2026-06-12, 16:47
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Intressant meme hon lagt upp på Facebook:
https://www.facebook.com/share/1BFu7EQjq3/

Detta säger väl allt om hennes inställning till moderskapet och relationen till sitt barn.

Citat:
Ja hypersexualitet.. också väldigt vanligt vid syster-diagnosen Histrionisk personlighetsstörning. Man lever för uppmärksamhet, att lyckas förföra andra och är väldigt lättmanipulerad. Visar upp starka känslor som egentligen inte är där. Min gissning är att den störda bristen på anknytning under de första levnadsåren i kombination med en hög levnadsstandard och att bli så bortskämd senare i Sverige fuckade ned hennes ”sense of self”. Hon fick minst en personlighetsstörning (sannolikt drag av alla inom kluster b).

Hon kan absolut ha PTSD (eller för den delen CPTSD som på många sätt liknar EIPS) men den diagnosen ställs inte lättvindigt, så hon är säkert självdiagnosticerad som alla andra TikTok-zombies. PTSD är trendigt och signalerar att man verkligen ”drabbats” av något särskilt svårt och att man varit helt maktlös, medan en personlighetsstörning är stigmatiserad och ses som brist i karaktären (manipulatör).
Att va bpd innebär att man är ”kaninkokerska”. Klart hon hellre är offer.
Vill understryka att jag pratar om samhällets olika syn på olika typer av psykiatriska tillstånd, jag anser att det i grunden krävs trauman + sårbarhet för att bpd ska utvecklas
(Alltså samma orsaker som vid cptsd)

Detta: hon vill ha en finare diagnos. Dock tror jag inte bpd (eips) är den enda kluster B-störning hon har och jag är tveksam till att den orsakar sånt här beteende.

Sterilisering behövs väl inte så länge hon sitter i finkan med feta läbbar på Hinsebergs

Min fetning. Ja.. hon har sannolikt drag av alla så kallade kluster-B-störningar: narcissism, psykopati (antisocialt personlighetssyndrom), borderline och Histrionisk (hysterisk, sjuklig uppmärksamhetstörst). Narcissism och psykopati skulle stå för manipulationsdelen, borderline för svårigheter att reglera känslor, bli besatt av partner och rädd för att bli lämnad, Histrionisk: behov av sexuell uppmärksamhet.

Fast bryr sig verkligen psykopat-läbbarna om vad en ny intern gjort mot ett barn? Vissa av dem har väl gjort lika hemska saker.. om inte värre.

Nu har jag läst fram till dig.
Jag har samma kommentarer som du.

Folk här verkar ha svårt att skilja på hennes olika BF W och V?
Är det W som varit hemma hos Emma? Inte V?
Citera
2026-06-12, 17:19
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hon lämnar ett hus som brinner med texterna
I warned then I was tired
This wasn’t impulsive btw

Det där temat med att mordbränna och gå vidare med sitt liv (läs: jag har fått nog-memes) och att hon like:ar är nog bara ett sammanträffande då Dessa bilder och klipp återkommer överallt på tjej-och-bög-internet.

Med tanke på omsorgsbristerna och likgiltigheten inför sitt stackars barn så tror jag inte hon sörjer flickan särskilt mycket heller. Hon skäms kanske och är säkert rädd För vad konsekvenserna blir men känner kanske en lättnad..
”Inga fler cock-blocking ungar”
Jävla tragiskt. Tänk att välja en karl framför sitt lilla barn

Men nej. Inget planerat
Citera
2026-06-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det är givetvis svårt att bevisa om hon lagt tändarna i hennes rum medvetet. Det är dock anmärkningsvärt att 4 tändare ligger i ett låst rum med en 5 åring, där man gissningsvis varken röker eller tänder ljus.
Hon hade väl knappt koll på vad flickan kunde tagit in på sitt rum med tanke på att hon knappt verkar umgåtts med henne , pappan pratade om att flickan behövde vara ute och leka och vara aktiv och inte bara sitta vid sin platta .
Citera
2026-06-12, 17:47
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Men FY alltså ju mer jag läser i FUP:en (och detta klippet på ett brinnande hus!!!) desto mer övertygad blir jag att det var ett överlagt planerat mord. Mår illa av att läsa sms-konversationerna mellan Emma och Viktor dagarna efter flickans död och månaderna efter. Extremt märkligt att hon bjuder hem Viktor till föräldrarna för första gången så nära inpå förlusten av hennes dotter. Det var ju inte precis så att han hunnit bygga upp en nära relation till lilla D eller visat intresse av att umgås med flickan eller Emmas familj tidigare. "Vilken chipssort gillar dina föräldrar, ska jag köpa med blommor", baby hit och baby dit och massa sexskämt och "haha" från båda. Dagarna efter att D dött. Victor är även på plats när begravningsbyrån kommer hem till Emmas föräldrar. Ett simpelt kk som ger gen av att vara en sörjande, stöttande och stabil pojkvän.

Kan någon länka videon hon delat om hur ett barn påverkas av att bli lämnad ensam?

Kan de va så att hon kanske till och med lämnat inte en tändare därinne utan 3 stycken på hennes rum för att hoppas att något händer. Eller kanske rentav sagt åt henne att hon ska elda lite på täcket
Citera
2026-06-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon hade väl knappt koll på vad flickan kunde tagit in på sitt rum med tanke på att hon knappt verkar umgåtts med henne , pappan pratade om att flickan behövde vara ute och leka och vara aktiv och inte bara sitta vid sin platta .

