Citat:
Ursprungligen postat av
Lofiboy
Exakt vad jag också tror. Sverige blir alltid nervösa vid stora mästerskap, ger inte mkt för dessa killars nerver. De kan inte ens hålla nollan.
Sen kan det faktiskt bli något helt annat.
Skulle inte bli förvånad att de blir sånt här utfall heller.
Enda hoppet vi har är :
Taha Ali , Gyökeres, Alexander Isak.
Dessa i mina ögon är det farligaste vi har de vill jag se inne samtidigt. Men Graham Potter kommer nog ha max två av dessa inne samtidigt. Försvaret vi har är 4 st spelare som absolut inte hänger med de går för långsamt.... räckte att se vänskapsmatchen mot Norge och Grekland.
Skall säga dig att Japan, japanska spelare har inte missat vm sedan 1998. Folk tror att de är en nation som är dålig. Tidigare vm kan nan väl diskutera vilka lag de mött för att ta sig vidare i kval men de har som sagt alltid lyckats.
Deras taktik är typ lite wannabe Barcelona tiki-taka pass pass pass , vid rätt tillfälle slår de till som en giftig kobra.
Har för mig om jag minns rätt att de har faktiskt vunnit mot England/ Spanien 2-1 i något sammanhang .
(Jag kan ha fel)
Ett vm blev de faktiskt (3-3) 90min mot Belgien. Men 4-3 på tillägg och Belgien vann .
Nu inför vm 2026 är Japan i grupp F de spelarna som är i genomsnitt kortaste, spelarna , i ( grupp F)
Vilket Nederländerna Tunisien Sverige borde utnyttja på fasta situationer som frispark, hörna ,
Jag säger inte att Japan är ofarliga på fasta situationer men de övriga lagen bör kunna ta markering och hålla sin gubbe. Eller kanske de har en annan hörn version i Japan vem vet återstår att se.