2026-06-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Ojdå du lyssnar på "experterna" som har vetenskapligt vetande men du har ingen personlig erfarenhet och avfärdar recensionerna nedan. Kan du ta och skriva i den tråden att de har fel enligt vetenskapen?

Läs gärna här vad användare tycker https://www.flashback.org/sok/?so=pd&query=la+mousse&sp=1
Vad menar du med experterna jag lyssnar på?
Citera
2026-06-13, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Vad menar du med experterna jag lyssnar på?

"Greta Thunberg urges public to listen to the experts" https://www.youtube.com/watch?v=PS4CyPVLFFs
Citera
2026-06-13, 16:09
Medlem
Citat:
Varför gör du denna tråden när du inte testat thca?

THCA och THC är nära besläktade, men inte exakt samma sak.

Vad är THCA?

THCA står för tetrahydrocannabinolsyra. Det är den form som finns naturligt i färsk cannabis.

I sig självt ger THCA inte något tydligt rus eftersom det inte binder särskilt bra till hjärnans CB1-receptorer.

Vad händer när man röker eller vapar?

När THCA värms upp sker en kemisk reaktion som kallas dekarboxylering:

THCA→THC+CO
2

Då omvandlas THCA till THC, som är den huvudsakliga rusgivande substansen i cannabis.

I praktiken

Om du:

röker THCA-buds
vapar THCA-buds
värmer THCA-hash

...så omvandlas mycket av THCA:n till THC, och effekten kan därför bli mycket lik den från vanlig cannabis.

Om man inte värmer det

Om man skulle äta rå cannabis med THCA utan att värma den först blir ruseffekten mycket mindre eller uteblir helt.

Kort sammanfattning
THCA = den naturliga syravarianten i växten
Upphettning omvandlar THCA till THC
THC är det ämne som ger den klassiska cannabis-"highen"
Därför kan THCA-produkter som röks eller vapas upplevas väldigt lika vanlig cannabis

Det är just därför THCA har fått så mycket uppmärksamhet juridiskt – när det används genom rökning eller vaping kan slutresultatet i praktiken bli THC.
Nope. Det omvandlas till 8an. Inte 9an, vilket är vad som ger det gamla klassiska ruset.

Det är därför allt nya flashiga strains är one hit wonder men efter en 1-2 spliffar så blir man halvt immun. Skräp.
Citera
2026-06-13, 16:29
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag sitter på två vapes och charas hash, så visst vet jag vad det är för skräp.

Jag undrade bara varför det enligt mig är värre än standardhash med henna i. Det visade sig att thca INTE omvandlas till vanlig thc, och det är det som är bluffen. Den thc som kommer från thca är inte vanlig thc, och fokuserar på nån receptor som har med smärta att göra, istället för de vanliga måbra-receptorerna.

Själv så visste jag inte att det fanns olika sorts thc.. men thca har bevisat att det finns många olika thc som är fejk, och fungerar inte som den klassiska thc som gaturökat har.

Thca är nya cbd.. som är när företag visar att dom gärna tjänar langares inkomster genom att låtsas att dom säljer samma som lagarna, fast det är fejk-thc som företagen ljuger om ,eftersom dom är ruttnare än lagarna som åtminstone är ärliga.

Jag frågade en langare varför han inte beställer thca för att sälja det när det är torrt på bra grejer.. men den langaren vågar inte sälja sånt eftersom dom kan ju bli skjutna till skillnad mot företagen som ljuger helt öppet för sina kunder som inte ens kan returnera skräpet.

Va

Du snackar skit

Kanske fått någon bluffprodukt
Citera
2026-06-13, 16:30
Medlem
Jag förstår inte varför folk ska hålla på med att insistera på att det är fake. Det är antagligen många siter som haft ren skit eller annat än THCA i sina produkter. Live Resin iaf har gett mig väldigt identisk high som vanligt gräs och pissar fortfarande positivt för thc. THC-A finns överallt i europa och USA också.

Hursomhelst, så spelar det väl ingen roll just nu.

Nvm, ser att det är troll.
Citera
2026-06-13, 18:26
Medlem
Trams. Det finns dåliga produkter som innehåller spice-kemikalier som falskligen säljs som THCA, men äkta vara gör precis vad som utlovas, dvs omvandlas till vanligt THC vid uppvärming.
Citera
2026-06-13, 19:16
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Först var det väl Spice, sen cbd, och nu thca. Allt är fejk.

Håller med KPP. Även gatuhaschet är samma fejkskit, har varit i många år nu.

