2026-06-13, 21:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Va

Du snackar skit

Kanske fått någon bluffprodukt

Ja precis, thca är en bluff, så det fungerar ej trots investering i både vapes och hash.

Citat:
Ursprungligen postat av cyruss
Jag förstår inte varför folk ska hålla på med att insistera på att det är fake. Det är antagligen många siter som haft ren skit eller annat än THCA i sina produkter. Live Resin iaf har gett mig väldigt identisk high som vanligt gräs och pissar fortfarande positivt för thc. THC-A finns överallt i europa och USA också.

Hursomhelst, så spelar det väl ingen roll just nu.

Nvm, ser att det är troll.

Folk insisterar på att det är fejk för att thca skapar en annan sorts thc som totalmissar de vanliga receptorerna.. och man blir inte hög på ett skönt sätt, man blir bara dåsig och mår dåligt. Man ska inte röka industrihampa, det säger väl sig självt.

Jag kan också rensa thc från buds, men då används butan eller aceton gör att rensa allt thc som löses upp då och kan säljas som dyrt potent koncentrat. Sen sprayar jag thca på skiten, och säljer skräpet tills noobs som inte märker nån skillnad.
Citera
2026-06-13, 21:14
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja precis, thca är en bluff, så det fungerar ej trots investering i både vapes och hash.

Nej, om dina produkter inte funkar så är det inte THCA

Detta är basic kemi, sluta snacka skit
Citera
2026-06-13, 21:15
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Håller med KPP. Även gatuhaschet är samma fejkskit, har varit i många år nu.

Och det är inte bara ungdomar som inte fattar skillnaden heller.
Även gott om lättviktare bland gubbarna som har glömt att man blev både glad och skön på det bruna som fanns för 20 år sen.

Skärp dig. Jag betalade 900 spänn för en femma för nån månad sen. Det var så bra att jag var nöjd trots priset.
Importerat från Amerika där dom vet vad dom sysslar med. Mango punsch static hash liksom. Jag trodde att det kanske var thca som hade börjat säljas som dunder, men oj vad fel jag hade. Thca är nått helt annat än äkta röka, och folk hade skjutit lagarna om dom försökte kränga thca och hävda att det är precis som vanligt thc. Blåsning kallas det och är farligt i den branschen.
Citera
2026-06-13, 21:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Nej, om dina produkter inte funkar så är det inte THCA

Detta är basic kemi, sluta snacka skit

Så om jag köper från andra än Kushy och Smoketower så fungerar det, eftersom dom är scammers , men det är inte de andra som hävdar att thca är precis samma som thc från gatan?

Företag kan definitivt ljuga om deras produkt en tredje gång, om dom kan få en tredje dos av mina pengar. Dom har liksom ingen själ och bryr sig inte om folk känner sig lurade.
Citera
2026-06-13, 21:22
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Så om jag köper från andra än Kushy och Smoketower så fungerar det, eftersom dom är scammers , men det är inte de andra som hävdar att thca är precis samma som thc från gatan?

Företag kan definitivt ljuga om deras produkt en tredje gång, om dom kan få en tredje dos av mina pengar. Dom har liksom ingen själ och bryr sig inte om folk känner sig lurade.

Vad snackar du ens om? Skriv begriplig svenska.

THCA är ett ämne som konverteras till psykoaktivt THC (genom avgång av koldioxid, CO2) vid uppvärmning. Om du inte blir hög så är det inte THCA du har.
Citera
2026-06-13, 21:26
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Vad snackar du ens om? Skriv begriplig svenska.

THCA är ett ämne som konverteras till psykoaktivt THC (genom avgång av koldioxid, CO2) vid uppvärmning. Om du inte blir hög så är det inte THCA du har.

Det finns olika sorters thc, och det är fel att hävda att den thc som thca omvandlas till är normal thc. Det är en thc som är för stor i molekylen för att passa de vanliga receptorerna, och därför känns thca inge bra alls att röka. Ingen lycka alls i skiten.
Citera
2026-06-13, 21:28
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Det finns olika sorters thc, och det är fel att hävda att den thc som thca omvandlas till är normal thc. Det är en thc som är för stor i molekylen för att passa de vanliga receptorerna, och därför känns thca inge bra alls att röka. Ingen lycka alls i skiten.

Nej. Läs på, idiot.
Citera
2026-06-13, 22:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Nej. Läs på, idiot.

