2026-06-24, 14:25
  #1105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejbea
Åklagaren har fått in bevis om att E lämnat dottern ensam hemma redan vid ettårsåldern. Mitt hjärta går sönder.



Det är så jävla sinnessjukt!
Stackars älskade lilla barn
Citera
2026-06-24, 14:27
  #1106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Hon har garanterat satt i system att lämna stackars D enda sen hon föddes. Sjuka jävel. Hon borde aldrig släppas ut igen å aldrig någonsin få vara i närheten av barn igen. Hur fan kan ingen ha agerat i hennes omgivning!!???
Att ingen agerat lär ju bero på att ingen ens kunnat tänka sig att flickan lämnats ensam hemma när E varit hos vänner, med män, varit på gym eller på jobbet , vännen som kommenterar D kan lär ju vara störd på samma nivå som E och den andra vännen som sagt att det inte var ok och som också berättat för sin mamma och partner " ville inte lägga sig i"
Citera
2026-06-24, 15:14
  #1107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att ingen agerat lär ju bero på att ingen ens kunnat tänka sig att flickan lämnats ensam hemma när E varit hos vänner, med män, varit på gym eller på jobbet , vännen som kommenterar D kan lär ju vara störd på samma nivå som E och den andra vännen som sagt att det inte var ok och som också berättat för sin mamma och partner " ville inte lägga sig i"

Tyvärr så hade jag aldrig kunnat föreställa mig att hon skulle göra allt det här
__________________
Senast redigerad av CheeseGrabber 2026-06-24 kl. 15:18.
Citera
2026-06-24, 16:13
  #1108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att ingen agerat lär ju bero på att ingen ens kunnat tänka sig att flickan lämnats ensam hemma när E varit hos vänner, med män, varit på gym eller på jobbet , vännen som kommenterar D kan lär ju vara störd på samma nivå som E och den andra vännen som sagt att det inte var ok och som också berättat för sin mamma och partner " ville inte lägga sig i"

Det är mycket som chockar en i det här fallet. Framför allt är jag chockad över att denna sk mamma hade vänner. De måste ju vara störda på samma nivå som hon, gravt personlighetstörda, empatistörda. De borde hängas ut i offentligheten de också. De bär en sådan skuld för flickans död. De kommer aldrig att bli förlåtna, de som stod och såg på.
Citera
2026-06-24, 16:18
  #1109
Medlem
https://www.dn.se/sverige/aklagaren-vill-se-sex-ars-fangelse-for-barnkammarbranden-tortyrliknande/


Citat:
Rätten har fått se bilder av dottern ensam i hemmet. Och loggar från parkeringsappar som styrker att den ensamstående mamman var på annat håll. Timmar i sträck. Nätter igenom. De har också fått höra ett röstmeddelande från 2022 – när flickan bara var 2 år gammal – där mamman berättar att hon sovit hos en man två nätter på raken och planerar för en tredje. Dottern är varje natt kvar hemma, ensam i spjälsängen.


Citat:
Åklagarna ser mycket få förmildrande omständigheter i fallet. De kallar situationen hon lämnade dottern i för ”tortyrliknande” och beskriver hemmet som ”ett slags fängelse”. När branden tog fart – troligen efter att flickan själv råkat starta den med kvarglömda tändare inne i barnkammaren – var mamman borta och femåringen kunde inte ta sig ut. Inte heller kunde nån annan larmas, för brandvarnaren var nedplockad och när mamman såg rök på bilderna som hennes övervakningskameror skickade till mobilen, ringde hon inte omedelbart 112.

Förstår inte att det bedöms vara 6års fängelse. Stämmer inte med de flestas rättsuppfattning skulle jag tro.

Advokaten tar upp att E är diagnostiserad med svår PTSD och säger att hon inte är vid sina sinnens fulla bruk.

E klarade av att sköta sitt jobb. Hon klarade av att socialisera. Svår PTSD gör en inte till en extrem egoist som är empatistörd och ljuger och manipulerar. Svår PTSD förklarar inte ett dugg av hennes beteende.

