2026-06-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyruss
Att du ens skriver det sista visar hur jävla patetiska dina försök är. Vi vet alla att svensk drogpolitik är åthelvete. Skriv dina fan fictions stories. Och även om det vore så, så är det fortfarande bättre än gängen på gatan/cath och den bra mycket högre risken det innebär att handla därifrån. Men du ser väl inte det som risk för du hintar på att Sverige's drogpolitik är byggd på rationalitet och logik

Mina försök till vad? Stämmer det inte att Sverige är ett av få (kanske enda?) land i Europa som klassar THCA? Eller vad vill du säga?

Lugn och fin nu. Vi är på samma sida. Jag vill också att Sverige går mot legalisering och reglering, av Riktigt cannabis.
Citera
2026-06-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Mina försök till vad? Stämmer det inte att Sverige är ett av få (kanske enda?) land i Europa som klassar THCA? Eller vad vill du säga?

Lugn och fin nu. Vi är på samma sida. Jag vill också att Sverige går mot legalisering och reglering, av Riktigt cannabis.
Det stämmer att Sverige är ett av dom länderna som har hårdast drogpolitik. Skippa resten jävla bullshit du sitter och försöker dra här.

Nej, du vill att folk riskerar fängelsestraff för att röka.

Sverige kommer aldrig gå mot legalisering och att du sitter här och klappar som en apa och säger "Jag vill att Sverige går mot att legalisering av cannabis" när dom har tagit ett jättekliv därifrån visar ju nivån på dina argument.

Vi är inte på samma sida, jag vill ha cannabis också men ska jag vara ärlig så har thca live resin varit så mycket bättre än majoriteten av gräs jag rökt. Mindre röka, mindre hostande, mindre lukt, kan sova djupare och bäst av allt, mindre noja att lägga en beställning och sen få det i brevlådan dagen efter.

Alla THCA produkter är inte samma skit och trots att det finns otroligt mycket skit ute, så anser jag att det är upp till en själv att ta ansvar över vad och vart man köper det. Samma gäller gräs på gatan eller på nätet
Citera
2026-06-12, 17:44
Medlem
Citat:
Det stämmer att Sverige är ett av dom länderna som har hårdast drogpolitik. Skippa resten jävla bullshit du sitter och försöker dra här.

Nej, du vill att folk riskerar fängelsestraff för att röka.

Sverige kommer aldrig gå mot legalisering och att du sitter här och klappar som en apa och säger "Jag vill att Sverige går mot att legalisering av cannabis" när dom har tagit ett jättekliv därifrån visar ju nivån på dina argument.

Vi är inte på samma sida, jag vill ha cannabis också men ska jag vara ärlig så har thca live resin varit så mycket bättre än majoriteten av gräs jag rökt. Mindre röka, mindre hostande, mindre lukt, kan sova djupare och bäst av allt, mindre noja att lägga en beställning och sen få det i brevlådan dagen efter.

Alla THCA produkter är inte samma skit och trots att det finns otroligt mycket skit ute, så anser jag att det är upp till en själv att ta ansvar över vad och vart man köper det. Samma gäller gräs på gatan eller på nätet

Förstår inte riktigt vad du gapar efter. Jag har inte sagt jag är glad över att det klassas och den riktning Sverige går.
Jag bara förklarade att gängen tagit över marknaden och min direkta insyn i det hela och jag vet att det är en stor anledningen till att just Sverige klassar till skillnad från resten av Europa. Sverige går hårt mot gängens pengar med "nya" regeringen.

Lugna dig. Förstår du är arg att kranarna stänger ner men du löser nog det ändå.
Citera
2026-06-12, 17:54
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt vad du gapar efter. Jag har inte sagt jag är glad över att det klassas och den riktning Sverige går.
Jag bara förklarade att gängen tagit över marknaden och min direkta insyn i det hela och jag vet att det är en stor anledningen till att just Sverige klassar till skillnad från resten av Europa. Sverige går hårt mot gängens pengar med "nya" regeringen.

Lugna dig. Förstår du är arg att kranarna stänger ner men du löser nog det ändå.
Klart som fan du är glad över det? Varför skulle du inte vara det? Du är en av dom med flest kommentarer i den här tråden och det har varit emot THCa, inte ens försäljningen utan ofta mot själva THCa.

