2026-06-14, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Nej. Sverige blir knappast alltid nervösa.vid stora mästerskap. Kan du utveckla vad du bygger det påståendet på?

Men Sverige har spelat dåligt under några år och lär knappast förvåna någon om de torskar rejält i detta VM.
Sverige brukar inte vara bra när det väl gäller. Det saknas kulor i detta lag, lite killer instincts. De kommer att bli nedtryckta, jag tror också på nervositet. Tagen av stundens allvar i stora USA.
5-backslinje, uselt förslag, svagt mittfält. Bara anfallet som är OK.
Nä, jag tror mer på EM28 eller VM30.
Citera
2026-06-14, 05:52
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Sverige brukar inte vara bra när det väl gäller. Det saknas kulor i detta lag, lite killer instincts. De kommer att bli nedtryckta, jag tror också på nervositet. Tagen av stundens allvar i stora USA.
5-backslinje, uselt förslag, svagt mittfält. Bara anfallet som är OK.
Nä, jag tror mer på EM28 eller VM30.
Det lät aldrig så här på Flashback innan EM 2020. Då var alla liksom "Sverige må förlora mot smånationer i vänskapsmatcher, men när vi ställs mot starkare motstånd i skarpt läge gör vi bra ifrån oss"

Efter det har Sverige förlorat mot såväl starkt som svagt motstånd i alla typer av matcher. Så jag vet inte relevansen i att säga att landslaget viker ned sig när de blir för stressade.
Citera
2026-06-14, 08:12
Medlem
DoktorNos avatar
Jag tror Sverige gör totalt ett mål i detta VM. Man kommer inte att vinna någon av sina matcher, möjligtvis kan det bli oavgjort mot Tunisien.

Så nej, Sverige överlever inte gruppspelet.
Senast redigerad av DoktorNo 2026-06-14 kl. 08:15.
Citera
2026-06-14, 09:45
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Exakt vad jag också tror. Sverige blir alltid nervösa vid stora mästerskap, ger inte mkt för dessa killars nerver. De kan inte ens hålla nollan.

Sen kan det faktiskt bli något helt annat.
Skulle inte bli förvånad att de blir sånt här utfall heller.

Enda hoppet vi har är :
Taha Ali , Gyökeres, Alexander Isak.
Dessa i mina ögon är det farligaste vi har de vill jag se inne samtidigt. Men Graham Potter kommer nog ha max två av dessa inne samtidigt. Försvaret vi har är 4 st spelare som absolut inte hänger med de går för långsamt.... räckte att se vänskapsmatchen mot Norge och Grekland.

Skall säga dig att Japan, japanska spelare har inte missat vm sedan 1998. Folk tror att de är en nation som är dålig. Tidigare vm kan nan väl diskutera vilka lag de mött för att ta sig vidare i kval men de har som sagt alltid lyckats.

Deras taktik är typ lite wannabe Barcelona tiki-taka pass pass pass , vid rätt tillfälle slår de till som en giftig kobra.
Har för mig om jag minns rätt att de har faktiskt vunnit mot England/ Spanien 2-1 i något sammanhang .
(Jag kan ha fel)
Ett vm blev de faktiskt (3-3) 90min mot Belgien. Men 4-3 på tillägg och Belgien vann .

Nu inför vm 2026 är Japan i grupp F de spelarna som är i genomsnitt kortaste, spelarna , i ( grupp F)

Vilket Nederländerna Tunisien Sverige borde utnyttja på fasta situationer som frispark, hörna ,

Jag säger inte att Japan är ofarliga på fasta situationer men de övriga lagen bör kunna ta markering och hålla sin gubbe. Eller kanske de har en annan hörn version i Japan vem vet återstår att se.
Citera
2026-06-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Sen kan det faktiskt bli något helt annat.
Skulle inte bli förvånad att de blir sånt här utfall heller.

Enda hoppet vi har är :
Taha Ali , Gyökeres, Alexander Isak.
Dessa i mina ögon är det farligaste vi har de vill jag se inne samtidigt. Men Graham Potter kommer nog ha max två av dessa inne samtidigt. Försvaret vi har är 4 st spelare som absolut inte hänger med de går för långsamt.... räckte att se vänskapsmatchen mot Norge och Grekland.