Tro mindre på företag är väl mitt tips till dig.
Att ljuga om sin produkt är företagens specialite.
Jag vill också att thca ska fungera, och att företag är ärliga, men så ser inte verkligheten ut.

Plocka upp jointfimpar istället om du vill ha en knatch av riktigt röka.
Citera
2026-06-13, 22:12
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Tro mindre på företag är väl mitt tips till dig.
Att ljuga om sin produkt är företagens specialite.
Jag vill också att thca ska fungera, och att företag är ärliga, men så ser inte verkligheten ut.

Plocka upp jointfimpar istället om du vill ha en knatch av riktigt röka.

THCA är ett kemiskt ämne, inte en produkt. Om din produkt inte fungerar så består den inte av THCA.

Hur jävla dum är du? Banna idioten
Citera
2026-06-13, 22:48
Medlem
Citat:
Skärp dig. Jag betalade 900 spänn för en femma för nån månad sen. Det var så bra att jag var nöjd trots priset.
Importerat från Amerika där dom vet vad dom sysslar med. Mango punsch static hash liksom. Jag trodde att det kanske var thca som hade börjat säljas som dunder, men oj vad fel jag hade. Thca är nått helt annat än äkta röka, och folk hade skjutit lagarna om dom försökte kränga thca och hävda att det är precis som vanligt thc. Blåsning kallas det och är farligt i den branschen.

900!?

Är du skön eller?!

Jag är glad att jag bor i ett land med lagliga cannabisklubbar. För 8€/g får man oljigt hasch med 50-60% thc. Jag har testat dyrare sorter men det finns liksom ingen poäng i att betala det dubbla för några få procent starkare.

Standardweed och brunt säljer de för 6€/g.

Sluta betala överpriser. Typ allt i Sverige som sägs vara från USA kommer egentligen från Spanien.

Sen har jag insett att less is more. Är man inrökt på tungt hasch så känner man inte av de olika nyanserna av olika grässorter.

Man blir bara mindre bäng.

Starkare är inte alltid bättre eller mer ekonomiskt.
Citera
2026-06-13, 23:21
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
THCA är ett kemiskt ämne, inte en produkt. Om din produkt inte fungerar så består den inte av THCA.

Hur jävla dum är du? Banna idioten

Cannabis däremot är en naturlig planta.. och man behöver inte göra annat än att torka den och röka den.

Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
900!?

Är du skön eller?!

Jag är glad att jag bor i ett land med lagliga cannabisklubbar. För 8€/g får man oljigt hasch med 50-60% thc. Jag har testat dyrare sorter men det finns liksom ingen poäng i att betala det dubbla för några få procent starkare.

Standardweed och brunt säljer de för 6€/g.

Sluta betala överpriser. Typ allt i Sverige som sägs vara från USA kommer egentligen från Spanien.

Sen har jag insett att less is more. Är man inrökt på tungt hasch så känner man inte av de olika nyanserna av olika grässorter.

Man blir bara mindre bäng.

Starkare är inte alltid bättre eller mer ekonomiskt.

Sverige är inte speciellt bra för Stoners. Man köper det som finns, och oftast är det bra kvalitet.

Hade gärna köpt två femmor istället för 5 för 900.

Köpte rökat för 750 för 5, men dom sålde rökare till folk som tar 900 istället. Skulle aldrig betala 900 igen dock men 750 betalar jag lätt om det är dunder sift från Amerika.
Citera
2026-06-14, 00:47
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Jag fattar att ni röker lagliga substitut ssom lagarna ser ut men så som jag minns fanns det alltid bra brajj i Sverige. Varför hålla på med dessa jävla halvfabrikat?

HHC var också skit då det blockade receptorerna för länge så att man blev immun mot allt röka. Hade 300g destillat och jag slängde/gav bort skiten då jag blev helt immun mot thc.

Rök äkta produkter istället. Det finns för fan överallt. Och man blir bäng varje gång.

Stötta inte denna gråa marknad.
Nu är vi ju tvungna att gå tillbaka till gamla klassikern.

För övrigt tänker jag och en vän dra till Danmark och köpa isolat för det luktar ju ingenting. Vi måste köpa något destillat och vispa ihop någon smet. Det kommer smygandes sen blir jag helt bäng. Håller på att ställa in popcorn i kylen, står i vardagsrummet och bara glor, vad skulle jag ha? Går förbi hallspegeln och inser att jag har ett jävla fånflin på läpparna.

Nej det funkar skitbra. Sedan kan man ju röka en normal spliff i mellan för att hålla formen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in