2026-06-10, 23:32
Medlem
Känner mig så ofantligt ledsen av detta fall, men även så jävla arg.
Hur kan man lämna ett barn själv så? Asså jag FÖRSTÅR inte. Vafan jag hade gladeligen tagit hand om tösen och jag tror de flesta av oss här känner samma sak. Kan bara tänka mig hur rädd hon var sin sista tid i livet och att hon inte hade någon vuxen där river sönder hjärtat på mig.

Det är så svårt att förstå hur mamman tänkte.
Citera
2026-06-10, 23:44
Medlem
Helt knäckt av detta vidriga fall. Hoppas givetvis att morsan ruttnar bort i finkan resten av livet MEN hoppas även att Viktor och mormorn har dåligt samvete resten av sina liv.
Citera
2026-06-10, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mmiasma
Känner mig så ofantligt ledsen av detta fall, men även så jävla arg.
Hur kan man lämna ett barn själv så? Asså jag FÖRSTÅR inte. Vafan jag hade gladeligen tagit hand om tösen och jag tror de flesta av oss här känner samma sak. Kan bara tänka mig hur rädd hon var sin sista tid i livet och att hon inte hade någon vuxen där river sönder hjärtat på mig.

Det är så svårt att förstå hur mamman tänkte.

Vi människor är väldigt formbara, primitiva, gör allt för överlevnad och anpassar oss efter de villkor vi växer upp i. Läs förhören med morföräldrarna, de har varit en betydande del i flickans liv och hon har spenderat mycket tid med dem. Särskilt morfar verkar hon ha kommit nära. Så hon verkar ändå ha fått uppleva glädje och trygghet emellanåt, hon hade något att se fram emot. Det lindrar lite i allt det mörka.

Hon var en kämpe på riktigt. Frågan är; hade samhället haft resurser att möta henne i alla hennes trauman om hon hade fått växa upp? Eller hade hon bara reducerats till ännu en diagnos?

Det är fruktansvärt hur hon fick anpassa sig efter sin sjuka mammas nycker och hon har behövt genomgå saker som inget barn ska behöva genomgå, utlämnad till sig själv. Tyvärr är det långt fler barn som inte har någon glädje alls i sina liv.
Senast redigerad av Trusttheprocess 2026-06-11 kl. 00:18.
Citera
2026-06-11, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Är rätt chockad hörde om detta först igår... en mamma gjorde nåt liknande o pojken överlevde. Detta var systematiskt och en av det sjukaste jag hört, på usa nivå

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/mamma-lamnade-15-aring-ensam-ett-dygn-for-att-festa-polisen-bar-med-mig-lange

Är det detta du syftar på?
Citera
2026-06-11, 01:27
Medlem
Satt som åskådare idag, 300 förskole-elever som sjöng 10 sånger framför nästintill 3000 personer.

Kunde inte för 1 sekund sluta tänka på lilla flickan. Fy fan. Läst fupen.. blir så hjärtkrossad.

HUUUUR kan man bete sig så mot något barn, BARN?!

💔
Citera
2026-06-11, 01:56
Medlem
Den här mamman måste vara psykopat. När jag fick barn sov jag typ inte på två år för jag var rädd att han skulle sluta andas på natten. Från första dagen var barnets välbefinnande helt överordnat mitt eget. Tror de flesta föräldrar känner så instinktivt. Otroligt läskigt med föräldrar som kan agera så här.
Citera
2026-06-11, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Kan det oxå varit

Nej. han hade en ny tjej. Vilket kräket, tillika mamman inte accepterade. Pappan hade flera gånger tryckt på att han kunde ta över vårdnaden om hon kände att hon inte klarade av det.

Detta avslogs dock eftersom soc verkar tro att det är bättre för ett barn att växa upp på svensk jord, snarare än bulgarisk. Så pass mycket bättre att beslut gällande vårdnadshavaren kommer sekundärt.

Kan sveriges socionomutbildning vara det största skämtet sen palmemordet?🤔
Citera
2026-06-11, 07:24
Medlem
Vad blev straffet
Senast redigerad av nobodybeatsthebeat 2026-06-11 kl. 07:38.
Citera
2026-06-11, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquapure
Satt som åskådare idag, 300 förskole-elever som sjöng 10 sånger framför nästintill 3000 personer.

Kunde inte för 1 sekund sluta tänka på lilla flickan. Fy fan. Läst fupen.. blir så hjärtkrossad.

HUUUUR kan man bete sig så mot något barn, BARN?!

