2026-06-13, 23:20
  #493
Medlem
Limhamns avatar
Tråkiga kommentatorer och halvseg match men dock rättvist resultat. Stänger man inte matchen blir man lätt straffade.
2026-06-13, 23:20
  #494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Nej
Ok för då var det inte offside
2026-06-13, 23:20
  #495
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Vi är ett riktigt land.

Schweiz är ett fejkland, det är tyskar, fransmän, italienare och massa invandrare. Finns inget som heter schweizisk eller schweizare
Det är ett mångkulturellt land. Ett framgångskoncept.
2026-06-13, 23:20
  #496
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Räknar man inte arm på offside för armen var i offsideläge
Det stämmer.
2026-06-13, 23:21
  #497
Medlem
OlavDJohns avatar
Hade Sverige tappat poäng efter en sån här match hade jag varit rosenrasande.
2026-06-13, 23:21
  #498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Avskyr framför allt deras medvetna strategi som går ut på att rulla boll in absurdum. Nu kunde de inte ens få in bolljäveln i mål trots enormt spelövertag. Vad säger man... Sällan har en sen kvittering för gärdsgårdsgänget varit ett så lämpligt straff.

Helt rätt. Inget lag förtjänar någonsin 3 poäng efter 1-0 på det viset. Glad att det straffades. Schweiz anfallare är ju inget man blir rädd för direkt 🤣🤣🤣
2026-06-13, 23:22
  #499
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Nu är jag trött men ska försöka tvinga mig uppe för att se Brasilien mot Marocko så man orkar med Sverige och UFC dagen efter så orkar inte tänka. Har Schweiz nåt annat riktigt bra i sport förutom Roger? De borde de ha. Rikt land med större befolkning än andra framgångsrika länder som Kroatien och har pengar som de borde kunna lägga på sport. Men som du skriver viker de ner sig när det gäller.

Roger lade ju av för några år sen och Wawrinka sjunger på sista versen. Men alpint är väl annars det som folk framför allt förknippar alplandet Schweiz med. Största namnet är Marco Odermatt, som vunnit totala världscupen fyra år i rad.
2026-06-13, 23:23
  #500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det är ett mångkulturellt land. Ett framgångskoncept.

Det är inget riktigt land ens. Framförallt kan de inte spela fotboll där.
2026-06-13, 23:23
  #501
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Helt rätt. Inget lag förtjänar någonsin 3 poäng efter 1-0 på det viset. Glad att det straffades. Schweiz anfallare är ju inget man blir rädd för direkt 🤣🤣🤣
Nej, Schweiz såg ut som Kanada mot Bosnien, minus tempot och farten.
2026-06-13, 23:23
  #502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Schweiz är värdelösa. Patetiskt land, folk och lag. Att de vann en grupp mot Slovenien, Kosovo och Sverige under danskjävel bevisar INGENTING
Det låter som att du spelat pengar på eländet? 😅
2026-06-13, 23:23
  #503
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Ok för då var det inte offside
Lemmar du inte får använda för att göra mål med räknas inte som offside. Alltså kan en axel vara offside men inte en hand eller armbåge.
2026-06-13, 23:23
  #504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Nej

Bara kroppsdelar som får vidröra bollen kan vara offside, t ex kuken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in