Citat:
Ursprungligen postat av
ironiq
Om det nu stämmer att hon har en BPD-diagnos så förstår man ju den där hypersexualiteten bättre, mycket vanligt hos folk som har den diagnosen. Verkar ju ha varit helt besatt. ….,,,,,
Ja hypersexualitet.. också väldigt vanligt vid syster-diagnosen Histrionisk personlighetsstörning. Man lever för uppmärksamhet, att lyckas förföra andra och är väldigt lättmanipulerad. Visar upp starka känslor som egentligen inte är där. Min gissning är att den störda bristen på anknytning under de första levnadsåren i kombination med en hög levnadsstandard och att bli så bortskämd senare i Sverige fuckade ned hennes ”sense of self”. Hon fick minst en personlighetsstörning (sannolikt drag av alla inom kluster b).
Citat:
Ursprungligen postat av
Ostbert
Tidigare i tråden stod det att mamman skylde på trauma, PTSD osv nu nämns BPD, borderline. Som numera brukar kallas Emotionellt Instabil Personlighetsstörning/syndrom.
Har hon sagt trauma och någon användare tolkat/överdrivit/raljerat så det blivit PTSD?
Något är uppenbarligen väldigt fel på henne.
Hon kan absolut ha PTSD (eller för den delen CPTSD som på många sätt liknar EIPS) men den diagnosen ställs inte lättvindigt, så hon är säkert självdiagnosticerad som alla andra TikTok-zombies. PTSD är trendigt och signalerar att man verkligen ”drabbats” av något särskilt svårt och att man varit helt maktlös, medan en personlighetsstörning är stigmatiserad och ses som brist i karaktären (manipulatör).
Att va bpd innebär att man är ”kaninkokerska”. Klart hon hellre är offer.
Vill understryka att jag pratar om samhällets olika syn på olika typer av psykiatriska tillstånd, jag anser att det i grunden krävs trauman + sårbarhet för att bpd ska utvecklas
(Alltså samma orsaker som vid cptsd)
Citat:
Ursprungligen postat av
Trusttheprocess
En väninna till henne nämner BPD. Emma själv nämner PTSD.
Detta: hon vill ha en finare diagnos. Dock tror jag inte bpd (eips) är den enda kluster B-störning hon har och jag är tveksam till att den orsakar sånt här beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
StojanVlatkovich
Borde bli livstid plus sterilisering för den subban, vilket jävla as.
Dessutom bör de ansvariga på soc avskedas och egentligen straffas, de har definitivt inte gjort sitt jobb i det här fallet.
Helt otroligt egentligen med tanke på hur petiga de är i vissa fall.
Sterilisering behövs väl inte så länge hon sitter i finkan med feta läbbar på Hinsebergs
Citat:
Ursprungligen postat av
Ostbert
Hon verkar extremt manipulativ och ha lätt för att ljuga. Hon har som jag förstått det haft möjlighet att få hjälp på alla möjliga sätt men inte tagit den. Det skrevs tidigare i tråden om PTSD och Borderline/Emotionellt Instabilt Personlighetssyndrom. Tydligen hävdar hon själv PTSD medan en kompis nämnde BPD. (tack Trusttheprocess för den infon)
PTSD förklarar inte beteendet öht medan en personlighetsstörning känns troligare.
Jag förstår inte hur hon kan ha haft kontakt med psykolog och någon form av stödperson om det nu är föräldrarådgivare eller… och sedan bara pissat bort det och ljugit om saker för att sedan nu skylla ifrån sig och spela offer.
Min fetning. Ja.. hon har sannolikt drag av alla så kallade kluster-B-störningar: narcissism, psykopati (antisocialt personlighetssyndrom), borderline och Histrionisk (hysterisk, sjuklig uppmärksamhetstörst). Narcissism och psykopati skulle stå för manipulationsdelen, borderline för svårigheter att reglera känslor, bli besatt av partner och rädd för att bli lämnad, Histrionisk: behov av sexuell uppmärksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strabajn
Jävlar vilken sorglig läsning. Den "ömma" modern kommer få ett "varmt" mottagande på Hinseberg.
Fast bryr sig verkligen psykopat-läbbarna om vad en ny intern gjort mot ett barn? Vissa av dem har väl gjort lika hemska saker.. om inte värre.