💔

Jaaa, blev verkligen helt tagen av FUP:en 💔 Vilket typ av straff gissar ni sakkunniga att hon kan få? I mina ögon borde hon minst dömas för grov mordbrand (dvs livstid) då hon medvetet lämnat flickan ensam samt ljuger om händelsen att hon var i lägenheten när det hände. Samt fortsätter ljuga under förhören att "hon inte minns/vet någonting" och inte påvisar någon som helst skuld eller ånger (enligt Victor påvisade hon igen reaktion när hon såg rökbilden i telefonen). Borde inte straffet bli hårdare pga av dessa omständigheter? Hur kan försummelsen av flickan vägas in i straffet? För nog borde det oxå påverka strafflängden? Hon lämnade den lilla flickan ensam fredag-söndag några tillfällen. Alltså mitt hjärta går sönder 💔
Citera
2026-06-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapsodyinsweden
Nej. han hade en ny tjej. Vilket kräket, tillika mamman inte accepterade. Pappan hade flera gånger tryckt på att han kunde ta över vårdnaden om hon kände att hon inte klarade av det.

Detta avslogs dock eftersom soc verkar tro att det är bättre för ett barn att växa upp på svensk jord, snarare än bulgarisk. Så pass mycket bättre att beslut gällande vårdnadshavaren kommer sekundärt.

Kan sveriges socionomutbildning vara det största skämtet sen palmemordet?🤔

Nog för att socialtjänsten förtjänar en känga i detta ärendet, men att mamman ska ha vårdnaden har de inte bestämt. Socialtjänsten beslutar inte om vårdnaden, antingen har föräldrarna gjort det själva eller så har Tingsrätten gjort det. Det stod pappan fritt att stämma mamma på vårdnaden. Därmed inte sagt att det är lätt när man ska gå igenom den processen som utländsk mot en svensk förälder som kan systemet och har nätverk i landet. Men han har absolut inte gjort allt han kan för att han smsat mamman att han kan ta barnet. Soc har inte bestämt att han ska träffa barnet en gång per år, det har mamman gjort och han har inte gått vidare med en stämning på vårdnaden.
Citera
2026-06-11, 08:42
Medlem
Nu har jag läst Viktor Johans*ns polis förhör. Han sitter säkert och läser detta nu då han tydligen hänger på discord och flashback. Han ljuger och ljuger är min mening.

Killen har knullat på Emma så många gånger efter att hennes dotter dött. Jag har börjat se detta som mord nu…. Först tänkte en dum morsa som lämnat ungen och dött av olycks. Men nu när jag läser allt känns det som att Emma väntat in denna stund. Att dottern ska dö… Att Emma har anlagt branden med flit genom att lägga in tändare i hennes rum, TRE STYCKEN var där!

Så, Viktor pojkvännen säger i förhör att emma var helt normal, helt som vanligt när hon lämnade vid 12:30 tiden……. Hon visste om röken redan vid 10-11 tiden enligt polisen när man ser loggarna hur hon tittar på appen kameran,och lät den fortgånoch chillade hos viktor till 12:30. Enligt polisen ringde hon då ambulans sos vid 12:40? Cirka…
Viktor började googla om branden och påstår sig hittat info via flashback. Men hur visste han att det var en brand eller rök om emma betett sig enligt honom HELT LUGNT OCH HELT SANSAD utan att berätta något för han när hon lämna? Han säger till polisen att hon berättade det senare under dagen… men jag är så bomb säker på att Viktor visste om röken när hon drog…. Han har så mycket skuldkänslor den jäveln att han knullar på henne så många gånger under samma vecka efter dotterns död…. VIDRIGT… orkar inte.

Mormorn, viktor och Emma bör dömmas för mordbrand och barna mord
Jag är säker nu efter att jag läst Viktors förhör att Emma anlagde branden med flit. Varför skulle hon vara så lugn och sansad och inte stressad innan hon tar sig hem? Hon satt och vänta in och kollade och följde rökutvecklingen via kameran. …
Emma hade dessutom tid stt byta om och ha pyjamas och inga strumpor på….. som att hon sovit där hemma när branden börja… nej nej!!Sadistiska hora
Senast redigerad av Snusbuslus 2026-06-11 kl. 08:45.
Citera
2026-06-11, 08:47
Medlem
En fundering.. det har nämnts att pojkvännen V inte velat/kunnat åka till Emmas lägenhet där dottern befann sig pga social fobi. Men när man läser SMSen som skrevs mellan V och Emma efter branden skett så åker han för att träffa Emma hos hennes föräldrar? Hur går det ihop?
Han är inte skuldfri i detta. Vilket kryp till man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in