Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Inget av fallen är rent juridiskt fastställda som krigsbrott utan än så länge bara påstådda krigsbrott. Och i trådstarten och rubriken framgår tydligt att även påstådda krigsbrott inkluderas i tråden.
Goddag yxskaft!
Ett barn som svälts ihjäl i ett fängelse är
inget krigsbrott. Ovanstående är alltså irrelevant. Som att säga att mjölk visst kan diskuteras i en tråd om läskedryck för Livsmedelsverket har inte fastställt att läskedryck måste vara kolsyrad!
Citat:
Citat:
Exakt hur förbättras debatten av en gigantisk samlingstråd?
Hur många påstådda krigsbrott som skett finns det delade meningar om. Enligt t.ex. Svenska freds är det tiotusentals. Med ett sådant extremt antal är det tyvärr inte praktiskt med en tråd per fall.
Det funkar inte med en tråd per bok, en tråd per band, en tråd per tv-serie, en tråd per brott, en tråd per olycka, en tråd per fotbollsspelare, en tråd per datorspel, osv... Ändå tillåts skribenter starta trådar om böcker, band, tv-serier, brottsfall, olyckor, fotbollsspelare och datorspel som de tycker är intressanta.
"En tråd per enskild händelse" är en halmgubbe. Diskussionen handlar om en tråd per israeliskt krigsbrott som
en användare tycker är intressant nog att diskutera. Och det fungerar alldeles utmärkt "i praktiken".
Citat:
Citat:
Kommer du vara konsekvent och låsa hundratals andra trådar (se axplocket ovan) som handlar om israeliska övergrepp de senaste decennierna?
Tråden du åsyftar berör bara händelser sedan kriget började, så m.a.o. nej.
Det skrev du inte tidigare. Istället skrev du:
"Det står inget i trådstarten, eller rubriken, om att tråden uteslutande endast handlar om just Gaza, det förefaller snarare vara något du av misstag tolkat så."
Tråden handlar alltså
inte enbart om Gaza men ska bara innehålla händelser sedan Gazakriget 2023 inleddes? Oavsett om händelserna har med Gazakriget att göra eller inte? Oavsett om de är krigsbrott eller inte?
Inser du inte hur rörigt det låter?
Citat:
Citat:
Rent hypotetiskt, om någon startar "Samlingstråden om palestinsk terrorism, verklig och påstodd" kommer alla trådar om palestinskt våld hänvisas till den tråden?
Svårt att uttala mig om hypotetiska fall som vi öht inte ens diskuterat och dessutom i forum jag inte ens modererar, men fråga moddarna i Terrorism.
Noterar att du inte tänker moderera konsekvent. Kommer du låsa alla de andra trådarna om israeliska krigsbrott, israeliska övergrepp i fängelser och israeliskt våld på Västbanken?
Citat:
Citat:
Som jag skrev i det citerade inlägget: "Samlingstrådarna är ett enkelt sätt att döda debatten och göra diskussionen mindre levande."
Suck, där kom den igen... Samtliga moddar har redan fått den länkad till sig varenda jädra gång vi låst en tråd. Vi känner till den, jag lovar.
Det här är inte "varenda jädra gång". Du har bestämt att - om du ska vara konsekvent - ska
hundratals trådar i underforumet du modererar låsas.
Citat:
Citat:
Förstår att det är "mission accomplished" att jag kommer hålla mig borta från "din" forumdel. Spretiga samlingstrådar är pisstråkiga och helt meningslösa.
Men vad bra, då var ju diskussionen klar då.
Kanske det - vi får se om admin upphäver ditt beslut för andra lyssnar du uppenbarligen inte på. Men visst, till syvende och sist är det inte mitt problem att moderatorer saboterar det som gjorde Flashback meningsfullt.