Citat:
Ursprungligen postat av
trmg
Vilket labb är bra då? Ge mig åtminstone det om du nu vill hjälpa till med nåt.
Nu pratar vi på riktigt. Kan vi försöka hålla förolämpningarna borta? För du har inte fått några av mig.
https://energycontrol-international.org/ här är en. Varit med väldigt länge och används av seriösa researchers, inte bara av små internetbutiker.
DRUGTESTING.eu verkar vara based in Sweden enligt hemsidan. Dock inte helt transparenta med vart det testas exakt.
Jag kan fortsätta lista dom, men huvudpunkten är väl att det viktigaste är att det helt enkelt inte är det "labbet" butikerna samarbetar med och väljer ut. Jag tror du egentligen håller med.
Sedan vet jag inte hur det funkar i Sverige och om man som privatperson kan skicka för analys, men tror det måste gå genom polisen och görs via tillslag osv.
Går ju komma runt och lämna in något man påstår exempelvis hittat hos en vän man är orolig för och vill skicka på analys, då riskerar man inte direkt själv åka på ringa narkotikabrott exempelvis, men det känns omständigt och risky när det finns diverse labb att skicka till som butiken inte valt.
Du ska INTE skicka till ett vanligt cannabislabb
Du ska till drug checking med GC-MS