2026-06-14, 09:22
  #569773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Vet inte vad du talar om?
Men ursprungligen var det aldrig fråga om territorium dvs Istanbul avtalet.
Men eftersom Nato ville ha krig istället för diplomati så blev det till slut en fråga om att skydda den rysktalande befolkningen, det ryska kulturarvet i denna del av landet och att skydda kuststräckan vid Svarta Havet.
Hade Ukraina varit suveräna 2022 hade de givetvis gått med på Istanbulavtalet ( med vissa modifieringar).
Zelensky vann presidentvalet 2019 på grundval av att vilja kompromissa med Ryssland. Folket var krigströtta efter många år av inbördeskrig.
Men eftersom de hade blivit för tajta med jänkarna gick det så här illa ungefär som det har gått för Gulfstaterna som trodde att de kunde lita på USA

Sluta ljug. Nato vill inte ha krig. Ryssland hade inte funnits längre om så vore fallet. Det fattar väl till och med en amöba.
Citera
2026-06-14, 09:25
  #569774
Medlem
Yays avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1u5dudv/massive_black_smoke_plumes_are_seen_coming_from/

Bränsle depo i Yaroslavl brinner fint efter drönar attack
Citera
2026-06-14, 09:25
  #569775
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Vet inte vad du talar om?
Men ursprungligen var det aldrig fråga om territorium dvs Istanbul avtalet.
Men eftersom Nato ville ha krig istället för diplomati så blev det till slut en fråga om att skydda den rysktalande befolkningen, det ryska kulturarvet i denna del av landet och att skydda kuststräckan vid Svarta Havet.
Hade Ukraina varit suveräna 2022 hade de givetvis gått med på Istanbulavtalet ( med vissa modifieringar).
Zelensky vann presidentvalet 2019 på grundval av att vilja kompromissa med Ryssland. Folket var krigströtta efter många år av inbördeskrig.
Men eftersom de hade blivit för tajta med jänkarna gick det så här illa ungefär som det har gått för Gulfstaterna som trodde att de kunde lita på USA

Ok, det var bara ren mytomani och flera år gammalt ryskt clowneri som kunde torgföras här. Vi diskuterar nuet i denna tråd.

Vet du möjligtvis varför ryska diktaturen bara har undermåliga mytomaner och psykopater som postar deras lögner? Ene mytoman-clownen utlovar "landlocked" ukraina och andra psykopaten lovar att ryssland inte krigar om territorium.
Citera
2026-06-14, 09:26
  #569776
Medlem
Storbritannien avlyssnade rysk "skuggflotta"-tankfartyg
Olga Kovalchuk, Roman Petrenko — 14 juni, 09:56
"Brittisk militärpersonal stoppade på söndagen ett ryskt tankfartyg från "skuggflottan" som försökte passera genom Engelska kanalen."

Källa : Storbritanniens premiärminister Keir Starmer på Plattform X, " Europeisk sanning "

"Detaljer : Den brittiske premiärministern sa att han hade beordrat de väpnade styrkorna att stoppa en oljetanker från "skuggflottan" som försökte passera genom Engelska kanalen. Starmer sa att operationen var ytterligare ett slag mot Ryssland för dess krig i Ukraina."
”Denna framgångsrika operation slår ytterligare ett slag mot Ryssland och påminner dem som underblåser Putins krig i Ukraina om att vi inte kommer att låta dem gömma sig. Jag vill tacka alla som deltog i denna operation, inklusive våra väpnade styrkor och poliser som håller detta land säkert 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året”, skrev den brittiske premiärministern.
Mer att läsa i länken:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/14/8039215/
Utmärkt insats !
Rysk statlig kriminalitet på världshaven blir farlig för all fartygstrafik och kuststater. Därför har sanktioner införts.
Citera
2026-06-14, 09:26
  #569777
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Vet inte vad du talar om?
Men ursprungligen var det aldrig fråga om territorium dvs Istanbul avtalet.
Men eftersom Nato ville ha krig istället för diplomati så blev det till slut en fråga om att skydda den rysktalande befolkningen, det ryska kulturarvet i denna del av landet och att skydda kuststräckan vid Svarta Havet.
Hade Ukraina varit suveräna 2022 hade de givetvis gått med på Istanbulavtalet ( med vissa modifieringar).
Zelensky vann presidentvalet 2019 på grundval av att vilja kompromissa med Ryssland. Folket var krigströtta efter många år av inbördeskrig.
Men eftersom de hade blivit för tajta med jänkarna gick det så här illa ungefär som det har gått för Gulfstaterna som trodde att de kunde lita på USA

Vad står det i Istanbul avtalet? Putin vevade med ett blankt A4 papper? Vet du vad du talar om?
Citera
2026-06-14, 09:29
  #569778
Medlem
Yays avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1u56hrw/oryol_russia_panzir_air_defense_systems_at_work_a/

Ryskt luftvärn träffar hyreshus i Oryol Ryssland
Citera
2026-06-14, 09:29
  #569779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1u5dudv/massive_black_smoke_plumes_are_seen_coming_from/

Bränsle depo i Yaroslavl brinner fint efter drönar attack
Utmärkt ukrainsk insats mot ett ryskt militärt mål!
Bra video som visar och bevisar.
Citera
2026-06-14, 09:34
  #569780
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ganska dålig fråga att ställa. Ditt alternativ B är för vagt formulerat.

Och det visar din egen tolkning av vad alternativ B skulle innebära: "Att förhandla för en fred "så snart som möjligt" torde innebära att man som minimum får ge upp det territorium som Ryssland redan kontrollerar. .