Om hon har så extremt grava problem med PTSD hur i helvete klarar hon av sitt jobb + att göra mängder av saker utanför hemmet?
Varför tar den sig främst i uttryck i omsorgssvikt?

Jag blir förbannad. Jag har komplicerad PTSD pga åtskilliga trauman. Jag har vänner som har PTSD. Ens barn är prio ett. Alltid.
Och man gör sitt bästa för att hantera symptom etc för att det är det som situationen kräver.

Det finns inget att skylla på. Väx upp!
Nu har E allt utrymme i världen att sitta och tycka synd om sig själv och fortsätta sticka på sin jävla offerkofta.

Hoppas människan aldrig skaffar barn igen och att om hon är dum nog att göra det så är soc där som blixten.

Fy fan vilken ynklig liten egoist.
Citera
2026-06-24, 16:29
  #1110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
https://www.dn.se/sverige/aklagaren-vill-se-sex-ars-fangelse-for-barnkammarbranden-tortyrliknande/







Förstår inte att det bedöms vara 6års fängelse. Stämmer inte med de flestas rättsuppfattning skulle jag tro.

Advokaten tar upp att E är diagnostiserad med svår PTSD och säger att hon inte är vid sina sinnens fulla bruk.

E klarade av att sköta sitt jobb. Hon klarade av att socialisera. Svår PTSD gör en inte till en extrem egoist som är empatistörd och ljuger och manipulerar. Svår PTSD förklarar inte ett dugg av hennes beteende.

Om hon har så extremt grava problem med PTSD hur i helvete klarar hon av sitt jobb + att göra mängder av saker utanför hemmet?
Varför tar den sig främst i uttryck i omsorgssvikt?

Jag blir förbannad. Jag har komplicerad PTSD pga åtskilliga trauman. Jag har vänner som har PTSD. Ens barn är prio ett. Alltid.
Och man gör sitt bästa för att hantera symptom etc för att det är det som situationen kräver.

Det finns inget att skylla på. Väx upp!
Nu har E allt utrymme i världen att sitta och tycka synd om sig själv och fortsätta sticka på sin jävla offerkofta.

Hoppas människan aldrig skaffar barn igen och att om hon är dum nog att göra det så är soc där som blixten.

Fy fan vilken ynklig liten egoist.
Tveksamt om hon har svårt PTSD med tanke på att hon skött samma jobb i 10 år utan några längre sjukskrivningar , hon har dessutom haft förmåga att träna på gym , träffa en strid ström av män och haft långvariga vänrelationer som i förhören inte nämnt något om att det fanns tecken på psykisk ohälsa , inte heller har någon från vården anmält oro för att E inte fungerade i vardagen och att det fanns oro för flickan .
Citera
2026-06-24, 16:31
  #1111
Medlem
Sånt fruktansvärt hat och sån avsky jag känner för den här så kallade "mamman". Sorg över ett barn jag aldrig ens har träffat. Läste fupen så fort den delades här, har följt brunos alla inlägg. Kan inte sluta tänka på D's sista skräckfyllda tid i livet. Hur hon säkert ryckte i dörren för att försöka ta sig ut. Hur hon andades in röken och fick panik. Hur hon skrek och ropade på hjälp som aldrig kom. E som kollade i cameraappen x antal gånger under förmiddagen. Undrade hon någonsin vad som utspelade sig bakom den stängda, låsta dörren? Brydde hon sig alls? Hur felkopplad kan en människas hjärna vara för att inte känna någon modersinstinkt alls? Narcissmen äcklar mig. Hon äcklar mig. Fega kräk också till vän som visste om att D lämnades ensam. Det finns verkligen inget som försvarar det här.
Jag är själv ensamstående med 2 barn. Yngsta var 2 år när jag blev ensam. Visst har det varit kämpigt emellanåt men hur jag än försöker förstå, så kan jag inte förstå denna fullkomliga brist på modersinstinkt. Det är så primitivt och inprogrammerat i alla arter att försvara och skydda sina barn. Tänker på den mamman som sprang in i ett brinnande hus för att rädda sina 6 (tror jag det var) barn.. Blir en väldig kontrast till den här vidriga människan som tillsynes gjort allt för att framkalla detta fruktansvärda slut detta fina, oskyldiga lilla barn fick uppleva. Och rättvisan kommer fortsätta att utebli för något riktigt straff kommer E ändå inte få. Enligt mig.
Citera
2026-06-24, 17:21
  #1112
Medlem
Emma förstod att det inte var bra att lämna ett litet barn ensamt i dygn, därför försökte hon hemlighålla detta för andra. Trots att hon förstod att det inte var bra gjorde hon det, och trots att hon förstod att hon skapade trauma hos sin dotter vägrade hon lämna ifrån sig henne. Hade hon bara brytt sig lite mer hade hon lämnat henne till någon annan. Mamman är helt enkelt väldigt sjuk.

