2026-06-24, 11:29
  #1093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Jag dör,
Åklagaren yrkar på 6 års fängelse!!!! Är detta ett skämt? Då betyder detta att det är okej att lämna 3-4-5 åringar ensamna hemma inspärrade i 19 timmar utan mat!!!! I Usa hade hon fått livsstid. Är detta ett JÄVLA SKÄMT!???
Ja det är ett skämt,hela Sveriges lagbok är ett stort skämt,detta landet är inte intresserat att stå för barns rättigheter och det är fruktansvärt obehagligt
Citera
2026-06-24, 11:44
  #1094
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanneniBjorkhagen
Nu har man i och för sig kommit fram till att de första åren i livet är extremt viktiga. Det spelar ingen roll att vi inte minns dem, de är ändå på många sätt grundläggande.

Jag skulle inte bli förvånad om Emmas beteende hade sin grund därifrån. Men det är ingen ursäkt. De flesta människor fattar om inte annat på ett intellektuellt plan att det är fel att lämna ett litet barn i ett dygn. Även om man själv är känslomässigt skadad kan man fortfarande göra rätt genom att man vet ungefär vad som är rätt och fel.

För övrigt noterar jag att Brunothesuperstar höll på att bli portad från rättegången då Joanna (kompisen som visste att D lämnades ensam) anmält henne till en vakt.

Hon hade tydligen droppat någon kommentar om att det inte var synd om Joanna som inte föll i god jord.

Så Joanna vet tydligen att man KAN påkalla myndighetspersoners uppmärksamhet på sådant man tycker är fel. När det gäller hennes egen bekvämlighet agerar hon både skyndsamt och samvetsgrant på den punkten. Synd bara att hon inte var lite mer alert när det gällde ett barns liv och säkerhet.


Det finns inget som hindrar från att hon kunde tagit hem snubbarna istället för att åka iväg.
Citera
2026-06-24, 11:47
  #1095
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så illa, alltså? Ja som ensamstående mamma måste hon ha haft ett fett bostadsbidrag också, och underhåll från pappan alternativt underhållsstöd från samhället...


Nejdå, det framgår i fup att föräldrarna öste pengar över henne
Dom frågar hur mkt hon behöver och hon säger 10 (10 000) vid ett annat tillfälle 3000, sen ska hon ha till parkerigsbötrar utöver det mm.
Hon hade även ett arbete.
Citera
2026-06-24, 11:49
  #1096
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Går ju inte att lämna bort ett barn och fortfarande vara " en kämpande ensamstående mamma " i omgivningens ögon fanns dessutom den där biten med det negativa kring pappan som hon såg i dottern , hon hade dessutom iden om att skaffa ett nytt barn med W*lid


Pappan kämpade för att få ta över dottern
Det ser man på sms:en i fupen

s 813, 814, 818
https://nippydrop.com/v/uLDdV4et
Citera
2026-06-24, 12:04
  #1097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Det finns inget som hindrar från att hon kunde tagit hem snubbarna istället för att åka iväg.

Vad har det med mitt inlägg att göra?
Citera
2026-06-24, 12:12
  #1098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Pappan kämpade för att få ta över dottern
Det ser man på sms:en i fupen

s 813, 814, 818
https://nippydrop.com/v/uLDdV4et
Att lämna barnet till pappan skulle förstöra bilden av E i allas ögon särskilt hos adoptivföräldrarna som då inte heller skulle kunnat ha kontakt med D på samma sätt , kan också funnits hämd mot pappan och inte låta honom få D trots att E uppenbarligen såg henne i negativt ljus för att hon var som sin pappa
Citera
2026-06-24, 12:36
  #1099
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Nejdå, det framgår i fup att föräldrarna öste pengar över henne
Dom frågar hur mkt hon behöver och hon säger 10 (10 000) vid ett annat tillfälle 3000, sen ska hon ha till parkerigsbötrar utöver det mm.
Hon hade även ett arbete.

Mycket vill ha mer, i och för sig. Omständigheter kan ju också ändras, men ett barn innebär bidragsgaranti tills barnet går ut gymnasiet. (Ja, så länge barnet överlever vanvården då, vilket det inte gjorde i det här fallet.)
Citera
2026-06-24, 12:59
  #1100
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Det finns inget som hindrar från att hon kunde tagit hem snubbarna istället för att åka iväg.

Citat:
Ursprungligen postat av VanneniBjorkhagen
Vad har det med mitt inlägg att göra?

Bara fyllde i att hennes första barndomsår, att hon var adopterad inte kan förklara varför hon måste åka iväg för att skaffa självbekräftelse.
Kunde gjort det hemma hos sig också, eller online.
Citera
2026-06-24, 13:02
  #1101
Medlem
Det är helt absurt att hon kommer att få högst 6 år. Hon kommer att släppas ut när hon är i mitten av trettioårsåldern, redo att skaffa fler barn och förstöra deras liv.
Herregud
Citera
2026-06-24, 13:06
  #1102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att lämna barnet till pappan skulle förstöra bilden av E i allas ögon särskilt hos adoptivföräldrarna som då inte heller skulle kunnat ha kontakt med D på samma sätt , kan också funnits hämd mot pappan och inte låta honom få D trots att E uppenbarligen såg henne i negativt ljus för att hon var som sin pappa

Håller med 100%.

Och det är också därför hon inte bad sina föräldrar att ta hand om barnet när hon träffade män. Hon ville leva som om hon inte hade något barn, ge männen sitt fulla engagemang och samtidigt låtsas inför sina föräldrar att hon var en bra mamma.
Citera
2026-06-24, 13:14
  #1103
Medlem
Åklagaren har fått in bevis om att E lämnat dottern ensam hemma redan vid ettårsåldern. Mitt hjärta går sönder.
Citera
2026-06-24, 14:00
  #1104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejbea
Åklagaren har fått in bevis om att E lämnat dottern ensam hemma redan vid ettårsåldern. Mitt hjärta går sönder.


Hon har garanterat satt i system att lämna stackars D enda sen hon föddes. Sjuka jävel. Hon borde aldrig släppas ut igen å aldrig någonsin få vara i närheten av barn igen. Hur fan kan ingen ha agerat i hennes omgivning!!???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in