2026-06-11, 19:24
  #3985
Medlem
Kaerringbenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Jaha, då var det dags att börja betala kriminella igen för att få röka lite gräs. Tragisk drogpolitik som vi skattebetalare får stå för.

Japp det suger verkligen. Foxtrot och Dalen blir glada över våra pengar dock.
Citera
2026-06-11, 19:42
  #3986
Medlem
Men alla dom andra varianterna thcx osv blir dom oxå olagliga?
Citera
2026-06-11, 20:00
  #3987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerringbenzo
Japp det suger verkligen. Foxtrot och Dalen blir glada över våra pengar dock.

Blåögd much?
En av anledningarna till detta blir klassat är för det är just gängen bakom hemsidorna. Tjänat en förmögenhet, mer än på gatan.
Dessa gäng har även hotat "hederliga" shopägare och tagit över deras verksamheter.

Så det är just gängen ni sponsrat när ni beställt hem detta.
Men oroa er inte den lagliga marknaden skall ingenstans.
Citera
2026-06-11, 20:15
  #3988
Medlem
Som jag förstått så är det hög chans att THCA förbjuds, när kan man tänka sig att rabatt börjar på utförsäljning?
Citera
2026-06-11, 20:17
  #3989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Blåögd much?
En av anledningarna till detta blir klassat är för det är just gängen bakom hemsidorna. Tjänat en förmögenhet, mer än på gatan.
Dessa gäng har även hotat "hederliga" shopägare och tagit över deras verksamheter.

Så det är just gängen ni sponsrat när ni beställt hem detta.
Men oroa er inte den lagliga marknaden skall ingenstans.
Och då är lösningen att skärpa lagstiftningen ytterligare hellre än en reglerad marknad eller att tillåta odling för eget bruk?
Citera
2026-06-11, 20:23
  #3990
Medlem
Någon som har koll på om tullen stoppar THC-A vapes från Magic Farmers? Har beställt förut och det gick bra. Tänkte lagra lite. Spelar firman som fraktar någon roll?
Citera
2026-06-11, 23:45
  #3991
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Ändå aningen oklart vad de menar. Tekniskt verkar det inte finnas något som heter ’delta-9 THC-syra A’ eller ’delta-9-THCA-A’ som det också står i texten. Ämnet heter THCA och inget annat, är det THCA som avses så bör det innebära att all industrihampa narkotikaklassas då det innehåller THCA. Framgår inte att det skulle finnas någon gräns för hur mycket THCA en produkt får innehålla.

Jodå, det finns det. Du har fel. Det som Sverige ska klassa är thc a a.

Här har du ett gäng till thc-a varianter
https://www.caymanchem.com/search?q=thca

Det står inte någon gräns för thc i någon lag heller. Det där uppstår genom praxis sen.

Men nu ska ju hela EU börja räkna thc som thc+thca.

Sverige kommer inte kunna trumfa EU:s regler där industrihampa är lagligt.
Citera
2026-06-12, 00:40
  #3992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Jodå, det finns det. Du har fel. Det som Sverige ska klassa är thc a a.

Här har du ett gäng till thc-a varianter
https://www.caymanchem.com/search?q=thca

Det står inte någon gräns för thc i någon lag heller. Det där uppstår genom praxis sen.

Men nu ska ju hela EU börja räkna thc som thc+thca.

Sverige kommer inte kunna trumfa EU:s regler där industrihampa är lagligt.
Från din länk står det stort THCA-A vilket är den korrekta termen. Under står andra benämningar för samma substans:
Δ9-Tetrahydrocannabinolic Acid A
Δ9-THC Carboxylic Acid A
Δ9-THCA-A
THCA​

Spelar dock ingen roll vilken benämning som är tekniskt korrekt, det är semantik. Det är tydligt vilket ämne som avses, egentligen är det bara tydligare med Δ9 framför.

Ska man vara petig med hur man kommer räkna potentiellt THC i EU så är det THC+THCA*0,877 och inte THC+THCA
Citera
2026-06-12, 06:24
  #3993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Blue
Någon som har koll på om tullen stoppar THC-A vapes från Magic Farmers? Har beställt förut och det gick bra. Tänkte lagra lite. Spelar firman som fraktar någon roll?

Det säljs väl inrikes, så tullen?

Jag läste att MF thca innehöll thco. Då kan dom ju erkänna sin bluff och sälja den som thco istället (vet ej om thco är klassat)
Citera
2026-06-12, 09:36
  #3994
Medlem
Kaerringbenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Blåögd much?
En av anledningarna till detta blir klassat är för det är just gängen bakom hemsidorna. Tjänat en förmögenhet, mer än på gatan.
Dessa gäng har även hotat "hederliga" shopägare och tagit över deras verksamheter.

Så det är just gängen ni sponsrat när ni beställt hem detta.
Men oroa er inte den lagliga marknaden skall ingenstans.

Nej det är en svensk kille i 20-års åldern och hans gamla boomerpappa som står bakom Hazey. Bor i helsvenskt område i Stockholm innerstad.
Citera
2026-06-12, 09:51
  #3995
Medlem
jonterls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Blåögd much?
En av anledningarna till detta blir klassat är för det är just gängen bakom hemsidorna. Tjänat en förmögenhet, mer än på gatan.
Dessa gäng har även hotat "hederliga" shopägare och tagit över deras verksamheter.

Så det är just gängen ni sponsrat när ni beställt hem detta.
Men oroa er inte den lagliga marknaden skall ingenstans.

Tjänar en förmögenhet ja, med moms.
Ingen skillnad från maffian matjättarna. Fast dessa hemsidor hade iaf en ärlig konkurrens som gynnade konsumenten.

Tyskland legalisera, Norge accepterar, Sverige dubblar ner på idiotin. Tror ärligt att riksdagen inte har nån koll på vad de gör när de klassar det här. FHM kommer med en lista och regeringen klassar utan frågor eller debatt. Ingen i riksdagen förstår väl omfattningen av vad de gör eller hur många sommarjobb de nyss skapat för barnen i betongen.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om EU lagstiftning om hampa eller att hampa kan innehålla THCA värde som överstiger 0.3% helt naturligt inte ens togs upp. De är puckon som stämplar en lista och går på fikarast.

Taggar långt från det här skitlandet asap.
Citera
2026-06-12, 10:28
  #3996
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Blåögd much?
En av anledningarna till detta blir klassat är för det är just gängen bakom hemsidorna.

Nej det är inte anledningen. Sverige klassar alla psykoaktiva substanser som myndigheterna får upp ögonen för att de blivit populära och fått stor spridning. Det följer ingen mer logik än att det inte får existera andra droger än alkohol nikotin och koffein.

Det där med att skylla alla möjliga åtgärder på "gängen" är en politikerfloskel som kommit att överanvändas senare åren. "Partyknarkar du? Du vet att du stöder GÄNGEN" "Vi måste skärpa lafstiftningen mot ringa narkotikabrott - på grund av GÄNGEN!" "Polisen vill göra det lättare att visitera vemsomhelst närsomhelst - på grund av GÄNGEN". Det är nya buzzwordet för att få igenom vadsomhelst och få obegränsade resurser. GÄNGEN är nyckeln till alla låsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in