Du har anklagat och attackerat folk konstant, du är spyddig och dryg i nästan alla dina kommentarer men nu är det andra som ska lugna ner sig. Du kan dra den förklaringen till folk som sitter på discord hela dagarna som kanske tror på det. Vi vet alla varför det har blivit klassat och vi alla, förutom några få som hade dumt hopp, visste att det skulle klassas.

Sverige går hårt mot drogpolitiken vilket dom alltid har gjort. Jag är ganska lugn, att jag skriver så här betyder inte att jag inte är lugn. Betyder bara att jag inte orkar med din "vI äR På sAmMa SiDa" "jAg KäNnEr En Som HaR eN siDa MeN deN är KapAd Av KrimInelLa sÅ nU HaR StateN fÖrBJuDeT THCA pGa KrImInelLa", usch det var jobbigt att skriva men det är den energin du ger.

Hursomhelst, tråden kommer dö snart nog och du kan gå till ditt normala liv.
Citera
2026-06-12, 18:07
Medlem
Citat:
Klart som fan du är glad över det? Varför skulle du inte vara det? Du är en av dom med flest kommentarer i den här tråden och det har varit emot THCa, inte ens försäljningen utan ofta mot själva THCa.

Du har anklagat och attackerat folk konstant, du är spyddig och dryg i nästan alla dina kommentarer men nu är det andra som ska lugna ner sig. Du kan dra den förklaringen till folk som sitter på discord hela dagarna som kanske tror på det. Vi vet alla varför det har blivit klassat och vi alla, förutom några få som hade dumt hopp, visste att det skulle klassas.

Sverige går hårt mot drogpolitiken vilket dom alltid har gjort. Jag är ganska lugn, att jag skriver så här betyder inte att jag inte är lugn. Betyder bara att jag inte orkar med din "vI äR På sAmMa SiDa" "jAg KäNnEr En Som HaR eN siDa MeN deN är KapAd Av KrimInelLa sÅ nU HaR StateN fÖrBJuDeT THCA pGa KrImInelLa", usch det var jobbigt att skriva men det är den energin du ger.

Hursomhelst, tråden kommer dö snart nog och du kan gå till ditt normala liv.

Ja du verkar jättelugn...Inte fått leverans med ditt lugnande ångestdämpande av shoppen eller?
Jag är inte emot varken THCA eller definitivt inte äkta hederligt cannabis. Snarare tvärtom.

Jag är emot gängkriminella invandrare som tar över hederligt folks verksamheter och jag är emot samma personer som säljer något annat än det dom påstår, och ja det har jag varit tydlig med i tråden.

Om du anser att det är dumt tänk av mig så får du göra det, men brusa inte upp dig så mycket.
Citera
2026-06-12, 18:30
Medlem
Citat:
Tror inte folk riktigt förstår hur sådant här funkar.
Gängen använder målvakter till allt. Oftast städade svenskar och i allt större utstreckning yngre tjejer till diverse dåd och uppdrag.

Dalen, foxtrot och övriga blev enormt rika och stora främst genom flugsvamp.
Dom gjorde enorma summor och hade i princip monopol med diverse olika konton och arbetare.

Precis som dom har nu på darknet, olika konton som erbjuder dead drops i 30 olika städer typ, springare/målvakter överallt med andra ord.

När regeringen sedan tryckte hårt mot internethandeln, införde nya lagar och började beslagta massa paket så gick gängen över till dead drop istället för postgången men det har minskat inkomsterna något enormt då många kunder försvann.

Sedan fick THCA en stor boom och gängen tog över även den marknaden. Öppnade hemsidor/företag med målvakter och även HOTADE ut konkurrenter. Därför många sidor försvann eller "bytte ägare".

Myndigheter har insett att gängen nu tjänar lika mycket på den lagliga marknaden som dom gjorde på darknet innan nya lagarna, så då är nästa steg att klassa och stänga ner dessa hemsidor.

Tror helt enkelt inte folk förstått att det är främst online Foxtrot och andra gäng gjort dom största inkomsterna.

Detta är största anledningen till att just THCA blir klassat och det kan jag säga med säkerhet.
Myndigheterna går HÅRT mot gängen och då är det pengarna man fokuserat på senaste åren.
Om det nu är Foxtrot och andra gäng som gjort dom största inkomsterna på thca så är det lagligt.
Känns som det är bättre att göra pengar lagligt än att handla det olagligt.
Det som ersätter thca blir ju thc.
Citera
2026-06-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ja du verkar jättelugn...Inte fått leverans med ditt lugnande ångestdämpande av shoppen eller?
Jag är inte emot varken THCA eller definitivt inte äkta hederligt cannabis. Snarare tvärtom.