Så kan det såklart vara. Men det går heller inte att utesluta att mamman medvetet la ett par tändare i flickans rum. Tycker att antalet (4) varav en braständare tillsammans med hennes fb inlägg om eld, samt div inlägg där hon med all tydlighet gör klart för omgivningen att hon ungen suger energi ur henne, är tydliga varningstecken. Men som sagt, svårt att bevisa!
Citera
2026-06-12, 18:09
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ja hypersexualitet.. också väldigt vanligt vid syster-diagnosen Histrionisk personlighetsstörning. Man lever för uppmärksamhet, att lyckas förföra andra och är väldigt lättmanipulerad. Visar upp starka känslor som egentligen inte är där. Min gissning är att den störda bristen på anknytning under de första levnadsåren i kombination med en hög levnadsstandard och att bli så bortskämd senare i Sverige fuckade ned hennes ”sense of self”. Hon fick minst en personlighetsstörning (sannolikt drag av alla inom kluster b).

Hon kan absolut ha PTSD (eller för den delen CPTSD som på många sätt liknar EIPS) men den diagnosen ställs inte lättvindigt, så hon är säkert självdiagnosticerad som alla andra TikTok-zombies. PTSD är trendigt och signalerar att man verkligen ”drabbats” av något särskilt svårt och att man varit helt maktlös, medan en personlighetsstörning är stigmatiserad och ses som brist i karaktären (manipulatör).
Att va bpd innebär att man är ”kaninkokerska”. Klart hon hellre är offer.
Vill understryka att jag pratar om samhällets olika syn på olika typer av psykiatriska tillstånd, jag anser att det i grunden krävs trauman + sårbarhet för att bpd ska utvecklas
(Alltså samma orsaker som vid cptsd)

Detta: hon vill ha en finare diagnos. Dock tror jag inte bpd (eips) är den enda kluster B-störning hon har och jag är tveksam till att den orsakar sånt här beteende.

Sterilisering behövs väl inte så länge hon sitter i finkan med feta läbbar på Hinsebergs

Min fetning. Ja.. hon har sannolikt drag av alla så kallade kluster-B-störningar: narcissism, psykopati (antisocialt personlighetssyndrom), borderline och Histrionisk (hysterisk, sjuklig uppmärksamhetstörst). Narcissism och psykopati skulle stå för manipulationsdelen, borderline för svårigheter att reglera känslor, bli besatt av partner och rädd för att bli lämnad, Histrionisk: behov av sexuell uppmärksamhet.

Fast bryr sig verkligen psykopat-läbbarna om vad en ny intern gjort mot ett barn? Vissa av dem har väl gjort lika hemska saker.. om inte värre.
Hon kommer väl ut innan fertiliteten är över, dessutom kan väl fortfarande fångar ha besöks sex eller?
Citera
2026-06-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Måste vara nån form av psykopat?

40–70 % av personer med en personlighetssyndromdiagnos uppfyller också kriterier för minst en annan personlighetssyndromdiagnos.
Inom kluster B ligger överlappningen ofta i den högre delen av det spannet.

Den enda diagnos som jag ser som solklar är narcissist, de försummar sina barn mest ! Många med aspd är faktiskt överbeskyddande av egna barn. Samma mönster med uppmärksamhet, bekräftelse
Citera
2026-06-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Hur beskrevs det?

Hur bland annat en barns hjärna fungerar när man blir lämnad
Citera
2026-06-12, 20:31
Medlem
Hur kunde hon skaffa en hundvalp direkt efter som ”tröst”?! Och messen till sin pojkvän om hur mysigt hon hade med valpen?! Wtf!? Fy fan vad hennes barn har fått lida under de 5,5 åren hon levde. Hon fick ta hand om sig själv från 2,5 års ålder. Dessa diagnoser hon blev tillskriven stämmer ej. Hennes personlighet utvecklades efter att ha blivit ”uppfostrad” av en iPad! Hur kunde inte förskolorna se? Det är för mig ett mysterium hur de i sina förhör kunde säga hur bra och normalt allt var?! Och BVC… Osv. Någon instans avskrev dem eftersom hon ej dök upp på inbokade besök eller svarade på deras meddelanden. Wtf? Det borde ju gjort att de anmält vidare? Med tanke på den problematik som uppmärksammats? Och när det rör ett litet barn. Är det så lätt att ”gå under radarn”? Fruktansvärt skrämmande och fy fan för alla barn som lämnas till sitt öde. Söta lilla oskyldiga Naya. Hemskt att ingen var på din sida.
Senast redigerad av Korvbea 2026-06-12 kl. 20:53.
Citera
2026-06-12, 20:54
Medlem
Personlighetsstörningar hos föräldrar är alltid en varningsindikation även om det per definition inte måste innebära bristande föräldraskap. Finns det belägg för att mamman har borderline? Det är en diagnos som många verkar underskatta konsekvenserna av och särkilt i nära relationer! Jag kan inte heller på något sätt få ihop logiken i att det enligt mamman skulle röra sig om ”ptsd/trauma”? På vilket sätt skulle den diagnosen, resultera i att man lämnar sitt lilla barn på det sättet? Att man lämnar barnet för att åka hem till män och ha sex? Nej då har man något riktigt vajjigt med empatin och känslomässig koppling vilket är vanligt vid just personlighetsstörningar.

Är det någon som vet vad mamman jobbade med?
Citera
2026-06-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rcv80

Är det någon som vet vad mamman jobbade med?

Läs tråden. Hon tog antagligen hand om försöksdjur.
Citera
2026-06-12, 21:00
Medlem
Alla som kommer in i tråden och ställer massa frågor som redan finns besvarade i både tråden och fupen: läs! Blir så störigt om allt ska upprepas hela tiden! Länk till fupen finns på flera sidor. Sluta vara så lata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in