2026-06-13, 12:09
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Riks ”belyser” inga problem. Tiggeriet har varit en fråga som varit aktuell i snart femton år. Problemet är till stor del borta numera och har varit i flera år. Dessutom finns det sätt att komma åt tiggarna om man vill ha bort dem. Dels som jag skrev via ordningslagen men även genom att sluta ge dem pengar. Slutar inkomsterna att komma så upphör tiggeriet inom kort.

Tiggeriet har i princip upphört efter högermediernas envisa kartläggningar och rapporteringar om tiggarnas kriminella leverne + olagliga bosättningar. Normalt folk slutade skänka pengar med konsekvensen att tigga i Sverige blev en dålig affär. De som nu tigger är de skröpliga i familjen medans restens i familjen fokuserar på kriminalitet till 3-månaderssemestern är slut och de återvänder hem.
Citera
2026-06-13, 12:10
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Ser tiggare dagligen och blev utsatt för ett fräckt stöldförsök av två rumanska tiggerskor alldeles nyligen. Alla har väl Swish vad det verkar?

Hur gick detta till?
Citera
2026-06-13, 12:19
Avstängd
ja bort med Tiggeriet på våra gator och torg..
Citera
2026-06-13, 12:36
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Tycker man borde kasta ut alla utländska tiggare. Vi har massor av hemlösa svenskar som jag tycker borde ha förtur när det gäller pantning av burkar och tiggeri. Rumänerna kan tigga i sitt eget land.

Nu tycker jag alltså inte att tiggeri är något vi ska eftersträva, men tycker det är mer förlåtligt om t.ex. en svensk hemlös eller fattigpensionär försöker få ihop några kronor än när en utländsk tiggare som förmodligen är del av något kriminellt nätverk i Rumänien ska göra det.
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-06-13 kl. 12:40.
Citera
2026-06-13, 12:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Finns ens tiggare kvar i landet, där jag bor ser jag inga av dessa längre.
Ingen har ju cash på sig längre och swish tar de väl inte? Så jag förstår inte hur det ens fungerar att tigga?
Citera
2026-06-13, 12:51
Medlem
S.O.Stolps avatar
Lustigt att det fortfarande finns tiggare. Men uppenbarligen har dom en fast inkomstkälla i det kritvita Liljeholmen. Fullkomligt obegripligt att det fortfarande finns folk som inte har genomskådat den uppenbara bluffen. Men många godhetsknarkare är inne i ett svårt missbruk. Dom behöver sin dagliga kick.
Citera
2026-06-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Finns ens tiggare kvar i landet, där jag bor ser jag inga av dessa längre.
Skojar du? Det fullkomligen kryllar av dem.
Citera
2026-06-13, 13:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag bor i sjöstan. Satt på en bänk på lunchen. Mitt emot 30 meter bort en rumänsk tiggerska och hennes man eller pimp. De var extremt högljudda och babbliga och talade i telefon med någon säkert i Rumänien, och jag borde spelat in så kunde någon översatt. Skrikandet fortsatte i minst 30 minuter. Vi pratar folkslag som inte kan behärska sig alls. Uppenbart att kvinnan tvingades försörja ett antal män och de var förbannade på hennes usla insats, eller hon var förbannad på dem.
Citera
2026-06-13, 13:59
Medlem
BalduinGrollers avatar
Folk som ger tiggare pengar borde utvisas.
Citera
2026-06-13, 14:01
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Där jag bor har alla tiggare försvunnit nu är det mest fattiga pensionärer och missbrukare som letar pantburkar!
Citera
2026-06-13, 14:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Skojar du? Det fullkomligen kryllar av dem.

Vi bor i olika städer då för här finns inga kvar. Sluta mata dem så försvinner skiten till slut.
Citera
2026-06-13, 14:36
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Vad tycker ni om reportaget och tiggarsituationen? Är det inte dags att förbjuda dessa element?
jag har inte ont av dem.
ger något ibland.
Nyttigt att se att en del har det svårt här i världen.
se det på nära håll - 2 meter
Jag tror att det oftast är fittor som blir irriterade på tiggarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in