2026-06-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Tjänar en förmögenhet ja, med moms.
Ingen skillnad från maffian matjättarna. Fast dessa hemsidor hade iaf en ärlig konkurrens som gynnade konsumenten.

Tyskland legalisera, Norge accepterar, Sverige dubblar ner på idiotin. Tror ärligt att riksdagen inte har nån koll på vad de gör när de klassar det här. FHM kommer med en lista och regeringen klassar utan frågor eller debatt. Ingen i riksdagen förstår väl omfattningen av vad de gör eller hur många sommarjobb de nyss skapat för barnen i betongen.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om EU lagstiftning om hampa eller att hampa kan innehålla THCA värde som överstiger 0.3% helt naturligt inte ens togs upp. De är puckon som stämplar en lista och går på fikarast.

Taggar långt från det här skitlandet asap.
Hur vet ni att det är kriminella gäng som säljer THCA?
Citera
2026-06-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerringbenzo
Nej det är en svensk kille i 20-års åldern och hans gamla boomerpappa som står bakom Hazey. Bor i helsvenskt område i Stockholm innerstad.

Typ samma story med kushy.se men några år äldre med morsan i styrelsen.
Citera
2026-06-12, 11:12
Medlem
Totty63s avatar
Om de klassar denna är det underligt att de inte sätter 20 års gräns på saft och frukt eftersom det med enkelhet kan omvandlas till alkohol. Hoppas de inte förstör allt genom att klassa denna nu, isf blir det väl thcx man går över till sålänge det håller.
Citera
2026-06-12, 11:25
Medlem
jonterls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Hur vet ni att det är kriminella gäng som säljer THCA?

Jag påstår inte att det är det, är flera i tråden som skrivit att det är så utan förklaring på varför de säger så.
Svarar främst på att även om så är fallet, så är dessa shoppar vita pengar med moms.

Visst krävs det rätt busig personlighet för att driva en sån här shop, skulle inte bli förvånad om det finns några skumma typer med i spelet. Men i slutändan är det en lukrativ laglig business, så jag kommer inte påstå att det är kriminella nätverk som driver dessa. Kostymerna investerar där pengar finns så länge det är lagligt, hur etiskt eller oetiskt det än må vara.
Citera
2026-06-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Jag påstår inte att det är det, är flera i tråden som skrivit att det är så utan förklaring på varför de säger så.
Svarar främst på att även om så är fallet, så är dessa shoppar vita pengar med moms.

Visst krävs det rätt busig personlighet för att driva en sån här shop, skulle inte bli förvånad om det finns några skumma typer med i spelet. Men i slutändan är det en lukrativ laglig business, så jag kommer inte påstå att det är kriminella nätverk som driver dessa. Kostymerna investerar där pengar finns så länge det är lagligt, hur etiskt eller oetiskt det än må vara.
Håller med dig.
Citera
2026-06-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerringbenzo
Nej det är en svensk kille i 20-års åldern och hans gamla boomerpappa som står bakom Hazey. Bor i helsvenskt område i Stockholm innerstad.

Tror inte folk riktigt förstår hur sådant här funkar.
Gängen använder målvakter till allt. Oftast städade svenskar och i allt större utstreckning yngre tjejer till diverse dåd och uppdrag.

Dalen, foxtrot och övriga blev enormt rika och stora främst genom flugsvamp.
Dom gjorde enorma summor och hade i princip monopol med diverse olika konton och arbetare.

Precis som dom har nu på darknet, olika konton som erbjuder dead drops i 30 olika städer typ, springare/målvakter överallt med andra ord.

När regeringen sedan tryckte hårt mot internethandeln, införde nya lagar och började beslagta massa paket så gick gängen över till dead drop istället för postgången men det har minskat inkomsterna något enormt då många kunder försvann.

Sedan fick THCA en stor boom och gängen tog över även den marknaden. Öppnade hemsidor/företag med målvakter och även HOTADE ut konkurrenter. Därför många sidor försvann eller "bytte ägare".

Myndigheter har insett att gängen nu tjänar lika mycket på den lagliga marknaden som dom gjorde på darknet innan nya lagarna, så då är nästa steg att klassa och stänga ner dessa hemsidor.

Tror helt enkelt inte folk förstått att det är främst online Foxtrot och andra gäng gjort dom största inkomsterna.

Detta är största anledningen till att just THCA blir klassat och det kan jag säga med säkerhet.
Myndigheterna går HÅRT mot gängen och då är det pengarna man fokuserat på senaste åren.
Citera
2026-06-12, 16:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Tror inte folk riktigt förstår hur sådant här funkar.
Gängen använder målvakter till allt. Oftast städade svenskar och i allt större utstreckning yngre tjejer till diverse dåd och uppdrag.

Dalen, foxtrot och övriga blev enormt rika och stora främst genom flugsvamp.
Dom gjorde enorma summor och hade i princip monopol med diverse olika konton och arbetare.

Precis som dom har nu på darknet, olika konton som erbjuder dead drops i 30 olika städer typ, springare/målvakter överallt med andra ord.

När regeringen sedan tryckte hårt mot internethandeln, införde nya lagar och började beslagta massa paket så gick gängen över till dead drop istället för postgången men det har minskat inkomsterna något enormt då många kunder försvann.

Sedan fick THCA en stor boom och gängen tog över även den marknaden. Öppnade hemsidor/företag med målvakter och även HOTADE ut konkurrenter. Därför många sidor försvann eller "bytte ägare".

