Citat:
Ursprungligen postat av
HenAnnan
Tycker du likadant om den så kallade miljörörelsens "aktioner"?
Riks belyser ett problem som ingen annan vill tala om och som politikerna blundar för. Att riks är tomtar ändrar inte det förhållandet.
Ja. Jag har inget till övers för idioter som limmar fast sig själva på motorvägen för miljöns skull. Jag hade inte haft något emot om dessa hade blivit överkörda och söndertrasade av valfri lastbil. Händer det en eller två gånger lovar jag att det här limmandet hade upphört omedelbart.
Riks ”belyser” inga problem. Tiggeriet har varit en fråga som varit aktuell i snart femton år. Problemet är till stor del borta numera och har varit i flera år. Dessutom finns det sätt att komma åt tiggarna om man vill ha bort dem. Dels som jag skrev via ordningslagen men även genom att sluta ge dem pengar. Slutar inkomsterna att komma så upphör tiggeriet inom kort. Ingen sitter på trottoaren utanför Ica för skojs skull och helt gratis. Det är som när man matar djur. Slutar man mata fåglarna så slutar de komma efter ett tag. Inget blir bättre av att gapiga halv-AfSare börjar trakassera personerna som sitter på marken.