Citat:
Ursprungligen postat av
garozzo
Om, ett stort om, Sverige skulle gå vidare från gruppspelet vore nog det bästa att man gjorde det som en av 8 bästa grupptreorna.
Blir man etta eller tvåa får man med största sannolikhet antingen möta Brasilien eller Marocko, semifinalist i senaste VM.
Går man vidare som trea blir det ett lotteri vilka man får möta.
Men det är inget som svenskarna kan styra, de måste ju göra sitt bästa i varje match för att överhuvudtaget ha en chans.
Saken är att det inte är ett lotteri utan förutbestämt enligt en tabell. Om Sverige blir en av de bästa grupptreorna så kommer vi med väldigt stor sannolikhet möta vinnaren i grupp I, alltså Frankrike/Norge/Senegal. Finns ju en liten chans att det blir en annan grupp men mindre sannolikhet än man kan tro.