Och det är inte bara ungdomar som inte fattar skillnaden heller.
Även gott om lättviktare bland gubbarna som har glömt att man blev både glad och skön på det bruna som fanns för 20 år sen.
Citera
2026-06-13, 20:08
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Även gott om lättviktare bland gubbarna som har glömt att man blev både glad och skön på det bruna som fanns för 20 år sen.

Vad betyder det här?

Vilken är kopplingen mellan "lättviktare" och "glömt att man blev glad och skön"?
Citera
2026-06-13, 20:19
Medlem
Citat:
Varför gör du denna tråden när du inte testat thca?

THCA och THC är nära besläktade, men inte exakt samma sak.

Vad är THCA?

THCA står för tetrahydrocannabinolsyra. Det är den form som finns naturligt i färsk cannabis.

I sig självt ger THCA inte något tydligt rus eftersom det inte binder särskilt bra till hjärnans CB1-receptorer.

Vad händer när man röker eller vapar?

När THCA värms upp sker en kemisk reaktion som kallas dekarboxylering:

THCA→THC+CO
2

Då omvandlas THCA till THC, som är den huvudsakliga rusgivande substansen i cannabis.

I praktiken

Om du:

röker THCA-buds
vapar THCA-buds
värmer THCA-hash

...så omvandlas mycket av THCA:n till THC, och effekten kan därför bli mycket lik den från vanlig cannabis.

Om man inte värmer det

Om man skulle äta rå cannabis med THCA utan att värma den först blir ruseffekten mycket mindre eller uteblir helt.

Kort sammanfattning
THCA = den naturliga syravarianten i växten
Upphettning omvandlar THCA till THC
THC är det ämne som ger den klassiska cannabis-"highen"
Därför kan THCA-produkter som röks eller vapas upplevas väldigt lika vanlig cannabis

Det är just därför THCA har fått så mycket uppmärksamhet juridiskt – när det används genom rökning eller vaping kan slutresultatet i praktiken bli THC.

Om det nu omvandlas till thc så bör effekten vara exakt samma.
Citera
2026-06-13, 20:23
Medlem
Puffgeckos avatar
THCA-isolat + CBD-hasch vs. Olagligt hasch (t.ex. Marocko)
Ruset: Blandningen av THCA-isolat och CBD-hasch ger ett mycket mildare, renare och mer kontrollerat rus. CBD:n fungerar som en bromskloss i hjärnan, vilket minskar risken för paranoia och hjärtklappning drastiskt.

Det olagliga haschet: Ett bra marockanskt hasch har en naturlig balans med mycket låg CBD-halt och är fullproppat med växtens egna terpener (doftämnen) och biprodukter. Det ger ett mycket tyngre, mer komplext och intensivt rus, ofta med en starkare "sofflås"-effekt.

Varför det blir exakt samma THC
När du eldar på THCA-isolat blir det ingen annan sorts THC. THCA är helt enkelt en THC-molekyl som har en extra koldioxidmolekyl fastklistrad på sig (en syragrupp). När glöden hettar upp isolatet sprängs den extra delen bort på en millisekund. Det som blir kvar i röken är den helt vanliga, klassiska Delta-9-THC-molekylen – exakt samma molekyl som skapar ruset i det marockanska haschet. Skillnaden i upplevelse ligger helt i hur mycket CBD och terpener som finns runt omkring.

-Gemini

Ni skulle ha testat badder.
Senast redigerad av Puffgecko 2026-06-13 kl. 20:27.
Citera
2026-06-13, 20:42
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Spice (JWH-018 och alla dess varianter) är något heeelt annat och finns inte öht i cannabisväxten, nej CBD och THCA är inte fake, testa sluta röka i en månad sedan börja fundera kring allt detta igen så ska du nog börja förstå hur fel du har i hela denna frågan.

Jaså man behöver sluta njuta av cannabisen för att thca ska gå att njuta av?

Ja jäklar vad logiskt. Du har säkert rätt.

Jag kör mot Nederländerna så länge, så får ni gegga runt med thca bäst ni vill. Det fungerar inte på nån som rökt dagligen i 20+ år.
Kanske fungerar på dig som är noob och inte vet bättre.
Citera
2026-06-13, 21:08
Medlem
Jag fattar att ni röker lagliga substitut ssom lagarna ser ut men så som jag minns fanns det alltid bra brajj i Sverige. Varför hålla på med dessa jävla halvfabrikat?

HHC var också skit då det blockade receptorerna för länge så att man blev immun mot allt röka. Hade 300g destillat och jag slängde/gav bort skiten då jag blev helt immun mot thc.

Rök äkta produkter istället. Det finns för fan överallt. Och man blir bäng varje gång.

Stötta inte denna gråa marknad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in