Skall säga dig att Japan, japanska spelare har inte missat vm sedan 1998. Folk tror att de är en nation som är dålig. Tidigare vm kan nan väl diskutera vilka lag de mött för att ta sig vidare i kval men de har som sagt alltid lyckats.

Deras taktik är typ lite wannabe Barcelona tiki-taka pass pass pass , vid rätt tillfälle slår de till som en giftig kobra.
Har för mig om jag minns rätt att de har faktiskt vunnit mot England/ Spanien 2-1 i något sammanhang .
(Jag kan ha fel)
Ett vm blev de faktiskt (3-3) 90min mot Belgien. Men 4-3 på tillägg och Belgien vann .

Nu inför vm 2026 är Japan i grupp F de spelarna som är i genomsnitt kortaste, spelarna , i ( grupp F)

Vilket Nederländerna Tunisien Sverige borde utnyttja på fasta situationer som frispark, hörna ,

Jag säger inte att Japan är ofarliga på fasta situationer men de övriga lagen bör kunna ta markering och hålla sin gubbe. Eller kanske de har en annan hörn version i Japan vem vet återstår att se.
86% luftfuktighet i Monterrey idag, det skall ösregna innan matchen ikväll. 30 grader varmt. Detta kommer svenskarna aldrig att palla. Kanske om 4 år, men inte idag. Försvarsspelet är rena hönsgården. Jag tror på en tråkig och avslagen match där det slutar X. Jag hoppas att jag har fel och att vi spöar tunisierna med 3-0.
Citera
2026-06-14, 12:58
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
86% luftfuktighet i Monterrey idag, det skall ösregna innan matchen ikväll. 30 grader varmt. Detta kommer svenskarna aldrig att palla. Kanske om 4 år, men inte idag. Försvarsspelet är rena hönsgården. Jag tror på en tråkig och avslagen match där det slutar X. Jag hoppas att jag har fel och att vi spöar tunisierna med 3-0.

Trinidad - Sverige all over.
Citera
2026-06-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Trinidad - Sverige all over.
Tunisien är lite bättre än vad Trinidad var, men ja. Luktar X på långa vägar.
Citera
2026-06-14, 13:47
Medlem
Efter matchen Brasilien Marocko kan man konstatera att längre än till sextondel kommer Sverige nog aldrig att gå.
De två lagen är alldeles för bra för att man skall ha någon chans.
Såvida man inte går vidare som trea och har en väldig tur med resultaten i de andra grupperna.
Citera
2026-06-14, 14:00
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag tror Sverige gör totalt ett mål i detta VM. Man kommer inte att vinna någon av sina matcher, möjligtvis kan det bli oavgjort mot Tunisien.

Så nej, Sverige överlever inte gruppspelet.

Tror samma sak faktiskt- blir 1 mål mot Tunisien som i bästa fall leder till 1 poäng. Roligare än så blir det intr
Citera
2026-06-14, 14:13
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Efter matchen Brasilien Marocko kan man konstatera att längre än till sextondel kommer Sverige nog aldrig att gå.
De två lagen är alldeles för bra för att man skall ha någon chans.
Såvida man inte går vidare som trea och har en väldig tur med resultaten i de andra grupperna.

Med lite tur på vår sida kan Skottland vara motståndare i första slutspelsmatchen, om vi tar oss dit. Det vore att föredra framför Brasilien eller Marocko.
Citera
2026-06-14, 14:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Norska piken till Sverige: ”Plocka mer än två poäng i gruppen är en fin start

Flera av de svenska spelarna har gått ut och sagt att de tror på svenskt guld i fotbolls-VM. Det har några av stjärnorna i det norska laget väldigt svårt att se.

Crystal Palace-anfallaren Jörgen Strand Larsen gjorde två mål och sänkte Sverige inför mästerskapet när lagen träningsspelade i Oslo och är tydlig med att det inte blir något VM-guld för Sverige samtidigt som han önskar sina grannar allt gott.

”Plocka mer än två poäng i gruppspelet är en fin start”, säger Dortmundstjärnan Julian Ryerson och kanske syftar han på Sveriges svaga kvalspel där det blev just två ynka poäng.

https://www.sverigesradio.se/artikel/norska-piken-till-sverige-plocka-mer-an-tva-poang-i-gruppen-ar-en-fin-start
Citera
2026-06-14, 14:30
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:

Tunisien har väl 9 raka segrar innan/ via kvalet till vm eller så hörde jag fel 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in