Citat:
Klart han får! Alla som vågar tycka och tänka och prova teorier utan en förutbestämd agenda driven av förakt mot hela folkgrupper får guldstjärna av mig. Det är Flashback när det är som bäst.
Citat:
Det stämmer att många iranier är rätt västerländska, dock långt ifrån alla, ledargarnityrets släktingar bor sällan i Iran alls.
Den högsta ledaren Mojtaba (som vi bara ser i wellpapp-format) verkar vara den enda av 3 bröder som valt att stanna i faderns psykos. Döttrarna kanske inte hade samma val?
När det gäller Irans ledarskikt så ser det ut som för ryska ledarfigurer, barnen lämnar landet för väst so fort dom får chansen att göra det.
Rätt många araber har stort inflytande i Iran, varken dom eller bokstavstroende persiska shiiter är någonting att ha. Skräp.
Du skulle aldrig ens förstå skillnaden mellan en psykiatriker och en psykolog så varför babblar du ens om överläkare?
Irans president Pezeshkian är däremot läkare, aktiv inom IRGC t.o.m. en del påstår gärna att han varit hjärtkirurg men det mesta tyder på att det mest är hittepå för att höja hans status.
Lite muslimskt snack..
Men han är halv turk, halv kurd. Ändå ser han mer iransk ut än IRGCs högsta troll Vahidi.. hur kan det komma sig?
Den högsta ledaren Mojtaba (som vi bara ser i wellpapp-format) verkar vara den enda av 3 bröder som valt att stanna i faderns psykos. Döttrarna kanske inte hade samma val?
När det gäller Irans ledarskikt så ser det ut som för ryska ledarfigurer, barnen lämnar landet för väst so fort dom får chansen att göra det.
Rätt många araber har stort inflytande i Iran, varken dom eller bokstavstroende persiska shiiter är någonting att ha. Skräp.
Du skulle aldrig ens förstå skillnaden mellan en psykiatriker och en psykolog så varför babblar du ens om överläkare?
Irans president Pezeshkian är däremot läkare, aktiv inom IRGC t.o.m. en del påstår gärna att han varit hjärtkirurg men det mesta tyder på att det mest är hittepå för att höja hans status.
Lite muslimskt snack..
Men han är halv turk, halv kurd. Ändå ser han mer iransk ut än IRGCs högsta troll Vahidi.. hur kan det komma sig?
"Konsten att säga ingenting med 1000 ord"
Du har en poäng i jämförelsen med Ryssland dock, att ta sig upp Iran kräver ungefär samma skillset som att ta sig upp i Sovjet, vilket gör att vi ser ungefär samma personlighetstyper i maktställning.