2026-06-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag har läst FUP:en och är medveten om detta. Tragiskt att ingen ingrep på riktigt. Tänker på x-pojkvännen V tex som var hemma hos dom och bevittnat med egna ögon att flickan var instängd i rummet hösten-25. En polisanmälan om barnmisshandel hade varit rimligt där om snubben varit vettig.

Ja, man kan tycka att tre, och dessutom oberoende av varandra, orosanmälningar från granne, kollega och psykolog där samtliga uttrycker oro för att det lilla barnet lämnas ensam i hemmet borde ha räckt för att det ska inledas en utredning. Faktist helt vansinnigt att Soc väljer att inte gå vidare.

Jag måste ha missat den delen i fupen där V bevittnade instängningen av barnet under hösten.. det är ju en märklig händelse.
Citera
2026-06-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Va sjukt att hon bokstavligen återpublicerade en video där ett hus brinner och kvinnan går därifrån glad

Men FY alltså ju mer jag läser i FUP:en (och detta klippet på ett brinnande hus!!!) desto mer övertygad blir jag att det var ett överlagt planerat mord. Mår illa av att läsa sms-konversationerna mellan Emma och Viktor dagarna efter flickans död och månaderna efter. Extremt märkligt att hon bjuder hem Viktor till föräldrarna för första gången så nära inpå förlusten av hennes dotter. Det var ju inte precis så att han hunnit bygga upp en nära relation till lilla D eller visat intresse av att umgås med flickan eller Emmas familj tidigare. "Vilken chipssort gillar dina föräldrar, ska jag köpa med blommor", baby hit och baby dit och massa sexskämt och "haha" från båda. Dagarna efter att D dött. Victor är även på plats när begravningsbyrån kommer hem till Emmas föräldrar. Ett simpelt kk som ger gen av att vara en sörjande, stöttande och stabil pojkvän.

Kan någon länka videon hon delat om hur ett barn påverkas av att bli lämnad ensam?
Senast redigerad av izzisbell 2026-06-12 kl. 12:41.
Citera
2026-06-12, 12:47
Medlem
Omkring kl. 10 på lördagen tolkar jag att hon kopplar ifrån WiFi. Har utredare funderat på om hon eventuellt hade möjlighet att åka hem och tutta på sängen vid den tidpunkten?
Senast redigerad av ChristineF1234 2026-06-12 kl. 12:52.
Citera
2026-06-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon skötte dottern som hon skötte katterna , hällde upp pasta i en skål till dottern och ställde fram potta , till katterna ställde hon fram kattmat och kattlådor och tyckte att det räckte för att de skulle klara sig ett halvt dygn ...

mamman verkar varit värdelös in i själen. hennes ekonomi gick ut på att andra personer skickade pengar till henne hela tiden, allt från parkering av bil till betala hyra. Hon verkar ändå haft ett jobb på GU?
Citera
2026-06-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om du eller någon annan som läst FUP, kanske kan svara på varför tändarna låg där inne?

Hon skyllde på att hon inte visste att de låg 3 tändare på dotterns rum..
Citera
2026-06-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Hon skyllde på att hon inte visste att de låg 3 tändare på dotterns rum..

Ja, det är givetvis svårt att bevisa om hon lagt tändarna i hennes rum medvetet. Det är dock anmärkningsvärt att 4 tändare ligger i ett låst rum med en 5 åring, där man gissningsvis varken röker eller tänder ljus.
Citera
2026-06-12, 15:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Dödsstraff på det äckliga ludret och då vi inte har detta så är det endast livstids förvaring som gäller. Tyvärr, kommer inte detta heller ej ske. Skulle vara som här i Norge där de har förvaring såsom straff och då kan du sitta livet ut om man hela tiden anses farlig för sin omgivning, eller andra orsaker...

Bland dom mest galna fruntimren jag läst om - hur psykopatisk/sociopatisk kan man vara, egentligen - totalt känslokall!
Citera
2026-06-12, 15:16
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfaan
https://www.facebook.com/share/1c9FE2Pdwt/

Intressant meme hon lagt upp på Facebook:
https://www.facebook.com/share/1BFu7EQjq3/

Detta säger väl allt om hennes inställning till moderskapet och relationen till sitt barn.

