dock kritisk till rena idiotier, men ditt näst intill sjukliga hat måste vara jobbigt att ständigt bära på och känna sig tvungen att leverera ur dumpens nonsensarkiv.

Ja du har rätt naturligtvis, när avsikten är att framställa någon som klandervärd då är det brottsligt, det är lagen och inget annat. Det var fantastiskt patetiskt (och underhållande) när Sara fick den frågan i det civilrättsliga målet där hon dömdes. Huruvida hon ansåg att Viktor var klandervärd eller inte. Hon kör på ett för sig beprövat gammalt spår och ljuger som en hund loppar sig. Att hon kan med sig själv. Det minsta man kunde begära är att hon står för vad hon gör men det finns inte i hennes bok.
Citera
2026-06-15, 10:18
  #106274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karateillern
Ja du har rätt naturligtvis, när avsikten är att framställa någon som klandervärd då är det brottsligt, det är lagen och inget annat. Det var fantastiskt patetiskt (och underhållande) när Sara fick den frågan i det civilrättsliga målet där hon dömdes. Huruvida hon ansåg att Viktor var klandervärd eller inte. Hon kör på ett för sig beprövat gammalt spår och ljuger som en hund loppar sig. Att hon kan med sig själv. Det minsta man kunde begära är att hon står för vad hon gör men det finns inte i hennes bok.

Ja det var roligt när Sara fick frågan under rättegången om hon vill utmåla gäddor som klandervärda, Saras svar var att man inte får päronkorgar om man sexchattar med barn Vad som hör till saken är att inga barn vill det utan Dumpen står för det konstgjorda utbudet men det har ingenting med verkligheten att göra.
Ett halvt rätt har Dumpen dock dvs att gubbarna försöker men inga riktiga fjortisar nappar på det där sättet som Dumpen hävdar.

Nästan roligare var när Sara under rättegången fick frågan om varför hon inte använde sin poliskälla till att begära ut lönelistor för att säkerställa när gäddan avslutade sin anställning på myndigheten -VA?!

Nu torskade ju Sara men hon stod ändå upp bra tycker jag.
Citera
2026-06-15, 11:36
  #106275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karateillern
Ja du har rätt naturligtvis, när avsikten är att framställa någon som klandervärd då är det brottsligt, det är lagen och inget annat. Det var fantastiskt patetiskt (och underhållande) när Sara fick den frågan i det civilrättsliga målet där hon dömdes. Huruvida hon ansåg att Viktor var klandervärd eller inte. Hon kör på ett för sig beprövat gammalt spår och ljuger som en hund loppar sig. Att hon kan med sig själv. Det minsta man kunde begära är att hon står för vad hon gör men det finns inte i hennes bok.
Ja, hennes överdrifter och lögner är inte att leka med. Likaså hennes terapeutiska samtal med suicidbenägna. Istället för dessa långa samtal med försök att linda in dem i bomull , kan hon göra samtalen korta och koncisa genom "gå å häng dig"! Det hade åtminstone varit ärligare.
Jag tror inte ens hon kan stava till ordet ärlig och än mindre kan mytomanen Sjöberg.
__________________
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-15 kl. 11:40.
Citera
2026-06-15, 11:54
  #106276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja, hennes överdrifter och lögner är inte att leka med. Likaså hennes terapeutiska samtal med suicidbenägna. Istället för dessa långa samtal med försök att linda in dem i bomull , kan hon göra samtalen korta och koncisa genom "gå å häng dig"! Det hade åtminstone varit ärligare.
Jag tror inte ens hon kan stava till ordet ärlig och än mindre kan mytomanen Sjöberg.

Det gömmer sig många högskolepoäng bakom Dumpens hotline och det är där det händer men visst Sara kanske inte har en formel kompetens till att avgöra när någon är självmordsbenägen fast hon gör nog sitt bästa.

Bedömningar, utgivningsbevis mm har den här Madamen köpt på svarta marknaden så det finns liksom inget kvitto och det är lite känsligt att prata om det.
Citera
2026-06-15, 12:06
  #106277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det gömmer sig många högskolepoäng bakom Dumpens hotline och det är där det händer men visst Sara kanske inte har en formel kompetens till att avgöra när någon är självmordsbenägen fast hon gör nog sitt bästa.

Bedömningar, utgivningsbevis mm har den här Madamen köpt på svarta marknaden så det finns liksom inget kvitto och det är lite känsligt att prata om det.