Myndigheter har insett att gängen nu tjänar lika mycket på den lagliga marknaden som dom gjorde på darknet innan nya lagarna, så då är nästa steg att klassa och stänga ner dessa hemsidor.

Tror helt enkelt inte folk förstått att det är främst online Foxtrot och andra gäng gjort dom största inkomsterna.

Detta är största anledningen till att just THCA blir klassat och det kan jag säga med säkerhet.
Myndigheterna går HÅRT mot gängen och då är det pengarna man fokuserat på senaste åren.
Nej. Så här har det gått till exakt varje gång det har kommit en RC-våg. Det var exakt likadant under mefedron-tiden och det var exakt likadant när Foxy Methoxy var hett.
Citera
2026-06-12, 16:47
Medlem
Det där med thco var nytt för mig, tycker deras thca 99 % fungerar bra. Synd om det är thco, är nakotikaklassat vad jag vet. Om du köper 25-pack, ~5 000 kostar det, det är det under halva priset jämfört med inrikes.

Har beställt en gång och allt funkade då.

Ingen som har erfarenhet i från att ha köpt nyligen, eller hur tullen tänker?

Citat:
Ursprungligen postat av krokod1l0
Det säljs väl inrikes, så tullen?

Jag läste att MF thca innehöll thco. Då kan dom ju erkänna sin bluff och sälja den som thco istället (vet ej om thco är klassat)
Citera
2026-06-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej. Så här har det gått till exakt varje gång det har kommit en RC-våg. Det var exakt likadant under mefedron-tiden och det var exakt likadant när Foxy Methoxy var hett.

Okej så THCA är en rc-drog nu och jämförbart med mefedron? Go du är.
Citera
2026-06-12, 17:02
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Okej så THCA är en rc-drog nu och jämförbart med mefedron? Go du är.
Ja, tekniskt sett. Men min poäng var att det som har skett med THC-A är inget unikt för just THC-A utan det har varit så för precis alla lagliga substanser som har dykt upp. Det enda undantaget jag kan komma på är kratom, det fick vara ifred ovanligt länge. Det var alltså en systematisk jämförelse, inte en jämförelse av THC-A och mefedron.

Sen så är det kanske så att det är gängen som säljer THC-A men det är ju också en av poängerna med en legaliserad, reglerad och taxerad marknad - att den ska gå från svarta pengar till vita. Inte att gängmedlemmar inte ska tjäna pengar. Man vill att dom ska kunna tjäna pengar på en laglig marknad där man inte behöver kriga med våld utan konkurrerar med pris och produkt.

Nej du. THC-A har blivit olagligt för att svensk narkotikapolitik är ett jävla skämt. Men det är krasst sett OT här och om du är intresserad av vidare diskussion i ämnet så ses jag gärna i (FB) Narkotikapolitik.

Vi säger så.
Citera
2026-06-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, tekniskt sett. Men min poäng var att det som har skett med THC-A är inget unikt för just THC-A utan det har varit så för precis alla lagliga substanser som har dykt upp. Det enda undantaget jag kan komma på är kratom, det fick vara ifred ovanligt länge. Det var alltså en systematisk jämförelse, inte en jämförelse av THC-A och mefedron.

Sen så är det kanske så att det är gängen som säljer THC-A men det är ju också en av poängerna med en legaliserad, reglerad och taxerad marknad - att den ska gå från svarta pengar till vita. Inte att gängmedlemmar inte ska tjäna pengar. Man vill att dom ska kunna tjäna pengar på en laglig marknad där man inte behöver kriga med våld utan konkurrerar med pris och produkt.

Nej du. THC-A har blivit olagligt för att svensk narkotikapolitik är ett jävla skämt. Men det är krasst sett OT här och om du är intresserad av vidare diskussion i ämnet så ses jag gärna i (FB) Narkotikapolitik.

Vi säger så.

Varför ifrågasätter du saker om du inte har någon insyn?
Jag skriver ju klart och tydligt att gängen tog över THCA marknaden med tiden.

Det vet jag personligen då en vän till mig i Sthlm, helsvensk och ostraffad, skapade och drev en utav dom populärare sidorna ofta nämnda i tråden.

Han hade företaget i en målvakts namn.
Målvakten fick besök av ett gäng busar, som sa att dom representerade ett av gängen, och målvakten gav info om verklig ägare av verksamheten som i sin tur fick besök av busar med annan hudfärg som sa att antingen lämnar han över hela versksamheten, hemsidan och allt, till dom eller så blir han och familjen matade med handgranater.

Han lämnade över allt och fick besök av civilpoliser kort därefter som visste om allting och ville han skulle göra en anmälan, vilket han vägrade precis som dom flesta gör i en sådan situation tyvärr.

Och han är långt ifrån den enda drabbade med detta gällande THCA och den lagliga marknaden.
DÄRFÖR klassas THCA.

Din jämförelse med mefedron och andra tunga droger har 0 relevans då hela Europa klassat det medans Sverige är ett av få som klassar THCA, och nu vet du varför.
Citera
2026-06-12, 17:19
Medlem
Citat:
Din jämförelse med mefedron och andra tunga droger har 0 relevans då hela Europa klassat det medans Sverige är ett av få som klassar THCA, och nu vet du varför.
Att du ens skriver det sista visar hur jävla patetiska dina försök är. Vi vet alla att svensk drogpolitik är åthelvete. Skriv dina fan fictions stories. Och även om det vore så, så är det fortfarande bättre än gängen på gatan/cath och den bra mycket högre risken det innebär att handla därifrån. Men du ser väl inte det som risk för du hintar på att Sverige's drogpolitik är byggd på rationalitet och logik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in