Citat:
Ursprungligen postat av
Chekerone
Har följt Roy sen Sveriges mästerkock och starten på Youtube och gillar hans videos och äventyr skarpt. MEN jag undrar om Roy gjort sig ovän med Franjo? Eller tvärtom? Så här skriver Roy som kommentar i sin senaste video:
"Jag ser att många är undrande över varför Franjo inte är med längre och att jag inte nämnde något om det i programmet. Så här kommer en enkel förklaring - vi hade verkligen ett par riktigt bra år tillsammans både på och utanför restaurangen, men i somras valde Franjo att byta bana i livet, bort från restaurangvärlden och testa något nytt. Vi tackar honom så varmt för allt hårt jobb han lade ner för restaurangens räkning, men Foni kommer leva vidare med nya hungriga kockar. Hoppas vi ses på Foni inom kort! All kärlek till er alla!"
Han nämner inte Franjo i avsnittet.
Någon har kommenterat att dom inte följer varandra på sociala medier.
Det verkar även som att han och Claes (Svartzonker) inte umgås längre, länge sen dom gjorde videos ihop, men det kan ju ha tusen förklaringar. Claes dotter startade ju som någon form av restaurangchef på Dersch, men slutade ganska snabbt och kör nu Restauranto ihop med sin pappa. Där undrar man ju också vad som hände?
Dersch verkar ha stor personalomsättning, så det kan ju vara att hon inte tyckte det var kul eller för jobbigt bara.
Gör sig Roy ovän med sköna människor för att han själv är oskönare än vad som visas på hans YouTube-kanal? Eller är jag bara ute och cyklar?
Jag vet givetvis inte ett skit om Roy personligen, eller vad som sker i hans privatliv. Jag känner honom inte, och känner ingen han någonsin haft på sin kanal. Just i Franjos fall skulle jag rent spontant tro att han helt enkelt slutade av... ja, vad ska man säga, "administrativa skäl"? Alltså, inte av personliga eller känslobaserade skäl. Kanske orkade han helt enkelt inte längre. Jag menar, Franjo gjorde ju fan typ allt jobb, medan Roy... stod och gestikulerade framför kameran och åt dyr mat
Det där med Claes dotter får mig dock att fundera lite. Jag måste säga att jag tröttnat rejält på Roy, har inte kollat på hans videor på flera månader, eftersom de endast handlar om att han går runt gator man sett miljarder gånger redan, blir full, tar med sig ölmagegubbarna Nicke eller Gillis som kör sina vanliga fasoner, och sedan spenderar nära 2000 kr på restaurangmat vilket man tydligen ska tycka är helt fantastiskt. Slutade nog mycket i samband med att han också började säga "vi är som en familj" till sina tittare, oerhört sliskigt
Något jag länge stört mig på är dock hur han interagerar med kvinnor. Det är inte aggressivt eller hotfullt, men det är högst patriarkalt. Han ställer sig ovan dem, avbryter dem, lyssnar inte, svarar inte. Det tyder på komiskt dålig självinsikt. Ofta ser de djupt obekväma ut, medan männen ser superglada ut. Och första gången jag noterade det var just vid något möte inför Dersch där hon var med. Det är inte omöjligt alls att hon blev rätt trött efter ett tag. Eller så är det helt enkelt så att hon fick ett bättre jobb. Vad vet jag, folk verkar ju tycka om honom en del