2026-06-15, 11:18
Medlem
Riktigt bra match av sverige. Isak och Gyökeres var grymt bra där upp, Bergvall gjorde återigen ett riktigt bra inhopp,. och vilka mål av Ayari. Ingen var dålig, men jag tycker det är dem som stack ut mest.

Dock så var det den enklaste matchen vi kommer spela i detta mästerskap. Men en riktigt bra start, och målskillnaden kan ha betydelse i slutändan.
Citera
2026-06-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent

så detta stämmer ej?

Öh jo, det står tydligt. Grupp C & Grupp F (USA ingår inte i nån av de grupperna så Sverige kommer inte möta USA i sextondelsfinalen) Men det är klart: Om USA vinner sin grupp & förutsatt att Sverige kommer trea så kan det gå:

Citat:
Winner Group D

July 6 – Seattle

3rd Group B/E/F/I/J

https://en.wikipedia.org/wiki/2026_FIFA_World_Cup_knockout_stage
Citera
2026-06-15, 11:23
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Såg matchen nu, en riktig bra match av Sverige, men nu är ju Tunisien som Jordanien, eller Kap Verde, men 3 viktiga poäng blev det, så de kanske räcker redan att gå vidare med 5-1 oavsett vad som sker i framtiden.
Citera
2026-06-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
tunisiens målvakt kan vara de värsta jag skådat.
så vi kan redan nu se att tunisien kommer hamna sist i gruppen med all säkerhet.
sverige kommer få pisk av holland rätt säker på det.
blir en kul duell mellan van dijk o isak då båda spelar i liverpool

Kanske, men jag tycker holland saknar riktig spets framåt. De har ingen Robben, Van Basten, Bergkamp eller Cruijff etc. Deras innermittfält och defensiv är dock ganska så bra.
Citera
2026-06-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Var Tunisien så dåliga som alla säger? De säger att de var sämre än Haiti.

Vi kanske ska lugna oss lite i sådana fall tills vi får möta riktigt motstånd.
Ja, Tunisien var riktigt dåliga. Folk kan få fira nu, men de kommer att komma ner på jorden igen efter mötet mot Holland.
Citera
2026-06-15, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pending1
Kanske, men jag tycker holland saknar riktig spets framåt. De har ingen Robben, Van Basten, Bergkamp eller Cruijff etc. Deras innermittfält och defensiv är dock ganska så bra.
Vi får se, tycker deras målvakt är rätt kass, inte en enda bra målis sedan van der sar...
Citera
2026-06-15, 11:27
Medlem
Sextondelsfinalen avklarad efter första matchen - vem kunde tro det?
Tre poäng och bra målskillnad är riktigt bra hårdvaluta
Citera
2026-06-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Var Tunisien så dåliga som alla säger? De säger att de var sämre än Haiti.

Vi kanske ska lugna oss lite i sådana fall tills vi får möta riktigt motstånd.
Deras målvakt var det sämsta jag sett, sett bättre i korpen faktiskt. ett överskattat lag som jag tror haiti/curacao/kap verde hade tagit poäng från.
de fick storsnopp av belgien 5-0 bl.a så vi får se på lördag hur kraftmätningen är
Citera
2026-06-15, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Han valde att pissa på Sverige istället genom att tydligt markera att han är en smutsig muslim som borde deporteras
Förstår inte varför du skriver här! Fotboll är förbrödrande vad gäller religion. Alla är med. Att du inte skäms. För övrigt bor Ayari i England.
Citera
2026-06-15, 11:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Såg inte matchen live inatt men har nu sett ikapp den. Väldigt glädjande med resultat och vi börjar VM så här bra.
Citera
2026-06-15, 11:51
Medlem
Jag tror det blir svårt mot Nederländerna. Försvarsspelet ser trots allt inte klockrent ut.

Bergvall borde starta istället för Nygren som var rätt anonym.
Citera
2026-06-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Jag tror det blir svårt mot Nederländerna. Försvarsspelet ser trots allt inte klockrent ut.

Bergvall borde starta istället för Nygren som var rätt anonym.
Håller med! Bergvall är precis den typ sv spelare Sverige behöver. Blivande storstjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in