2026-06-14, 12:22
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
Hej du tröga!
Då är källan ett register, läs det!

Som jag skrev: Ja, och?
(Det är väl du som borde läsa denna källa istället för Filter som andrahandskälla!)

Läs istället vad jag och även andra skriver.
Det räcker inte speciellt långt det du nu tramsar om.

Blir lite kul att du försöker kalla mig trög, inte förstår o.s.v. Då dina inlägg visar mer på att det är du själv som inte verkar förstå. Men läser man bara Filter så är det väl så det blir.
Citera
2026-06-14, 12:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Spekulation:
Filter skriver att de är under lång tid tajta, då vattnas det blommor på semestrar.
Nycklar kan bytas för det... Osv. TP skriver bara att de är nära grannar.

En annan spekulation man kanske skulle göra är: om SE plockat reservdelar från "de fem" till en sammansatt för eget bruk.
Ja SE kopierade säkert WGs nycklar när Glasers var på semester. Det är en bra fantasi.

Att SE plockade reservdelar från olika vapen och satt och pusslade med på sitt mystiska tjänsterum spekulerar redan PH om i sitt förhör där de avser att leta vapendelar och vapenfett i tjänsterummet.

SE var kanske bra på att lägga reserdelsvapenpusslet helt enkelt?

Hypotetisk inre dialog i SEs huvud vid inbrott i WGs vapenkällare:
"Jag tar stommen från det här vapnet hos WG och pipan från ett annat. WG kommer inte att kunna märka något. Hoppas alla delar passar ihop nu och att filmen inte slutar för tidigt så jag hinner montera ihop dem."
Citera
2026-06-14, 12:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
[/b]

Det gör jag inte,
men under 7 år kan mycket inträffa.
Ah! Du har en mer fatalistisk världssyn?

"Den påhittade mördaren SE måste haft ammunitionen i mordvapnet i handen med tanke på vad som hände."

Ja om man inte ställer så höga krav på evidens är det en mycket skarp iakttagelse av dig att mycket kan hända på sju år. Det får jag ge dig.
Citera
2026-06-14, 12:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Som jag skrev: Ja, och?
(Det är väl du som borde läsa denna källa istället för Filter som andrahandskälla!)

Läs istället vad jag och även andra skriver.
Det räcker inte speciellt långt det du nu tramsar om.

Blir lite kul att du försöker kalla mig trög, inte förstår o.s.v. Då dina inlägg visar mer på att det är du själv som inte verkar förstå. Men läser man bara Filter så är det väl så det blir.

Du har säkert märkt att Filter driver en agenda där bara den påhittade GM-SE kan vara mördaren.

Att blanda in andra källor än Filter är nog inte så dumt som många tror och då spricker Filters teoribygge som troll i solsken, men då får man bemöda sig med att läsa andra källor än bara Filter.

Av alla skribenter i tråden verkar du satt dig in i detta med MOP bättre än till och med "Sveriges främsta expert på den påhittade mördaren SE" [läs TP] har gjort.

Objektivitet behöver inte vara dåligt faktiskt. Det verkar chefredaktören, MG, på den självgoda publikationen Filter ha missat.

Jag uppfattar inte dig som trög utan som en försiktig riddare som inte accepterar vilka ologiska irrbloss som helst om de motsägs av kända fakta.
Citera
2026-06-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Han [SE] var för osannolik statsministermördare i deras ögon, de letade efter nåt större, nåt internationellt.
Där var det bara CP som checkade alla boxar tydligen.

SE hade varit till Åland så på så sätt var han egentligen mer internationell än CP.

Men CP var väl "större" då han hade ett mer gediget brottsregister, till exempel dråp än SE med felparkering och att ljuga om tandläkarborrar och luftballonger som många hävdar att SE gjorde.

Var polisen ute efter en påhittad låtsaslösning var SE faktiskt en bättre kandidat som du påpekar i ditt inlägg.

CP kom mycket senare och det vet du så jävla väl. Holmér hadde fått för sig den här kurdgrejen och körde den enda in i kaklet kan man säga.

Sen dök CP upp.

CP var syndabocken, han skulle ge klirr i kassan till sina snitch«vänner» och till ett gäng avdankade svenska journalister. Sen en lösning för svenska polisen. Och svenska samhället.

Ett win win scenario, men det var byggt på rent piss. Det sket sig.
Citera
2026-06-14, 13:04
Medlem
Citat:
Det som blir naturligt för dig och din pappslöjd är ju att gärningsmannen SE ljuger så illa att han i princip skulle ha kunnat se sig själv.

Och det är medelst din pappslöjd man först placerar SE som GM och ser därefter inga andra alternativ.
Sedan är verkar du tro på att din teori blir starkare av att beskylla andra för samma typ av pappslöjd...

Jag begriper inte vad du skriver. En mix av obegripligheter och felaktiga påstående.