Det där lär det inte finnas konsensus bland respondenterna om. Normalt sett brukar förhandlingar leda till kompromisser, och det enda som skulle vara en kompromiss i detta fall är att Ryssland återlämnar delar av det de ockuperar och/eller ges rätt att gå med i Nato. Så många av respondenterna har sannolikt tolkat "förhandla" som att förhandlingarna leder till att Ukraina får tillbaka delar av det som ryssarna ockuperar.

Får ryssarna allt de redan har (och eventuellt ännu mer) samt får igenom politiska krav är det ju inte fredsförhandlingar, utan kapitulationsförhandlingar.

Frågan är vagt formulerad bara om man anstränger sig för att missförstå innebörden, tror jag. Jag tror att du anstränger dig, och att det är där grundproblemet ligger.

I övrigt så tycker jag mest att du är oense om detaljer. Det är väl inte omöjligt att Ryssland skulle göra vissa eftergifter när det gäller territorieanspråk. Det vet vi inte. Eller för den delen när det gäller vissa andra krav, för alla krav handlar inte om territorium.

Självklart är inte alla som svarade att dom vill ha fredsförhandlingar ense om exakt vilka eftergifter som Ukraina bör gå med på. Det är inte det frågan handlar om.

Men det intressanta är att bara en minoritet svarade att dom fortfarande ville "vinna kriget". Och där har vi den stora opinionsklyftan mellan ukrainska folket kontra er NATO-kramarna här i Väst. Dom vill ha fred, snarare än att vinna mot Ryssland. Ni VILL att Ukraina ska vinna kriget, och ni skulle bli gravt besvikna om det blir fred utan att Ukraina vinner. Ni vill att dom ska fortsätta agera köttmur åt oss, för er inbillade rädsla om invasionshot från Mordor.
Citera
2026-06-14, 09:40
  #569781
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Tack för att du bekräftar och sänker din kamrats argument.

Du kunde inte ha gjort det bättre (värre)
🤣🤣🤣

Uppenbarligen har du inte läst tråden och diskussionen.
Klappträ.

Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Bra genomgång av det ryska förslaget eller kraven i Istanbul 2.0 från juni 2024 förutom att punkt 5 inte ingick
Istanbul 1.0 från 2022 var samma förutom att de fyra provinserna inte gjordes anspråk på.
Framöver kommer Istanbul 3.0 sannolikt att uppgraderas till att omfatta hela Novorussiya.
Då blir västra/centrala Ukraina "landlocked".
Moskva vill inte integrera denna del av landet eftersom folket där inte har ryska som modersmål och är fientliga.
Zelensky borde inte ha lyssnat på Boris Johnson/Biden 2022 så hade Ukraina fortfarande varit intakt (minus Krim) och många ukrainska män hade varit vid liv.
Citera
2026-06-14, 09:40
  #569782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Frågan är vagt formulerad bara om man anstränger sig för att missförstå innebörden, tror jag. Jag tror att du anstränger dig, och att det är där grundproblemet ligger.

I övrigt så tycker jag mest att du är oense om detaljer. Det är väl inte omöjligt att Ryssland skulle göra vissa eftergifter när det gäller territorieanspråk. Det vet vi inte. Eller för den delen när det gäller vissa andra krav, för alla krav handlar inte om territorium.

Självklart är inte alla som svarade att dom vill ha fredsförhandlingar ense om exakt vilka eftergifter som Ukraina bör gå med på. Det är inte det frågan handlar om.

Men det intressanta är att bara en minoritet svarade att dom fortfarande ville "vinna kriget". Och där har vi den stora opinionsklyftan mellan ukrainska folket kontra er NATO-kramarna här i Väst. Dom vill ha fred, snarare än att vinna mot Ryssland. Ni VILL att Ukraina ska vinna kriget, och ni skulle bli gravt besvikna om det blir fred utan att Ukraina vinner. Ni vill att dom ska fortsätta agera köttmur åt oss, för er inbillade rädsla om invasionshot från Mordor.

Vatnik. Vi vet vad Rysslands krav är och när de inte får igenom dem har Ukraina vunnit, Putin dör och Ryssland splittras

Ja, nu är vår rädsla inbillad också. Vet du att i december 2021 inbillade jag mig att jag var rädd ryssland skulle inleda in fullskalig invasition.
Citera
2026-06-14, 09:40
  #569783
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Syftet med att ta upp Gallups undersökning är att belysa vilka hycklare ni FB-generaler är.

Hycklaren är väl putinrunkaren och mytomanen som spammar en nyhetstråd med gammal skit. Starta en tråd om gamla gallup-undersökningar istället för att sabotera tråden.
Citera
2026-06-14, 09:50
  #569784
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
"ALLT GÅR ENLIGT PLAN" - ryske psykopaten Vladimir Putin

Nu rapporteras det om att ryska "oövervinnerliga" luftvärnet kan ha vunnit i Novomoskovsk.

ÄNTLIGEN EN ÄRORIK SEGER för aporna i ryska "oövervinnerliga" luftvärnet. Tydligen har ryssarna beskjutit sina egna medborgare med missiler igen. Hyreshus med ryska civila träffat igen.



Video av explosion i Novomoskovsk fångar sannolikt luftförsvarsaktivitet, enligt ASTRA OSINT-analys

En video filmad av ett vittne under den ukrainska nattattacken i Novomoskovsk fångar ett hus på Rudnichnaya-gatan 16A. En ASTRA OSINT-analytiker har fastställt att videon filmas i riktning mot byn Krasnoye Gremyachevo. Explosionen härrör sannolikt från luftförsvarsaktivitet.

ASTRA drog tidigare slutsatsen att de ukrainska nattattackerna mot Novomoskovsk orsakade en brand vid Azot-kemiska fabriken.


https://t.me/astrapress/115575
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in