2026-06-15, 13:28
  #106285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Lite gäddblod på händerna för att skydda barnen är väl oundvikligt?
Man måste knäcka några ägg för att göra en omelett.

Så kan man absolut tycka, men då är det väl klädsamt om man står för det och slutar upp med hysteriska förnekelser á la dumpen.
__________________
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-15 kl. 13:40.
Citera
2026-06-15, 13:34
  #106286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Så kan man absolut tycka, men då är det väl klädsamt om man står för det och slutar upp med förnekelser á la dumpen.

Vad menar du? Det står ju för det. Förnekar Dumpen att gäddor dött eller?
Citera
2026-06-15, 13:47
  #106287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Vad menar du? Det står ju för det. Förnekar Dumpen att gäddor dött eller?
Står dumpen för att de har ansvar för gäddors självmord? Du låtsas som vanligt inte förstå vad som diskuteras och man börjar undra vad du skulle diagnostiseras med eller om det är en försåtlig och falsk strategi från din sida.Jag har för mig att någon skrev "lite blod på händerna för att skydda barn osv".Vad menar du med det uttrycket ?
Citera
2026-06-15, 13:52
  #106288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Står dumpen för att de har ansvar för gäddors självmord? Du låtsas som vanligt inte förstå vad som diskuteras och man börjar undra vad du skulle diagnostiseras med eller om det är en försåtlig och falsk strategi från din sida.Jag har för mig att någon skrev "lite blod på händerna för att skydda barn osv".Vad menar du med det uttrycket ?

Gäddorna har väl ansvar för sina egna självmord? Att Dumpen avslöjar dem som pedofiler är säkerligen en orsak till att de i vissa fall väljer att avsluta sitt liv.
Men samtidigt: De flesta med den läggningen lever nog med självmordstankar.
Och det får vi väl vara tacksamma för?

Jag skrev "lite" av en anledning. Men om du vil göra en höna av en fjäder kommer jag inte stoppa dig.
Citera
2026-06-15, 13:59
  #106289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Gäddorna har väl ansvar för sina egna självmord? Att Dumpen avslöjar dem som pedofiler är säkerligen en orsak till att de i vissa fall väljer att avsluta sitt liv.
Men samtidigt: De flesta med den läggningen lever nog med självmordstankar.
Och det får vi väl vara tacksamma för?

Jag skrev "lite" av en anledning. Men om du vil göra en höna av en fjäder kommer jag inte stoppa dig.
Att folk tar livet är sig är naturligtvis att göra en höna av en fjäder. Varför bry sig? Det är precis den inställningen dumpen och dess anhängare har.
Å andra sidan hedrar det dig att du öppet blottar vem du egentligen är .
Citera
2026-06-15, 14:02
  #106290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Att folk tar livet är sig är naturligtvis att göra en höna av en fjäder. Varför bry sig? Det är precis den inställningen dumpen och dess anhängare har.
Å andra sidan hedrar det dig att du öppet blottar vem du egentligen är .

Det är bättre än att de fortsätter förgripa sig på barn. De flesta som blir offer för gäddorna lever med självmordstankar. Vill du hellre ha det scenariot? Vem vet hur många självmord gäddorna skapat.

Gäddorna är ju jordens avskum.
Citera
2026-06-15, 14:09
  #106291
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Står dumpen för att de har ansvar för gäddors självmord? Du låtsas som vanligt inte förstå vad som diskuteras och man börjar undra vad du skulle diagnostiseras med eller om det är en försåtlig och falsk strategi från din sida.Jag har för mig att någon skrev "lite blod på händerna för att skydda barn osv".Vad menar du med det uttrycket ?
Det är gäddorna som väljer att begå självmord. Man kan inte lägga ansvaret på någon annan.
Gäddorna ställer till det för sig, helt på egen hand.
De skriver att de är rädda för Dumpen men går ändå rakt in i deras nät.
Citera
2026-06-15, 14:26
  #106292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är gäddorna som väljer att begå självmord. Man kan inte lägga ansvaret på någon annan.
Gäddorna ställer till det för sig, helt på egen hand.
De skriver att de är rädda för Dumpen men går ändå rakt in i deras nät.

Vet inte om det är så jätteschysst att runka dessa Samhalls för att bevisa sin egen tes? Absolut alla vet att ingen av hingstarna på Dumpen skulle gå hem bland 50 år yngre i verkligheten och det finns ingen mamma i världen som skulle skrika av glädje när en tjockis vill penetrera hennes tvååring. Du är ju dum på riktigt.
Citera
2026-06-15, 14:42
  #106293
Medlem
israelisinnocents avatar
tycker gäddorna slipper undan lite för lätt, tänk om de kunde bjuda in chris hansen och lära sig lite

antingen att fiskaren ringer gäddan precis innan konfrontationen, samtidigt filmar de gäddan med teleobjektiv så man tydligt hör röst och ser ansiktet!

ännu bättre som chris hansen med en fiskare utklädd till barn men det kräver lite mer resurser
men ett filmat samtal

man kan ha en bil med tonade rutor för att gömma teleobjektivet

iaf på gäddorna som är på sin vakt
Citera
2026-06-15, 15:32
  #106294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är gäddorna som väljer att begå självmord. Man kan inte lägga ansvaret på någon annan.
Gäddorna ställer till det för sig, helt på egen hand.
De skriver att de är rädda för Dumpen men går ändå rakt in i deras nät.
Med den logiken är det den som mobbas som har ansvar för sina egna handlingar när de väljer att avsluta lidandet? Eller är det så att den som mobbar har visst ansvar? Det är många barn och även vuxna som väljer att avsluta lidandet.

Samma för de som utsätts för sexuella övergrepp då. Det kan ju inte vara förövarens ansvar?

För likt bägge dessa har Dumpen en direkt koppling till vad som sker och där igenom ett ansvar. Annars kan man ju inte lägga ansvar för självmord på någon annan än den som avslutar sitt liv? Alltså anser meggie att förövaren går fri ifrån ansvar.
Citera
2026-06-15, 15:45
  #106295
Medlem
israelisinnocents avatar
När togs kommentarsfältet bort under gäddorna? dumpen.se
Citera
2026-06-15, 15:46
  #106296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
När togs kommentarsfältet bort under gäddorna? dumpen.se

Det var i samband med en polisanmälan om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in