2026-06-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Länken är från 2004 mister. Du får nog komma med något nyare än så. Finns säkert alla möjliga uttalanden om Al-Qaida från 80-talet också.

Utalandet är altså från UNWRAs chef. kan du påvisa att det ändrats eller att de har nya riktlinjer så (gärna då från en motstvarande person på UNWRA) så varsegod....

Citat:
Det bevisar ingenting. Som sagt, om dom är så skyldiga borde bevisföring inte vara jättesvårt samt att frysandet av pengar borde fortsatt.

Bevisningen är jättelätt. enligt unwra finns det 0 fall av terrorister som jobabr för unwra.... enligt alla andra så är det inte det (inklusiva unwra själva då.....)

Citat:
Nu återupptog i princip samtliga sina utbetalningar efter ett par månaders frysning.
Ja, det är många som stödjer terrorister, att det är kontroversiellt måste man vara extremnt naiv för att tro annat om.

Citat:

Tar ingen som helst ideologisk ställning, däremot verkar det vara mycket starka uttalanden men väldigt lite att ta på gällande UNWRA.

Så när Unwras chef (9år satt han) säger det . så är det precis som när unwra säger att det "är andra skäl eller för säkerhetskull" inte för att terrorister finns på unwras lönelista....

yaaaaaaaa riiiight...

den åsnan tycks ha satt på dig, snarare än att du satt dig på den...
Citera
2026-06-15, 14:47
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
FN är rena rama fristaden för sexualförbrytare. Till och med chefsåklagaren Khan, i den närbesläktade domstolen ICC har gjort sig skyldig till sexuella övergrepp, som utretts av FN, men han får inte sparken för det. Man kan tycka att alla anställda i UNWRA och övriga FN-organ vid anställning skulle tvingas skriva på ett dokument där de tar avstånd från terror, erkänner Israels existensrätt, samt lämnar fingeravtryck och DNA-prov så det är lättare att spåra dem efter de brott de kommer begå, men FN vill inte göra något utan föredrar total anarki och terror i UNWRA.
https://youtu.be/d_Zisgk9Ffk
hittade en länk jag delat förut om det, när jag letade efter något annat... Men här. mörkertalet då förmodligen mycket större, av FNs egna anställda!!
Citera
2026-06-18, 18:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Nej, men jag har heller inga som helst problem om hela UNWRA fängslas så länge det sker som följd av presenterade bevis och en dom av objektiv part.

Som det ser ut nu är vi inte i närheten av det. Kan det hända efter rättegångarna? Möjligt, och då kommer jag ändra åsikt om UNWRA.

Sålänge får dom anses oskyldiga till merparten av anklagelser som riktats mot dom.

Jag har ingen friande bevisning, men har heller varken anklagat dom för något eller försvarat dom.

Du vet väl hur juridik fungerar? Anklagande part, kallad åklagare, lägger fram ett case inklusive bevis. Inga bevis? Friande dom. Oavsett hur trovärdiga anklagelserna känns i övrigt.

Det är väl inte så kontroversiellt att tycka det är en rimlig process att hålla sig till även gällande UNWRA?
Eftersom Israel är en fungerande rättsstat så kommer omvärlden garanterat få ta del av bevisningen under/efter rättegångarna. Vissa delar är säkerligen under sekretess, som där barn blivit våldtagna eller har fått se sina föräldrar eller syskon bli våldtagna, torterade eller dödade. Jag tror att man väljer att vara försiktiga med barnen så att dom inte riskerar att traumatiseras ytterligare. Dom barn som överlevde alltså. Alla gjorde inte det.

UNRWAterrorister som inte hamnar inför skranket lär få möta sin Allah så småningom ändå. I ett ögonblick när dom minst anar det. Några har redan gjort det. Israels arm är lång.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in