De som förmodligen visste att hon var så sjuk var hennes föräldrar. De har uppfostrat henne och troligtvis förstått att hon saknar empati och bryr sig bara om sig själv.
De hämtade Danaya på förskolan flera dagar i veckan. De måste ha sett avvikande beteende. De måste ha varit hemma hos sin dotter och sett alla kameror och grindar som i ett fängelse. De såg förmodligen att Emma var hård och barsk mot Danaya.

När Emma fick en orosanmälan skyddade hennes mamma henne och sa att hon inte alls lämnade Danaya ensam.

Tänk om Danaya hade haft en mormor som blev orolig av något sånt istället för att försvara hennes mamma? Då kanske hon hade levt idag.

Jag tycker personligen att det är sjukt att sätta lås på kylskåp, men ha 3 tändare i ett barnrum. Vilken ”slump” att dessa tre tändare var där den dagen. Vilken ”slump” att dörren till Danayas rum var stängt just den dagen. Vilken ”slump” att Emma såg att det brann hemma i sin lägenhet, och valde inte att DIREKT ringa brandkåren. Hon tog det lugnt och gick in på marketplace. Tog bort alla kameror etc innan hon ringde 112. Vilken ”slump” att Emma inte lät panikslagen när hon ringde 112. Nästan som om hon planerat allt. Om man väljer att inte reagera direkt när ens barn håller på att dö är det väl snarlikt med mord?

Vet någon om Emma har haft någon livsförsäkring på Danaya?
Citera
2026-06-24, 17:36
  #1113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Jag tycker personligen att det är sjukt att sätta lås på kylskåp, men ha 3 tändare i ett barnrum. Vilken ”slump” att dessa tre tändare var där den dagen. Vilken ”slump” att dörren till Danayas rum var stängt just den dagen. Vilken ”slump” att Emma såg att det brann hemma i sin lägenhet, och valde inte att DIREKT ringa brandkåren. Hon tog det lugnt och gick in på marketplace. Tog bort alla kameror etc innan hon ringde 112. Vilken ”slump” att Emma inte lät panikslagen när hon ringde 112. Nästan som om hon planerat allt. Om man väljer att inte reagera direkt när ens barn håller på att dö är det väl snarlikt med mord?

Vet någon om Emma har haft någon livsförsäkring på Danaya?

Dessutom var brandvarnaren nerplockad.

”Barnsäkringen” var verkligen selektiv.
Citera
2026-06-24, 17:40
  #1114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Emma förstod att det inte var bra att lämna ett litet barn ensamt i dygn, därför försökte hon hemlighålla detta för andra. Trots att hon förstod att det inte var bra gjorde hon det, och trots att hon förstod att hon skapade trauma hos sin dotter vägrade hon lämna ifrån sig henne. Hade hon bara brytt sig lite mer hade hon lämnat henne till någon annan. Mamman är helt enkelt väldigt sjuk.

