Citat:
Kan rekommendera SVT-dokumentären "Dokument utifrån: Ukraina - revolutionens mörka sida". Finns dock numera bara på Rumble. SVT valde som bekant att rensa bort den från sitt webarkiv.
Efter att man sett den så är det rätt svårt att förneka att Ukraina har ett nazistproblem. Sen kan man såklart fortfarande diskutera hur stort det är.
Du verkar tro att det inte är så stort. (Beror nog delvis på att du inte sett dokumentären.) Ja, i sånt fall borde det inte vara några större problem att avnazifiera landet.
Men även om det är större än du tror, dvs att det finns ett nazistproblem inom den politiska ledningen och inom militären, så kräver avnazifiering knappast fullskalig invasion.
Det skulle nog räcka gott och väl med lite milda påtryckningar från EU och USA, och att man slutar finansiera dom grupperna och individerna via olika omvägar. Jag tror knappast att Putin skulle bry sig om det satt nån enstaka nazi och heilade framför en webkamera i sin mammas källare. Problemet som behöver lösas är att dom fn är en politisk och militär maktfaktor i Ukraina.
Efter att man sett den så är det rätt svårt att förneka att Ukraina har ett nazistproblem. Sen kan man såklart fortfarande diskutera hur stort det är.
Du verkar tro att det inte är så stort. (Beror nog delvis på att du inte sett dokumentären.) Ja, i sånt fall borde det inte vara några större problem att avnazifiera landet.
Men även om det är större än du tror, dvs att det finns ett nazistproblem inom den politiska ledningen och inom militären, så kräver avnazifiering knappast fullskalig invasion.
Det skulle nog räcka gott och väl med lite milda påtryckningar från EU och USA, och att man slutar finansiera dom grupperna och individerna via olika omvägar. Jag tror knappast att Putin skulle bry sig om det satt nån enstaka nazi och heilade framför en webkamera i sin mammas källare. Problemet som behöver lösas är att dom fn är en politisk och militär maktfaktor i Ukraina.
Ukraina var militärt försvarslöst 2014 och som vi alla vet krävde och kräver fortfarande ryssland regimskifte och att ukraina igen görs försvarslöst.
USAs senaste förslag vara hela donbas och max 600 000 man. Det blev nej från ryssland och ett så bra deal kommer aldrig tillbaka
Så från försvarslöst Ukraina, EU i total avrustning och SE & FI utanför nato till ett Ryssland på rygg. Grattis vatniks!