Citat:
Ursprungligen postat av
Pitschka
Är det bara jag eller har det varit ovanligt mycket valfläsk från alla håll och kanter i denna valupptakt.
Ja, i år är det ovanligt mycket!
Grejen är ju den att Tidö har ju redan börjat införa en del, så som sänkt matmoms, halverade kostnader att åka kollektivt, billigare bensin osv. för att helt enkelt locka vanligt folk att rösta på dem och även invandrarna.
Detta har vänsterblocket börjat fatta, så förutom att lova fri invandring, så blir det en massa annat också som nu detta, jobba mindre!
Hög invandring och jobba mindre, precis som det är möjligt!
Det är en sak att lova och en annan att genomföra.
Sossarna t ex är ju annars mästare på detta att lova mycket och inte genomföra något.
"Bättre vård, högre löner, bättre skola, mer lärare, mindre klasser, högre pensioner!"
Ungefär så har en del av sossarnas valfläsk låtit de senaste decennierna.
Det enda jag kan komma på att de faktiskt brukar genomför är högre pension.
Min morsa har alltid röstat på dem och varje år har hon fått ungefär 50 kr mer i pension.