2026-04-12, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Vilket labb är bra då? Ge mig åtminstone det om du nu vill hjälpa till med nåt.

Nu pratar vi på riktigt. Kan vi försöka hålla förolämpningarna borta? För du har inte fått några av mig.

https://energycontrol-international.org/ här är en. Varit med väldigt länge och används av seriösa researchers, inte bara av små internetbutiker.

DRUGTESTING.eu verkar vara based in Sweden enligt hemsidan. Dock inte helt transparenta med vart det testas exakt.

Jag kan fortsätta lista dom, men huvudpunkten är väl att det viktigaste är att det helt enkelt inte är det "labbet" butikerna samarbetar med och väljer ut. Jag tror du egentligen håller med.

Sedan vet jag inte hur det funkar i Sverige och om man som privatperson kan skicka för analys, men tror det måste gå genom polisen och görs via tillslag osv.
Går ju komma runt och lämna in något man påstår exempelvis hittat hos en vän man är orolig för och vill skicka på analys, då riskerar man inte direkt själv åka på ringa narkotikabrott exempelvis, men det känns omständigt och risky när det finns diverse labb att skicka till som butiken inte valt.

Du ska INTE skicka till ett vanligt cannabislabb
Du ska till drug checking med GC-MS
Senast redigerad av savecannabis 2026-04-12 kl. 18:11.
Citera
2026-04-12, 18:17
Avslutad
Citat:
Vilket labb är bra då? Ge mig åtminstone det om du nu vill hjälpa till med nåt.

Som uppföljning till mitt föregående svar så kan jag rekommendera den förstnämna, som även researches använder.
Dom testar precis för allt innehåll. Även THC-A.

Alltså https://energycontrol-international.org

Så skickar du in dit så får du ju både svar på exakt innehåll av THC-A och ifall innehåller Spice. Och då av ett seriöst företag som varit med länge och som butiken inte valt åt dig eller samarbetar med.

Hoppas det var till lite hjälp
Senast redigerad av savecannabis 2026-04-12 kl. 18:21.
Citera
2026-04-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savecannabis
Som uppföljning till mitt föregående svar så kan jag rekommendera den förstnämna, som även researches använder.
Dom testar precis för allt innehåll. Även THC-A.

Alltså https://energycontrol-international.org

Så skickar du in dit så får du ju både svar på exakt innehåll av THC-A och ifall innehåller Spice. Och då av ett seriöst företag som varit med länge och som butiken inte valt åt dig eller samarbetar med.

Hoppas det var till lite hjälp

Du kommer väl o springar varv nu men butiken som redan bokat labbtest vill inte byta till nåt annat labb nu. Känns förståeligt men också lite jobbigt.

Jag måste alltså betala ytterligare massa pengar för att kunna bekräfta nåt här. Vet inte om jag orkar lägga mer på detta. Lika bra o bara ge fan i skiten istället
Citera
2026-04-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Nu har jag haft förhöret. GSC THCNM från Hero Vapes innehöll ett olagligt ämne som tydligt är narkotikaklassat. ADB-4EN-PINACA. Det lags i alla fall ner nu eftersom att jag blivit bedragen av företaget. Har dom skickat något olagligt får det stå för dom.

Hade du förhör för en sådan småsak en söndag? Sorry kompis men här synar jag.
Citera
2026-04-12, 18:30
Avslutad
Citat:
Du kommer väl o springar varv nu men butiken som redan bokat labbtest vill inte byta till nåt annat labb nu. Känns förståeligt men också lite jobbigt.

Jag måste alltså betala ytterligare massa pengar för att kunna bekräfta nåt här. Vet inte om jag orkar lägga mer på detta. Lika bra o bara ge fan i skiten istället

Nej, jag kommer inte springa några varv eller säga "vad var det jag sa".
Detta är ingen tävling i argumentera eller ha rätt, jag är bokstavligen här för att varna folk och försöka bidra till att färre blir förgiftade mot sin vetskap.

Om du fick det svaret så får du göra din egna bedömning av hela situationen.
Butiken kan bara kontakta sin samarbetspartner och avboka testet, utan kostnad såklart. Men dom vill inte. Varför får Du fråga dig själv.

Mitt råd till dig? Helt ärligt? Du har redan utfört test, det visade vad det visade.