Jag är emot gängkriminella invandrare som tar över hederligt folks verksamheter och jag är emot samma personer som säljer något annat än det dom påstår, och ja det har jag varit tydlig med i tråden.

Om du anser att det är dumt tänk av mig så får du göra det, men brusa inte upp dig så mycket.
Vad är bevisen att kriminella invandrare tar över marknaden inom THCA?
Hittar inga bevis på det.

Vet att många nysvenskar röker och säljer cannabis.
Citera
2026-06-13, 01:01
Medlem
Citat:

Du snackar i nattmössan. Känner folk från iprincip alla sk nätverk i sthlm o har absolut aldrig hört att någon ens skulle vara det minsta intresserad av att ta över nån Thc-A marknad. Faktum är att 9/10 av dom inte ens vet vad Thc-A är för nåt o större delen av dessa har bara CB som en bisyssla för annat då marginalerna är för dåliga så det är inte det som prioriterar överhuvudtaget - Därav kan det vara svårt att hitta nåt vettigt under perioder i sthlm o har varit så till och från i några år nu.
Citera
2026-06-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Om det nu är Foxtrot och andra gäng som gjort dom största inkomsterna på thca så är det lagligt.
Känns som det är bättre att göra pengar lagligt än att handla det olagligt.
Det som ersätter thca blir ju thc.

Det är det inte. Är fantasier. Är normala människor dom flesta .
Citera
2026-06-13, 14:16
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Det är det inte. Är fantasier. Är normala människor dom flesta .

Precis, varför skulle gängen vilja betala skatt på sina produkter?
Citera
2026-06-13, 15:37
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Du snackar i nattmössan. Känner folk från iprincip alla sk nätverk i sthlm o har absolut aldrig hört att någon ens skulle vara det minsta intresserad av att ta över nån Thc-A marknad. Faktum är att 9/10 av dom inte ens vet vad Thc-A är för nåt o större delen av dessa har bara C

Han har inte bara fel gällande THC-A utan även även i påståendena att det i huvudsak är organiserade större gäng , typ foxtrot. som får profit genom svenska marknaderna på dark web

Polisen kom faktiskt, vilket motsäger det han påstår, med en utredning om dark web handeln för nåt /några år sedan.

Det som var påfallande med den marknaden var att en stor del av säljarna saknade kontakt med traditionellt kriminella miljöer, de verkade mer vid sidan om den mer organiserade brottsligheten.

Självklart är säljarna där inga svenssons, de sysslar ju med knark, men det är mer som enstaka kriminella lokala kretsar utspridda över städer i Sverige. Mer av amatörer och opportunister.

Sättet dark web säljarna fick tag på droger att sälja var också i andra hand. De saknar ofta egen import av varor, har ingen egen logistik, inga egna grabbar som tar saker över gränsen eller kontakter med labb i andra länder.. Utan DW-säljarna själv köpte av andra langare och sålde vidare utspätt på typ Flugsvamp, Arcetype osv.
Vissa köpte rentav på postorder från andra europeiska dw-marknader och hade olika målvakter som skulle ta emot det. Det är väl därför vissa bankningsbara dw-droger typ tjack är av så dålig kvalitet generellt. Undantag finns och har funnits såklart (en kille med eget labb som åkte dit minns jag mycket väl)
Citera
2026-06-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Well, vissa påstår jag snackar goja men ja, absolut. Har som sagt 3 vänner varav en beställning var rätt stor thca hasch. Stor husis efter ca 8 månader med medföljande urinprov som denna sedermera fälldes för i tingsrätten. Beslaget friades han för men fick 11 300 i böter för positivt urinprov. Thca endast intagit.

2 andra fick följa med från stan o festival o fälldes för positivt thca urinprov med dagsböter som följd.

Är detta något att oroa sig för även vid en mindre beställning? 5 vapes så inte jättemycket beställt, men inte heller jättelite. Känns lite märkligt att det inte kommit något brev eller så än men kanske är lång handläggningstid för dessa typer av ärenden. Är ostraffad sen innan, bortsett från en tidigare dom för ringa narkotikabrott som är borta från registret sen flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in