2026-05-28, 11:44
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tja, det blir väl rutin det också efter ett tag, eller får du vidga dina vyer hur mycket vill kanske?
Nja det behövs inte även om det slinker in en eller annan extra med oss någon gång ibland.
Citera
2026-05-28, 14:11
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Folk (både män och kvinnor) som är "systematiskt otrogna" är - om inte avtal om "öppet förhållande" finnes - i min mening psykopater.

Ett "tips" kan vara att leva efter devisen "aldrig otrogen nykter" - kan ge om inte annat en ursäkt att ta ett järn el två...
Citera
2026-05-28, 14:19
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Varit med otrogna. Aldrig varit otrogen själv dock (jag kom liksom aldrig så långt, haha???).

Det beror ju oxå på HUR man definierat otrohet OM man faktiskt gjort det eller bara utgår ifrån standardmallen per automatik.
Citera
2026-05-28, 14:21
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Folk (både män och kvinnor) som är "systematiskt otrogna" är - om inte avtal om "öppet förhållande" finnes - i min mening psykopater.

Ett "tips" kan vara att leva efter devisen "aldrig otrogen nykter" - kan ge om inte annat en ursäkt att ta ett järn el två...

Din profilbild passar perfekt i kombo med den devisen!
Citera
2026-05-28, 15:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Din profilbild passar perfekt i kombo med den devisen!

"Rena rama Rolf" inte det bästa Brandeby gjort men när jag såg bilden, explosionssvärta, ett järn i handen, advokaten i luren, tänkte jag direkt, "that´s me!"....

// Sorry för OT!

Tillbaka till topic! Har all respekt för par som med öppna ögon ingår ett "öppet förhållande" - men ni som, kanske fler ggr i veckan, går bakom ryggen på er kvinna alt snubbe - hur fan orkar ni!???? Rent moraliskt? Att kunna se sin partner i ögonen????? Nä, fy fan...
Citera
2026-05-28, 19:37
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
"Rena rama Rolf" inte det bästa Brandeby gjort men när jag såg bilden, explosionssvärta, ett järn i handen, advokaten i luren, tänkte jag direkt, "that´s me!"....

// Sorry för OT!

Tillbaka till topic! Har all respekt för par som med öppna ögon ingår ett "öppet förhållande" - men ni som, kanske fler ggr i veckan, går bakom ryggen på er kvinna alt snubbe - hur fan orkar ni!???? Rent moraliskt? Att kunna se sin partner i ögonen????? Nä, fy fan...

Det är faktiskt en riktigt bra bild. Brandeby var en kung och med järnet i handen plus advokaten i luren - världsklass 😂😂

Otrogen? Ja jag har hört talas om det. Verkar farligt.
Citera
2026-05-29, 13:28
Medlem
Nej, jag har aldrig varit otrogen. Har aldrig ens övervägt att vara det heller.
Citera
2026-06-13, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du skyller fortfarande ditt beteende på andra så, du skulle vara precis lika moraliskt defekt i en relation idag som då.

Är du läskunnig? Läste du ens vad jag skrev? Säg bara att du hatar kvinnor, din stolle.
Citera
2026-06-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har du verkligen aldrig varit otrogen?

Själv så kan jag glatt erkänna att jag har varit otrogen flera ggr, både mot min nuvrande fru och tidigare relationer. Och jag tror knappast att det finns en enda man där ute som ej har varit otrogen.

Vad menar ni?

Nej, jag har aldrig varit otrogen!
Man gör slut om man känner behov av att vara med andra.
Har blivit bedragen på det viset 1 gång i livet den smärtan och sveket är groteskt så det vill man inte utsätta någon annan för.
Anser att människor som bedrar andra på det viset är väldigt små människor med stort bekräftelsebehov!
Citera
Igår, 15:49
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Att vara otrogen är nog det värsta man kan göra mot en annan människa. De såren läker aldrig.

Ja. Och hur läskigt är inte lögnen månader, år.. lögn?
Att de tittar en i ögonen och ljuger.
Din kropp plockar upp alla signaler innan du själv vill inse, och sen är ingenting sig likt igen.
Sorg. Man återhämtar sig aldrig.. för då har man lärt sig vad folk är kapabla till att utsätta dig för trots att de älskar dig.
Så jävla mörkt
Citera
Igår, 16:26
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har du verkligen aldrig varit otrogen?

Själv så kan jag glatt erkänna att jag har varit otrogen flera ggr, både mot min nuvrande fru och tidigare relationer. Och jag tror knappast att det finns en enda man där ute som ej har varit otrogen.

Vad menar ni?

Jag vet inga siffror men om man läser parterapeuten och forskaren Esther Perel så finns det olika typer av otrohet och varje person vet var gränsen går för dem.
Flirta? Chattande? Anförtro sig åt en kollega när de borde samtala med sin äkta hälft istället? Sex? Emotionell kontakt?

Enligt Perel är olika typer av övertramp (otrohet) vanligt men oftast förödande.

Jag har själv bara blivit bedragen och aldrig varit otrogen själv.. skulle aldrig, men jag är uppriktigt nyfiken (utan att shame:a) hur man hamnar där, vad man känner efteråt och hur man rättfärdigar det? Ångrar man sig?

Ingen skada skedd om din partner aldrig får veta?
Förklara
Citera
Igår, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Ja. Och hur läskigt är inte lögnen månader, år.. lögn?
Att de tittar en i ögonen och ljuger.
Din kropp plockar upp alla signaler innan du själv vill inse, och sen är ingenting sig likt igen.
Sorg. Man återhämtar sig aldrig.. för då har man lärt sig vad folk är kapabla till att utsätta dig för trots att de älskar dig.
Så jävla mörkt

Hade inte kunnat säga det bättre själv! Obehagligt hur man kan ljuga för någon så länge. Han som var otrogen mot mig höll på i över 1 år visade det sig sedan. Det började med en hemmafest, våra vänner var där och så även hon. Han presenterade oss för varandra och där och då var det inget konstigt för mig eftersom på den tiden så kom det och gick folk. Hon var då vän till en vän så det föll sig naturligt att hon var med. Hon träffade vår bebis osv. Till slut kom det fram att dem hade en "affär". Och hade haft under en lång tid. Vissa i vänkretsen visste om detta så dem bad jag fara och flyga också. Det sätter sina spår och man blir aldrig riktigt sig själv igen. Och man har fått jobba med sig själv oerhört mycket.
Det påverkar även nya relationer. Även att man inte går runt och är misstänksam eller letar efter tecken så är man i grunden ganska avtrubbad för att man vet att man inte kan styra någon annans handlingar och vem som helst kan bedra en när som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in