Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Det är inte "helt korrekt" utan möjligen enligt dina mycket själviska fantasier.
Så istället för att skriva "helt korrekt" får du skriva "enligt mina mycket själviska fantasier".
Det blir väldigt olämpligt av dig att ha med den här typen av fundamentala fel i det du skriver.
Bostadsmarknaden är övervärderad och det är ett konkret faktum som bevisats i tråden många gånger om med fulländande källhänvisningar till tunga ekonomiska institutioner som gör dem bedömningen utifrån nuvarande prisbild och lönenivå.
Poängen var att du anklagar andra för att ha känslobaserade föreställningar som hindrar dem från att vara neutrala när du själv är otroligt känslomässig i din argumentation och så långt från neutral man kan komma.
Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Nästa galenskap är att tala i termer av "behöver". Sagt i sammanhanget blir det är något av Sovjet kommunistprat. Där handlade det om "åt var och en efter behov". Han talar också på annan plats om behovet av en stark stat som kan kommendera. Dvs i hans hjärna vill han ha en Stalin som kommenderar fram lägre bostadspriser. Men han tänker inte en sekund på hur det skall ordnas. Att Byggnads Transport mfl då måste tvinga igenom halverade löner.
Han uppvisar precis 0 konsekvenstänk.
Vi behöver ett prisfall på minst 50% för att få bort övervärderingen för att bostadsmarknaden skall fungera som det är tänkt, d.v.s att förmedla bostäder.
Sedan tröttsamt att lågintelligenta som du själv alltid skall dra kommunistkortet så fort det är något ni är hysteriska över.
Och slutligen är det tröttsamt att se dig återigen skriva något om facken, facken som inte har något alls med övervärderingen att göra och det har du fått både förklarat för dig och bevisat för dig många gånger om men du tar inte in den informationen eftersom den, som bevisas nedan, går mot dina åsikter och då blir den inte trovärdig enligt dig. Bara saker som bevisar att dina känslobaserade åsikter är korrekta är trovärdiga, tycker du.
Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
(Han har för övrig svamlat om bostadsbubbla i många år. För att sedan backa och acceptera att det inte var en bostadsbubbla. Det ger också att han är helt inkompetent att uttala sig i området).
För att vi haft en bostadsbubbla i många år, det är verkligen inte svårt att förstå

Det faktum att han är professor i frågan gör honom kompetent till att uttala sig och när en högt utbildad professor säger att vi har en bubbla så väljer du, ekbo utan någon utbildning eller kunskap, att inte lyssna för du gillar inte det du hör.
Det är inte heller svårt att förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Fast det har jag inte gjort.
Jaså? Då förmodar jag att jag inte kommer hitta några inlägg där du är väldigt noga med att poängtera att Jörnmark är docent.
Hur förklarar du då dessa två inlägg av ekbo251?
Inlägg 1:
ekbo251:
"I verkligheten är Jörnmark docent i ekonomisk historia".
Inlägg 2:
ekbo251:
"Enligt Jan Jörnmark, docent i ekonomisk historia"
Har något kapat ditt användarnamn eller delar du konto med någon annan som skriver i ditt namn?
Skulle kanske förklara varför du är så vimsig
Faktum är att du är väldigt noga med att bara lyssna på fakta som redan stärker dina åsikter
Här är ett klockrent exempel där du anser att Cecilia Hermansson presenterar trovärdiga fakta för de fakta överensstämmer med din uppfattning:
"Jag köpte en BR ca 1984 och betalade ca 50% av min disponibla inkomst i avgift. Och jag hade ungefär medellön då. Och det var inget konstigt alls. BRF satt med enorma skulder. Så var det då.
Med tiden har det kommit ur modet och så började disponibel inkomst öka (när reallönerna började öka 95). Vidare har nominella räntor sjunkit. Och det sammantaget ger att Cecilia Hermanssons graf är trovärdig."
Jag beundrar Tidvinds tålamod i att försöka lära dig hur grundläggande ekonomi fungerar men jag vet att du kommer aldrig kunna lära dig för du fungerar inte som normalt folk. Normalt folk resonerar och tar in fakta, du har åsikter och ignorerar fakta. Det går inte att resonera med en sådan som du.
Bästa av allt är att till och med när det gäller något så enkelt som vad du själv har skrivit har du fel och jag kan bevisa det.
Allt jag säger bevisar jag, medan ni bara häver ur er åsikter och ignorerar fakta
Citat:
Ursprungligen postat av
Aabbcc123
Jag är övertygad om att wallincus sitter på sveavägen 68 med Sossarnas llm of choice. Kollar du hans posthistorik på fb är det nästan 1000 inlägg vänsterpropaganda i enbart den här tråden.
Jag är mycket nöjd över att leva kostnadsfritt i ditt huvud
Jag vill verkligen se status härinne efter valet för vi kommer nog tyvärr få regeringsskifte eftersom alla unga går mer vänsterut för de är trötta på en dysfunktionell bostadsmarknad och sänkningen av belåningen till 10% var nog droppen för många.