2025-04-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Fast det är ju inget konstigt. Han ser sig själv som mer libanes än svensk. Även om han har både en svensk och libanesisk förälder. I Libanon är de flesta muslimer. Dvs. de pratar inte med varandras fruar. Det handlar inte om att vara oartig utan är ju en del av deras kultur. Jag tycker Roy är en duktig entreprenör för att ändå vara så pass ung. Folklig och duktig på att nätverka och väldigt social. Vi får hoppas hans nya krog kommer gå bra. Han får passa sig bara så han inte blir för dyr så folk passar sig för att gå dit. Speciellt på lunchen.

Härlig kultur.
Citera
2025-04-22, 04:59
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Fast det är ju inget konstigt. Han ser sig själv som mer libanes än svensk. Även om han har både en svensk och libanesisk förälder. I Libanon är de flesta muslimer. Dvs. de pratar inte med varandras fruar. Det handlar inte om att vara oartig utan är ju en del av deras kultur. Jag tycker Roy är en duktig entreprenör för att ändå vara så pass ung. Folklig och duktig på att nätverka och väldigt social. Vi får hoppas hans nya krog kommer gå bra. Han får passa sig bara så han inte blir för dyr så folk passar sig för att gå dit. Speciellt på lunchen.

Det där tror jag inte riktigt på. Han är oavsett uppvuxen i Sverige sedan hela sitt liv tillbaka med en svensk mamma och därmed en svensk familj. Det handlar inte heller uteslutande om Roy, eftersom han sällan är ensam i de situationerna, man märker att hans associerade icke-libaneser har ungefär samma inställning. Det är dessutom till stor del så det är i många svenska sammanhang; de som hamnar längst ner i statushierarkin förblir tysta även om de kanske har mest och bäst att säga, även om man hamnat längst ner endast som följd av sitt kön

Men visst, det ska bli kul att se hur det går för Dersch. Det kommer säkert bli svindyrt, men just i Roys fall tror jag ändå det kan funka. Foni är ju dyrt och verkar åtminstone rulla på bra hittils. Oavsett är det på riktigt bra med ett nytt schnitzelställe i Stockholm eftersom det inte direkt finns i överflöd
Citera
2025-04-22, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacteria
Alltså det är så komiskt hela skiten. Han är så påtagligt otränad på att agera framför en kamera. Hans försök till att få allting att kännas så jävla "NICE" och "SOFT" och "LYXIGT" osv, det är liksom en restaurang på det svennigaste stället i hela Spanien - Torrevieja 😂

Ängsligheten, sättet han pratar med personal när han ska beställa osv, det är ren komik alltså. Han kanske lagar bra mat, jag vet inte. Han verkar tycka att en helt vanlig grillsås på paprika och fetaost är typ det sjukaste som uppfunnits sen skivat bröd. Det är något som stör mig oerhört mycket med honom som jag inte riktigt kan sätta fingret på, men jag tror det är att allting är så jävla B men han är helt ovetande om det liksom.

I senaste avsnittet så har han alltså på riktigt inte den blekaste om att Papa Johns är klassisk stor amerikansk skit-kedja? Han tror det är nåt lokalt hak? Killen är kock, eller har jag missat något?

Jo, det är ju lite så, känns inte särskilt världsvan men önskar vara sofistikerad. Tycker hans utstrålning snarare är "buffel" än någon med pondus. Känns som många ser upp till honom då de tycker han är cool. Säkert en hyfsat schyst kille, men det jag framförallt tar med mig är hur långt man kommer med självförtroende, verkar inte saknas där.
Citera
2025-04-22, 22:49
Medlem
Fyllefyllots avatar
Gillar kanalen och Roy mycket men kollar ändå väldigt sällan av en enkel anledning, filmerna är på tok för långa för min smak.

Jag hade förmodligen kollat varje avsnitt om de hade varit typ en kvart långa eller något så att man kunde se något medan man typ lagar mat eller äter eller något men när man jobbar heltid har man inte all fritid i världen och den timmen eller två per dag jag lägger på "tv" så blir roy nader tyvärr oftast bortprioriterad pga av längden på klippen. Ser liksom hellre typ fem andra grejer där underhållningsvärldet är liknande under samma tid men för er som är die-hard-naders så är det ju säkert himmelriket med så långa avsnitt så ofta.
Citera
2025-05-10, 15:25
Medlem
Var det inte roys pappa charbel som sålde sprayburkar i en graffiti affär i slutet på 90-talet?

Homeboy hette butiken. Låg mitt i stockholm city. Han lurade alla småklottrare med dyra medlemskap för att få handla där 😅
Citera
2025-05-10, 15:49
Medlem
marytraders avatar
Har han öppnat nya restaurangen ännu? Mycket folk? Några recensioner på stället och maten ännu?
Citera
2025-05-12, 01:09
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Har han öppnat nya restaurangen ännu? Mycket folk? Några recensioner på stället och maten ännu?

Är ditt google trasigt?

Intressant att bara ha två schnitzlar med ambitionen att vara den bästa schnitzelrestaurangen i landet. Räknar inte panerad fisk och aubergine som schnitzel. Märks dessutom att Roy har skrivit menyn. Vad betyder "flotterad" i matsammanhang? "Krispig aubergine som simmar i krämig
tahini" låter inte så aptitligt.
Citera
2025-05-12, 13:52
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Japp det är öppet! När dom öppna bokningen så vart det över 1500 bokningar på en och en halv timme.
Citera
2025-05-12, 19:40
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melbax
Var det inte roys pappa charbel som sålde sprayburkar i en graffiti affär i slutet på 90-talet?

Homeboy hette butiken. Låg mitt i stockholm city. Han lurade alla småklottrare med dyra medlemskap för att få handla där 😅

Gamla brogatan typ?
Citera
2025-05-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Gamla brogatan typ?

Ja där låg homeboy som sålde sprayburkar till klottrare.
Citera
2025-05-13, 19:07
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Japp det är öppet! När dom öppna bokningen så vart det över 1500 bokningar på en och en halv timme.

ok, jävlar. Ja, då måste det vara omöjligt att få ett bord där. Hade tänkt att provkäka där, men då får man vänta till hösten när hypen lagt sig. Kan ju vara bra iofs. att låta restaurangen få några månader på sig att komma in i rutinerna, så allt flyter på bättre. Några kommentarer om schnitzeln de har? Grymt god? Hur är prisläget? Någon som kan ladda upp priserna här?
Senast redigerad av marytrader 2025-05-13 kl. 19:10.
Citera
2025-05-25, 19:54
Medlem
Kollar man chatGPT så står det att Dersch drivs av tre personer, en av dom är Roy Nader. Men det verkar som att restaurangen ägs av en annan liten krogkoncern, Doors, och där är det andra personer i styrelsen.

Min gissning är att Roy är en mindre delägare i den här schnitzelsatsningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in