2025-03-11, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har du verkligen aldrig varit otrogen?

Själv så kan jag glatt erkänna att jag har varit otrogen flera ggr, både mot min nuvrande fru och tidigare relationer. Och jag tror knappast att det finns en enda man där ute som ej har varit otrogen.

Vad menar ni?
Låter som du och din fruga inte är ett bra par och borde lösa det här bättre än att du går bakom ryggen och sen är stolt. Fast jag kan förstå exempelvis folk man jobbat med som berättat att deras frugor torkar igen med åldern och allt dom har tillsammans är barnen och huset och att mannen helt enkelt får lätta på trycket på annat håll om kvinnan av oklara grunder inte vill ha sex. Är man snygg dom flesta kvinnor förlåter otrohet faktiskt och låtsas att dom inte vet när dom har det på känn. Att det skulle vara det värsta man kan göra mot en kvinna det är ren bluff dock jag uppmanar det inte.
Citera
2025-03-11, 06:11
Medlem
Jag förknippar otrohet med opålitliga människor med dålig karaktär och andra negativa mänskliga egenskaper, som inte bryr sig om de sårar den man gjort löften till. Jag skulle inte vilja vara en sådan själv.
Citera
2025-03-11, 06:34
Medlem
Citat:

Själv så kan jag glatt erkänna att jag har varit otrogen flera ggr, både mot min nuvrande fru och tidigare relationer. Och jag tror knappast att det finns en enda man där ute som ej har varit otrogen.

Vad menar ni?

Du ör ett svun och hoppas du blir av med allt du äger i en kommande skilsmässa. Otrogna svin förtjänar att leva i smuts och elände
Citera
2025-03-11, 06:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Kanske att man hade 3 tjejer samtidigt på dagis men det räknas inte. Har aldrig varit otrogen i en riktig relation och det handlar ju om min moral och mina principer och dessutom har jag alltid förstått att man leker inte med elden så "råka vara otrogen" finns ju inte egentligen.

Det lustiga är ju att jag blivit anklagad för att vara otrogen i typ alla förhållanden ändå så kvinnor har ju noll radar i detta och låter sin paranoia styra istället.
Citera
2025-03-11, 06:53
Medlem
halaltarzans avatar
Ser att det är många här som inte varit otrogna, det är väl iofs bra. Men har ni haft chansen då? För är du en attraktiv man så är det ju inte helt ovanligt att kvinnor mer eller mindre bjuder ut sig, har du då dålig karaktär så är det jävligt lätt att du åker dit.
Citera
2025-03-11, 06:54
Medlem
Citat:

Vad menar ni?
Jag har aldrig varit otrogen, faktiskt. Och nu när man passerat fyrtio känns det knappast som att chanserna ökar för att det skall ske

Det hela är ju ganska enkelt egentligen: väljer man att leva i tvåsamhet så håller man sig till det, punkt slut. Har man tröttnat på sin partner så går man isär innan man börjar leta efter något nytt.
Citera
2025-03-11, 07:06
Medlem
Citat:

Vad menar ni?

Hsr du berättat för din fru?
Citera
2025-03-11, 07:07
Medlem
Nej.
Vidrigt beteende att vara otrogen, gör slut innan du ska göka runt.
Citera
2025-03-11, 07:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Vad menar ni?
Nej. Det säger lite om karaktären av en människa att man tycker det är lugnt att vara otrogen och ursäktar sig med att så gör väl alla.

Antar att du är OK med att din fru också är återkommande otrogen?

Jag skulle för övrigt inte anställa någon som dig (om jag visste inställningen), eftersom min teori är att denna inställning till lojalitet är återkommande i allt och inte inskränker sig till kärlekslivet. Man kan helt enkelt inte riktigt lita på en person som är upprepat otrogen.
Citera
2025-03-11, 07:28
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:

Vad menar ni?

Aldrig, att vara otrogen bygger på dålig självkänsla och usel karaktär.
Citera
2025-03-11, 07:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Låter som du och din fruga inte är ett bra par och borde lösa det här bättre än att du går bakom ryggen och sen är stolt. Fast jag kan förstå exempelvis folk man jobbat med som berättat att deras frugor torkar igen med åldern och allt dom har tillsammans är barnen och huset och att mannen helt enkelt får lätta på trycket på annat håll om kvinnan av oklara grunder inte vill ha sex. Är man snygg dom flesta kvinnor förlåter otrohet faktiskt och låtsas att dom inte vet när dom har det på känn. Att det skulle vara det värsta man kan göra mot en kvinna det är ren bluff dock jag uppmanar det inte.
Jag och min fru har faktiskt ett bra förhållande. Och jag älskar henne. Har aldrig hävdat att jag har varit otrogen mot henne, däremöt så har jag varit otrogen ett par gånger tidigare, bl.a mot min ex-fru. Dock så är jag inte stolt över det.

Men jag tror allt att otrohet är betydligt vanligare än vad folk gillar att tro, särskilt bland hos män.

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag har aldrig varit otrogen, faktiskt. Och nu när man passerat fyrtio känns det knappast som att chanserna ökar för att det skall ske

Det hela är ju ganska enkelt egentligen: väljer man att leva i tvåsamhet så håller man sig till det, punkt slut. Har man tröttnat på sin partner så går man isär innan man börjar leta efter något nytt.
Imponerande Men det är inte så att det är svårt att få napp på en lite yngre brud när man har passerat 40, snarare tvärtom. Damerna gillar nämligen män med självförtroende & erfarenhet

Annars så håller jag iofs med dig i att det är rätt lågt av en att gå bakom ryggen på ens flickvän/fru.
Citera
2025-03-11, 07:46
Avstängd
Citat:

Vad menar ni?
Nej absolut inte.
Bestämde mig redan som ung att "leva livet" och inte gå i fällan att inleda ett seriöst förhållande med barn, hund och Volvo för tidigt, som man sedan kanske får ångra bittert.
Ett av mina absolut bästa beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in