Hur många gånger har inte jag skrivit här i tråden att jag är öppen för och även har andra teorier.

Det är nåt skumt med SE, det begriper en förståndshandicappad ekorre. Vad det egentligen är, ja det är lite mer klurigt. Då hjälper det inte med ett gäng pappslöjd som inte är med i matchen alls. Flera av er är ju fan helt på månen i det här fallet.
Citera
2026-06-14, 13:15
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Du har säkert märkt att Filter driver en agenda där bara den påhittade GM-SE kan vara mördaren.

Att blanda in andra källor än Filter är nog inte så dumt som många tror och då spricker Filters teoribygge som troll i solsken, men då får man bemöda sig med att läsa andra källor än bara Filter.

Av alla skribenter i tråden verkar du satt dig in i detta med MOP bättre än till och med "Sveriges främsta expert på den påhittade mördaren SE" [läs TP] har gjort.

Objektivitet behöver inte vara dåligt faktiskt. Det verkar chefredaktören, MG, på den självgoda publikationen Filter ha missat.

Jag uppfattar inte dig som trög utan som en försiktig riddare som inte accepterar vilka ologiska irrbloss som helst om de motsägs av kända fakta.

Tack och precis så är det ju här.
Agendan att läsarna både av Filter och TP's böcker självklart ska köpa teorin om Skandiamannen. Det är ju liksom poängen om man nu vill få något sålt.

Med detta borde man som tänkande läsare kanske dra öronen åt sig och vara på sin vakt, men det är uppenbarligen likadant här som det är inom ex. en religion.
Att be en kristen granska bibeln med kritiska ögon, går ju inte heller.
Och argumenterar man mot något i bibeln så kan man nog även där räkna med att bli kallad trög eller "för låg nivå" ibland när argumenten tryter.
Citera
2026-06-14, 13:20
Medlem
Citat:

Jo, men vad fan har Filter eller deras teorier med det här att göra? Egentligen?

Det här är inte filters teori. Eller TPs teori. Filter var inte först på bollen. Att dom har populariserat det här för att göra lite pengar är vel inget att gå helt autist på. Det får vara deras problem isåfall.

Det där är liksom utrett nu. Men inte i pappslöjdens värld. Där sitter man tydligen fortfarande och diskuterar en dramatiserad Netflix-serie som om det var en seriös teori.

Netflix-serien var tv-underhållning. Glöm den.
Citera
2026-06-14, 13:21
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jag begriper inte vad du skriver. En mix av obegripligheter och felaktiga påstående.

Hur många gånger har inte jag skrivit här i tråden att jag är öppen för och även har andra teorier.

Det är nåt skumt med SE, det begriper en förståndshandicappad ekorre. Vad det egentligen är, ja det är lite mer klurigt. Då hjälper det inte med ett gäng pappslöjd som inte är med i matchen alls. Flera av er är ju fan helt på månen i det här fallet.

Jag förstår att just du inte förstår.
Att det du pysslar med också är den pappslöjd du beskyller andra för.

Att det är något skumt med en person gör såklart inte denne till gärningsman.

Nu är det ju lyckligtvis så att överåklagare Lennart Guné avskrev misstankarna som Petersson gjort allt för att förstärka.

Ni är några få som ff. inte insett hur tunn denna teori är, så mån-gubbe kan du vara själv.
Citera
2026-06-14, 13:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
CP kom mycket senare och det vet du så jävla väl. Holmér hadde fått för sig den här kurdgrejen och körde den enda in i kaklet kan man säga.

Sen dök CP upp.

CP var syndabocken, han skulle ge klirr i kassan till sina snitch«vänner» och till ett gäng avdankade svenska journalister. Sen en lösning för svenska polisen. Och svenska samhället.

Ett win win scenario, men det var byggt på rent piss. Det sket sig.
Så du är mer inne på att SE var Mossadagent eller EAPare (CIA) och att WG var beställaren?

En stor internationell konspiration helt enkelt?
Citera
2026-06-14, 13:25
Medlem
Citat:
Jag förstår att just du inte förstår.
Att det du pysslar med också är den pappslöjd du beskyller andra för.

Att det är något skumt med en person gör såklart inte denne till gärningsman.

Nu är det ju lyckligtvis så att överåklagare Lennart Guné avskrev misstankarna som Petersson gjort allt för att förstärka.

Ni är några få som ff. inte insett hur tunn denna teori är, så mån-gubbe kan du vara själv.

Lennart Guné.. haha finns det en enda människa i Sverige som vet mindre om det här än han? Du fattar vel att folk har ett jobb att göra. Han gjorde sitt jobb.
Citera
2026-06-14, 13:31
Medlem
Citat:
Så du är mer inne på att SE var Mossadagent eller EAPare (CIA) och att WG var beställaren?

En stor internationell konspiration helt enkelt?

Jag är inte inne på det nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in