Citera
2026-06-12, 16:22
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mionis
På Emmas Facebook har hon postat en animerad bild av en tjej som står i ett uppbrunnet rum 2024. Tänker på bilderna i FUP av lilla D’s rum och börjar storgråta… så fruktansvärt

https://www.facebook.com/share/r/1BqCLQFwhX/?mibextid=wwXIfr

Hon heter Malo Malo på FB. Sjukt val av namn.
Malo is primarily a Spanish adjective that means "bad," "evil," "wrong," or "ill". It must match the gender of the noun it describes (e.g., la manzana es mala - the apple is bad). It can also translate to "naughty" for children or act as a noun referring to a "villain"

Ser att folk tror att Emma får det tufft mottagande på Hinseberg. Varför?
Emma hamnar bland likar. Folk som är empatistörda på olika vis.
Citera
2026-06-12, 16:24
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Om det nu stämmer att hon har en BPD-diagnos så förstår man ju den där hypersexualiteten bättre, mycket vanligt hos folk som har den diagnosen. Verkar ju ha varit helt besatt. ….,,,,,
Ja hypersexualitet.. också väldigt vanligt vid syster-diagnosen Histrionisk personlighetsstörning. Man lever för uppmärksamhet, att lyckas förföra andra och är väldigt lättmanipulerad. Visar upp starka känslor som egentligen inte är där. Min gissning är att den störda bristen på anknytning under de första levnadsåren i kombination med en hög levnadsstandard och att bli så bortskämd senare i Sverige fuckade ned hennes ”sense of self”. Hon fick minst en personlighetsstörning (sannolikt drag av alla inom kluster b).
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Tidigare i tråden stod det att mamman skylde på trauma, PTSD osv nu nämns BPD, borderline. Som numera brukar kallas Emotionellt Instabil Personlighetsstörning/syndrom.

Har hon sagt trauma och någon användare tolkat/överdrivit/raljerat så det blivit PTSD?

Något är uppenbarligen väldigt fel på henne.
Hon kan absolut ha PTSD (eller för den delen CPTSD som på många sätt liknar EIPS) men den diagnosen ställs inte lättvindigt, så hon är säkert självdiagnosticerad som alla andra TikTok-zombies. PTSD är trendigt och signalerar att man verkligen ”drabbats” av något särskilt svårt och att man varit helt maktlös, medan en personlighetsstörning är stigmatiserad och ses som brist i karaktären (manipulatör).
Att va bpd innebär att man är ”kaninkokerska”. Klart hon hellre är offer.
Vill understryka att jag pratar om samhällets olika syn på olika typer av psykiatriska tillstånd, jag anser att det i grunden krävs trauman + sårbarhet för att bpd ska utvecklas
(Alltså samma orsaker som vid cptsd)

Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
En väninna till henne nämner BPD. Emma själv nämner PTSD.
Detta: hon vill ha en finare diagnos. Dock tror jag inte bpd (eips) är den enda kluster B-störning hon har och jag är tveksam till att den orsakar sånt här beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Borde bli livstid plus sterilisering för den subban, vilket jävla as.
Dessutom bör de ansvariga på soc avskedas och egentligen straffas, de har definitivt inte gjort sitt jobb i det här fallet.
Helt otroligt egentligen med tanke på hur petiga de är i vissa fall.
Sterilisering behövs väl inte så länge hon sitter i finkan med feta läbbar på Hinsebergs
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Hon verkar extremt manipulativ och ha lätt för att ljuga. Hon har som jag förstått det haft möjlighet att få hjälp på alla möjliga sätt men inte tagit den. Det skrevs tidigare i tråden om PTSD och Borderline/Emotionellt Instabilt Personlighetssyndrom. Tydligen hävdar hon själv PTSD medan en kompis nämnde BPD. (tack Trusttheprocess för den infon)

PTSD förklarar inte beteendet öht medan en personlighetsstörning känns troligare.

Jag förstår inte hur hon kan ha haft kontakt med psykolog och någon form av stödperson om det nu är föräldrarådgivare eller… och sedan bara pissat bort det och ljugit om saker för att sedan nu skylla ifrån sig och spela offer.
Min fetning. Ja.. hon har sannolikt drag av alla så kallade kluster-B-störningar: narcissism, psykopati (antisocialt personlighetssyndrom), borderline och Histrionisk (hysterisk, sjuklig uppmärksamhetstörst). Narcissism och psykopati skulle stå för manipulationsdelen, borderline för svårigheter att reglera känslor, bli besatt av partner och rädd för att bli lämnad, Histrionisk: behov av sexuell uppmärksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Strabajn
Jävlar vilken sorglig läsning. Den "ömma" modern kommer få ett "varmt" mottagande på Hinseberg.

Fast bryr sig verkligen psykopat-läbbarna om vad en ny intern gjort mot ett barn? Vissa av dem har väl gjort lika hemska saker.. om inte värre.
Citera
2026-06-12, 16:28
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det är en vanlig grej bland borderline hon hade väl det? Det är vanligt man inte kan vara ensam utan behöver ständigt sällskap och uppmärksamhet

Ironiskt (och sorgligt) med tanke på vad hon utsatte sin lilla flicka för. Precis vad hon själv fick utstå på barnhemmen i Ryssland, vilket orsakade sjukdomarna hon har (det är fler än borderline kan jag säga)
Citera
2026-06-12, 16:30
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mille001
Denna återpublicering från hennes TikTok säger allt: https://vm.tiktok.com/ZNRcrncGx/

Hon lämnar ett hus som brinner med texterna
I warned then I was tired
This wasn’t impulsive btw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in