Citat:
Ursprungligen postat av
Roctane
Men varför egentligen? Det är ju förväntat att det förr eller senare skulle bli en dom, till min kännedom finns det ingen process som skulle möjliggöra att begärandet av förhandsavgörande dras tillbaka. Förväntade de sig att EU skulle hinna upplösas innan det blev av?
Om jag ska vara ärlig förväntade jag mig inte en dom detta år, speciellt inte innan deras ledighet 16/7. Domen drog ut på tiden och min gissning är att även lexbase förväntade sig att det ska dröja och under tiden tjänar de pengar. Nu har de knappt en månad kvar.
Lexbase och alla dessa bolag har ju massa jurister och advokater på sin sida. De har nog fått förklarat för sig hur utgången kan bli, även om de försöker få rätt.
Men deras strategi verkar helt enkelt vara att ignorera alla nya domar och beslut och påstå att inget av det där berör deras verksamhet för att fortsätta som de alltid gjort.
Generaladvokatens yttrande riktade sig specifikt mot dessa databaser och tom nämnde specifikt legal newsdesk. Ändå går lexbase ut i ett yttrande och uppger att GAs yttrande inte berör de

, man ba nehe, vem berör det då, Hassans pizzeria?
Skillnaden nu är att lexbase har blivit stämt och nu kommer ett förhandsavgörande från EUd om vad som gäller. Dessutom väntar både IMY med sitt beslut och även EU-kommissionen/EU-parlamentet. Denna gång går det inte att ignorera och deras skitsnack kommer förbli just skitsnack.
Det är över.