Du fick 0 utslag för THC, 100% utslag för Spice. Jag personligen hade varit nöjd där och insett att varningarna har grund och att marknaden är genomrutten.
Och jag förstår du inte vill lägga mer pengar eller tid på detta och det skall du inte behöva. Ta hand om dig, du verkar vara en bra person.
Senast redigerad av savecannabis 2026-04-12 kl. 18:33.
Citera
2026-04-12, 19:48
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Hade du förhör för en sådan småsak en söndag? Sorry kompis men här synar jag.
Småsak? Ringa narkotikasmuggling? Sist jag torskade för innehav fick jag betala 14 000:- det är bara en småsak om man går på bidrag. Sedan är det helt irrelevant vad du tycker. Ska dom ringa på en vardag när folk är på jobbet? Jag kan inte bevisa det i alla fall. Jag köpte en 20a puk igår kväll från Swizzle så det är inte så att jag vill påverka någon att sluta med THCa. En heads-up på THCNM bara.
Citera
2026-04-12, 20:54
Medlem
SoCos avatar
Fyfan vilka pajaser i tråden på riktigt, om ni nu har köpt THCa som gett utslag som spice borde ni outa butikerna tills dess snackar ni bara skit och kan lägga ner skitsnacket att ni bara vill skydda folk, vill ni skydda folk på riktigt så säg vilka shops det är eller sluta tramsa.
Citera
2026-04-12, 23:31
Medlem
Först och främst väldigt uppskattat att folk testar och skriver om det, dock så tycker jag det är otroligt dumt att lyssna på butiken och skicka det dit dom vill eller att dom skickar det.

Förstår att man inte vill förstöra någons business över någon billig test som kan vara fel men tror du redan har gjort mer skada för alla andra shoppar och ev dom som säljer riktiga produkter - så bara ut med det imo så får folk bilda sin egen åsikt.
Citera
2026-04-13, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyruss
Först och främst väldigt uppskattat att folk testar och skriver om det, dock så tycker jag det är otroligt dumt att lyssna på butiken och skicka det dit dom vill eller att dom skickar det.

Förstår att man inte vill förstöra någons business över någon billig test som kan vara fel men tror du redan har gjort mer skada för alla andra shoppar och ev dom som säljer riktiga produkter - så bara ut med det imo så får folk bilda sin egen åsikt.

Nu är alltså konspirationen att det finns ett labb som man kan betala för att få vilket resultat man vill. Eller att labbet är med i en uppslutning där alla prover av fake-thca släpps igenom.

Låter inte så trovärdigt.

Som sagt, den som vill kan göra precis samma sak som jag. Det är återskapningsbart.

Köp, testa, be er butik att skicka till det labb ni tror på, eller skicka dit ni själva vill.
Citera
2026-04-13, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Småsak? Ringa narkotikasmuggling? Sist jag torskade för innehav fick jag betala 14 000:- det är bara en småsak om man går på bidrag. Sedan är det helt irrelevant vad du tycker. Ska dom ringa på en vardag när folk är på jobbet? Jag kan inte bevisa det i alla fall. Jag köpte en 20a puk igår kväll från Swizzle så det är inte så att jag vill påverka någon att sluta med THCa. En heads-up på THCNM bara.

Du går i affekt och försvarsställning också, vilket inte talar till din fördel vad gäller trovärdighet. Du kan ju bara maska en del av pappren från tull och visa oss. Förhör en söndag... LOL
Senast redigerad av ChubChub 2026-04-13 kl. 08:01.
Citera
2026-04-13, 12:11
Medlem
jonterls avatar
Varken jag eller trmg är Folkhälsomyndigheten, jag ger blanka fan i någons hälsa här.
Har inte ens gått 2 arbetsdagar sen jag mailade butiken.

Den som faktiskt bryr sig om sin hälsa och om det är spice kan köpa ett test för 100kr. Istället för att ta ord från främlingar i en flashbacktråd kan man ju göra det jag gjorde för jag bryr mig litegrann om min hälsa - spendera 100kr på ett test. 200kr för bägge testen. Att jag delar med mig av något av detta här var för att vara schysst och upplysa folk som vill bli upplysta, jag skiter i vad man gör av min information.

Jag är nyfiken på vad butiken har att säga om det nu svarar öht och kommer uppdatera när det finns något intressant att säga.

Jag kommer personligen utgå tillsvidare att marknaden är rätt rutten just nu och köper jag mer från någon annan vendor kommer jag köpa test på det med, för det är billigt som fan att köpa ett test.
Citera
2026-04-13, 12:17
Medlem
Fantens avatar
Another one bites the dust.
(FB) Thc-a gräs innehåll

Det ser ju onekligen mörkt ut. Hur likt riktig cannabis är AM-694?

Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Jag kommer personligen utgå tillsvidare att marknaden är rätt rutten just nu och köper jag mer från någon annan vendor kommer jag köpa test på det med, för det är billigt som fan att köpa ett test.
Helt klart.

Och som jag har sagt hela tiden - så fort någon kommer med mer påtagliga bevis än 'trust me bro' så är jag beredd på att omvärdera min ställning i frågan.

Jag förstår dock inte riktigt varför man håller på så här. Det är ju precis lika jävla enkelt att sälja det man påstår sig sälja.
Senast redigerad av Fanten 2026-04-13 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in