De som förmodligen visste att hon var så sjuk var hennes föräldrar. De har uppfostrat henne och troligtvis förstått att hon saknar empati och bryr sig bara om sig själv.
De hämtade Danaya på förskolan flera dagar i veckan. De måste ha sett avvikande beteende. De måste ha varit hemma hos sin dotter och sett alla kameror och grindar som i ett fängelse. De såg förmodligen att Emma var hård och barsk mot Danaya.

När Emma fick en orosanmälan skyddade hennes mamma henne och sa att hon inte alls lämnade Danaya ensam.

Tänk om Danaya hade haft en mormor som blev orolig av något sånt istället för att försvara hennes mamma? Då kanske hon hade levt idag.

Jag tycker personligen att det är sjukt att sätta lås på kylskåp, men ha 3 tändare i ett barnrum. Vilken ”slump” att dessa tre tändare var där den dagen. Vilken ”slump” att dörren till Danayas rum var stängt just den dagen. Vilken ”slump” att Emma såg att det brann hemma i sin lägenhet, och valde inte att DIREKT ringa brandkåren. Hon tog det lugnt och gick in på marketplace. Tog bort alla kameror etc innan hon ringde 112. Vilken ”slump” att Emma inte lät panikslagen när hon ringde 112. Nästan som om hon planerat allt. Om man väljer att inte reagera direkt när ens barn håller på att dö är det väl snarlikt med mord?

Vet någon om Emma har haft någon livsförsäkring på Danaya?
Att hon inte larmade direkt när hon såg rök i kameran var för väl för att hon inte var hemma och då skulle det bli uppenbart att hon lämnat dottern ensam , nu försökte hon låtsas att branden uppstod när hon själv vilade på sitt rum . Var inga problem med minne och att allt varit dimmigt i åratal pga PTSD när det gällde att se till att få på sig pyjamas och hitta på en historia
Citera
2026-06-24, 17:45
  #1115
Medlem
Fattar inte varför hon inte bara lämnade henne max tid på förskolan sen resten av tiden hos sina föräldrar... så kunde hon haft sin egentid hur mycket som helst... knappast att man kan skylla på PTSD för de skulle märkas på andra vis, då klarar man inte av att sköta ett jobb, träna å ligga runt med män...


Vet nån om de finns information om hur hon var med D när hon var nyfödd? Kunde hon knyta an till henne? Har hon någonsin visat kärlek alls? Första året är man ju massor på bvc, vaccinationer , läkarbesök osv, har verkligen ingen reagerat då? Detta måste ju märkts från första början? Hur kan hennes föräldrar inte fattat något alls!!???
Citera
2026-06-24, 18:17
  #1116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Fattar inte varför hon inte bara lämnade henne max tid på förskolan sen resten av tiden hos sina föräldrar... så kunde hon haft sin egentid hur mycket som helst... knappast att man kan skylla på PTSD för de skulle märkas på andra vis, då klarar man inte av att sköta ett jobb, träna å ligga runt med män...


Vet nån om de finns information om hur hon var med D när hon var nyfödd? Kunde hon knyta an till henne? Har hon någonsin visat kärlek alls? Första året är man ju massor på bvc, vaccinationer , läkarbesök osv, har verkligen ingen reagerat då? Detta måste ju märkts från första början? Hur kan hennes föräldrar inte fattat något alls!!???


Biologiska pappan som hon stängde ut totalt (bor i tyskland) sa att hon hade inga mamma känslor när barnet föddes. Han tyckte inte att hon betedde sig eller tänkte som en mamma ska göra, inga moderskänslor. Han fick städa och laga mat och fixa alltind i princip. Sedan var inte han perfekt men han visste hur en mamma ska hålla sitt barn. Och fet gjorde inte hon. Han klagade jämt på henne och hon var väldigt empatilös beskrev han. Finns i biologiska pappans förhör . Jag tycker inte att han kastar skit eller skuldbelägger, han försökte på sitt kanske sätt att få henne att öppna ögonen . Han sa också att innan hon blev gravid hade dom det bra. Tills hon blev gravid och barnet kom blev hon en helt annan person och dålig anknytning till barnet som var oplanerat. Det markerar mamman på mycket att barnet INTE VAR PLANERAT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in