On Topic. Från verkligheten.
"Atesh": Svartahavsflottan drar tillbaka ledningsorganen från Sevastopol
Roman Petrenko — 14 juni, 10:36
"Atesh-gerillan rapporterar att den ryska Svartahavsflottans högkvartersstrukturer arbetar med planer på att flytta de återstående ledningsorganen från det ockuperade Sevastopol till ryska Novorossijsk."
Källa : " Atesh "
"Detaljer : Partisanerna kopplar åtgärden till Ukrainas ökande beskjutning av Krim, bland annat efter attacken mot den ryska Svartahavsflottans högkvarter den 27 maj."
Tidigare utplaceringsplatser på halvön, inklusive flyghögkvarteret på Gogolgatan, förlorar ständigt sin funktionalitet, tror Atesh.
Bokstavligen : "Enligt informanter från militären hanterar vissa officerare redan praktiska frågor kring flytt, utan att vänta på officiella order: de transporterar familjer, gör sig av med egendom som de inte kan ta med sig och bosätter sig på en ny plats i Novorossijsk. Stämningen i flottledningen är nedstämd - de som verkligen förstår vad som händer föredrar att inte dröja."
--------
Mer att läsa i länken:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/14/8039220/
Utmärkt utveckling. Rysk-Ockuperad, stulen mark är det hög tid att lämna i rask takt nu. Och utan ett fungerande luftförsvar.