Ja, det är svårt att bedöma huruvida dessa terapeutiska samtal är djupt tragiska eller rent ut sagt komiska.
Citera
2026-06-15, 12:08
  #106278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja, det är svårt att bedöma huruvida dessa terapeutiska samtal är djupt tragiska eller rent ut sagt komiska.

Det är nog legitimerad personal som jobbar för Föreningen Dumpen.
Citera
2026-06-15, 12:37
  #106279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det är nog legitimerad personal som jobbar för Föreningen Dumpen.

Lika legitimerade som de på Impulskollen? Nu handlade detta om Saras samtal med gäddor, men du har en imponerande förmåga att misstolka och fylla i luckor efter eget behag som ska passa dumpens narrativ.
Citera
2026-06-15, 12:41
  #106280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Lika legitimerade som de på Impulskollen? Nu handlade detta om Saras samtal med gäddor, men du har en imponerande förmåga att misstolka och fylla i luckor efter eget behag som ska passa dumpens narrativ.

Sara brukar ju rekommendera att gäddor kontaktar vården.
Citera
2026-06-15, 12:41
  #106281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det är nog legitimerad personal som jobbar för Föreningen Dumpen.

Ja Sara har en jävla massa akademiker under sig som dessutom jobbar gratis. Jag tror faktiskt att det förhåller sig som så att dessa underhuggare har bättre utbildning än Sara men att Sara är intelligentare. Den officiella siffran är ca 100 personer i detta glada gäng called Dumpen och vi vet mycket väl vem det fan är som bestämmer.
Citera
2026-06-15, 12:48
  #106282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det gömmer sig många högskolepoäng bakom Dumpens hotline och det är där det händer men visst Sara kanske inte har en formel kompetens till att avgöra när någon är självmordsbenägen fast hon gör nog sitt bästa.

Bedömningar, utgivningsbevis mm har den här Madamen köpt på svarta marknaden så det finns liksom inget kvitto och det är lite känsligt att prata om det.

Ja för att inte säga överkänsligt när det gäller dumpen och självmord.
Sara friskriver sig från alla försök att koppla gäddors självmord till att vara dumpens ansvar.
Vi har fått lära oss att hade gäddan inte chattat med ett barn hade inget självmord begåtts.
Samtidigt har vi fått lära oss att samtliga gäddor har chattat och förgripit sig på X antal barn tidigare.
De tidigare chattarna och övergreppen har tydligen inte lett till gäddors självmord utan det är först när dumpen hängt ut vederbörande som gäddan tagit livet av sig.
Utifrån detta perspektiv är det en svårförståelig logik att dumpen är helt fri från ansvar .
Å andra sidan spelar det ingen roll så länge sektmedlemmarna också köper denna kullerbytta.
Citera
2026-06-15, 12:53
  #106283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja, hennes överdrifter och lögner är inte att leka med. Likaså hennes terapeutiska samtal med suicidbenägna. Istället för dessa långa samtal med försök att linda in dem i bomull , kan hon göra samtalen korta och koncisa genom "gå å häng dig"! Det hade åtminstone varit ärligare.
Jag tror inte ens hon kan stava till ordet ärlig och än mindre kan mytomanen Sjöberg.
Nej S och P är inte några ärliga personer. Många har glömt bort Saras belastningsregister och då fasas Många brott bort efter 10år. Och Patriks bakgrund med kokain och alkoholmissbruk.
Citera
2026-06-15, 12:55
  #106284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja för att inte säga överkänsligt när det gäller dumpen och självmord.
Sara friskriver sig från alla försök att koppla gäddors självmord till att vara dumpens ansvar.
Vi har fått lära oss att hade gäddan inte chattat med ett barn hade inget självmord begåtts.
Samtidigt har vi fått lära oss att samtliga gäddor har chattat och förgripit sig på X antal barn tidigare.
De tidigare chattarna och övergreppen har tydligen inte lett till gäddors självmord utan det är först när dumpen hängt ut vederbörande som gäddan tagit livet av sig.
Utifrån detta perspektiv är det en svårförståelig logik att dumpen är helt fri från ansvar .
Å andra sidan spelar det ingen roll så länge sektmedlemmarna också köper denna kullerbytta.

Lite gäddblod på händerna för att skydda barnen är väl oundvikligt?
Man måste knäcka några ägg för att göra en omelett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in