Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Jag tror ingenting, jag dömer inte innan jag VET. Att SVT blev fällda av granskningsnämnden för felaktig rapportering om UNWRA är knappast någonting som bevisar att de 70 uppsägningarna skedde på korrekta juridiska grunder och inte av politisk press.
Men kasta fram bevisen då.
Oja. USA delar sina bevis med FN och med mig, så jag sitter självklar på dessa.
Nej, men du gjorde samma fel som SVT. Hänvisar att UNRWA inte fått se några bevis och då kommer fram till att det saknas bevis. Det betyder ju bara att man inte vill dela bevis med dem. Man har ju delat bevis med FN. I början då efter 7 oktober sparkade FN 19 eller vad de var efter ha fått bevis av Israel och nu sparkas det igen. UNRWA har aldrig fått se några bevis. Så det blir konstigt av dig att skriva kolla de har inte fått se bevis, alltså finns det inga bevis. När andra har fått ta del av bevisen.
Men om det nu inte finns några bevis borde ju FN kunna släppa på immuniteten för dessa UNRWA anställda så att de kan åtalas. Då kommer vi ju alla kunna se om UNRWA är oskyldiga.
Även UN Watch har gjort rapporter om detta. Där de kartlagt hur lärare på UNRWA delade online inlägg rätt efter attaken och annat.
Här du tagit del av det som kommit fram? Frågan är inte om UNRWA har anställda som var delaktiga eller djupt uppskattade attaken utan hur djupt detta går. Att de har det är självklart men hur utbrett är det?
Även höll ju UNRWA anställd israelisk gisslan.