Citat:
Ursprungligen postat av
Donatella2
Amanda påminner en del om Lina som bl a sågade Alex humorböcker för att de inte var tillräckligt pk. Lina verkade också vilja visa upp i "vad hände sen" att "kolla på mig nu har jag hittat någon som är mycket mer lyckad och värdig mig och nu så ska vi faktiskt flytta till en sekelskiftesvilla, losers". En något skitnödig utstrålning av att vilja upplysa både GVFÖ-maken och omvärlden om att jag är lite finare, lite bättre och lite mer etiskt och moraliskt upphöjd och föra fram bevisning om det på olika sätt.
Men Amanda verkar ha ett mer osunt och trängande behov av att få frossa i detta under GVFÖ-strålkastarnas offentlighet för att få kora sig själv till någon form av vinnare med bäst i klassen-mentalitet. Är antagligen därför hon gnäller för att ha berövats två minuters tid i Updejt och ska nu ta revansch med att köra "sitt eget instagram-updejt" i stället.
Precis min tanke! Amanda är 100% som Lina. Lina som hade flyttat ihop med ”sin perfekta äldre man” lagom till vad-hände-sen-avsnittet. Idag har de såklart flyttat isär.
Amanda verkar dessutom dela besattheten att skaffa barn, med i princip vem som helst och i värsta fall på egen hand. Tragiskt att se hennes klipp där hon gick igenom alla dejter under året, som i första klippet beskrevs som helt perfekta, och i nästan sekund var hon helt söndergråten för att även de här killarna saknade känslor för henne. Eller kanske blev hon kränkt när de påpekade att det kan krävas regelbundet sex om man vill bli gravid, osexigt att hålla på med ägglossningstickor under dejtstadiet?
Men nu verkar hon då träffat den ”rätta”. Undra hur länge de dejtat? 3 veckor? De planerar iaf redan föräldraledighet och husköp 🙈.
Jag reagerade också på hennes, Sebastian och Emilias viktuppgång, otroligt att man kan gå upp så mycket i vikt på bara några månader.