2026-06-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Är detta inte nåt att tipsa rätten om.:/

Jag tänkte precis samma sak, kan någon tipsa om dessa tik tol videor och facebook videor om brinnande bostäder och brinnande rum ? Hur hon har planerat detta ? Detta är MORD!!! Mamman har med all sannolikhet planterat dom tre tändare som orsakat branden i flickans SÄNG!!!
Någon måste tipsa polisen/Rätten om dessa videor…..
Citera
2026-06-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Bara kommit till sidan 105, nämns det nånstans i förhör eller nåt varför flickans bak är röd och ser blodig ut på bilden i vardagsrummet?

Reagerade också på den bilden. Har hon blivit slagen?
Inte hunnit läsa alla förhör i FUP och hittills inte sett att det tagits upp. Men det kanske står längre fram.

Detta berörde verkligen. Stackars barn vad hon fått gå igenom under sina endast fem år i livet.

Sida 504 i FUP.
När flickan var avliden skriver mamman utan känslor ”ska till Fonus imorgon” samt att någon vän skulle följa med. Inget om saknad av flickan.
Senast redigerad av Riley.B 2026-06-12 kl. 01:52.
Citera
2026-06-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jag tror mamman medvetet lämnade tändare i dotterns rum. Och hon låste dörren också så dottern inte kunde ta sig ut. För på andra videos där man ser att dottern är hemma själv rör hon sig i hela lägenheten men inte just nu denna kväll då är hon inlåst.

Varför inte istället låta soc ta barnet om hon nu inte ville va mamma och bara knulla med män hela tiden.

I förhören är hon väldigt bra på att återberätta saker hon varit med om men så fort de börjar närma sig frågor om dottern då vet hon elle minns inte

Efter att jag läst Viktor och mormorn och mammans förhör är jag bomb säker på att mamman planterat tändarna. Hon har varit helt lugn enligt viktor och inte stressat hem. Enligt bakjours läkaren som var på plats kl 12:53? Eller runt 13 så sa han att detta barn varit dött i minst 5h ”något stämmer inte”. Enligt polisen och kamerorna har mamman kopplat upp sig på lägenhetrs apps kameran redan vid 10-11 tiden……. Och hon var hemma vid kl 12:40-12:50 (vet inte exakt). Medans viktor säger att mamman varit helt lugn och cool och inga konstigheter under dom timmarna. Inget udda beteende eller oro för nögot innan hon drog hemmåt
Citera
2026-06-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Hade hon möjlighet till att bre mackor och ta vatten om hon var inlåst i rummet. Varför fanns det en potta under sängen om hon hade möjlighet att ta sig till toaletten.

Du måste komma ihåg, att mamman har varit borta och lämnat barnet i över 40-50 tillfällen om inte mer. Alla gånger har inte flickan varit inlåst i rummet. Jag utgår från kamera bilderna ur FUP som visar att dottern är själv i bostaden där hon är i köket och vardagsrummet. Men just denna dag på dödsdagen vet jag inte om hon var inlåst på rummet som det nämns. . Man vet bara att dörren var stängd? Men vid dom andra tillfällena är det klart flickan gjort sina egna mackor. Vid något tillfälle….
Citera
2026-06-12, 02:11
Medlem
Lusläst, jag tror mamman lagt braständaren där med vilja. Den är så lätt att tända med också.
Citera
2026-06-12, 03:10
Medlem
Det jag inte förstår från fup är:
att de nämner blodfläckar på golvet i mammans rum samt frågar om ytdescinfektionsflaskor. Vad har de för tankar?

Att Emma verkar ha lämnat Viktors lägenhet under förmiddagen på dödsdag för att sedan återvända innan hon sedan beger sig hemåt.
Vart var hon då?
(Det står att hon kollade på kameran flera gånger efter 10 eller nåt sånt, att hennes mobil kopplar bort från Viktors wifi för att sedan koppla upp igen någon timme senare. )
Citera
2026-06-12, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Det jag inte förstår från fup är:
att de nämner blodfläckar på golvet i mammans rum samt frågar om ytdescinfektionsflaskor. Vad har de för tankar?

Att Emma verkar ha lämnat Viktors lägenhet under förmiddagen på dödsdag för att sedan återvända innan hon sedan beger sig hemåt.
Vart var hon då?
(Det står att hon kollade på kameran flera gånger efter 10 eller nåt sånt, att hennes mobil kopplar bort från Viktors wifi för att sedan koppla upp igen någon timme senare. )

Ytdesinfektion innehåller mycket alkohol och brinner bra. Det är också ett ytterligare bevis på bristande föräldraskap att kemikalier som är farliga att förtära förvaras lättillgängliga för ett barn - om barnet inte är inlåst dvs.
Citera
2026-06-12, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Inte forskare, förmodligen att ta hand om försöksdjuren

Tror att det står någonstans i FUP att hon är försöksdjurstekniker, dvs sköter om försöksdjuren innan experimenten. Hennes lön anges också och jag tror att den ligger runt 25-28 tusen/månad de månader hon inte själv varit sjukskriven eller VABbat. Det är i paritet med vad ett vårdbiträde eller en städare tjänar. Så antingen djurskötsel eller städ.
Citera
2026-06-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Nej, det var jungfrufödsel!

Läs tråden istället för att spamma den med frågor det redan finns svar på.
———————————-

Undrar om ett motiv till att ha flickan hos sig är pengarna från föräldrarna? Om det hade varit svårare att få pengar från föräldrarna om dottern inte hade bott hos mamman.

Har ju inte läst FUP, eftersom det räckte med bild på flickan som postats i tråden. 💔

Jag är övertygad om att du har rätt här. Pengar, och positiv uppmärksamhet från dem och det fåtal andra personer hon hade i sin privata krets. "Kämpande ensamstående mamma". Hon är inte psykiskt sjuk i bemärkelsen oförmögen att veta vad som är rätt och fel, men förmodligen mycket gravt personlighetsstörd. Jag tror inte att hon velat att dottern ska dö, men hon har haft förmågan att helt kunna stänga av att dottern finns när hon lämnat henne ensam. Hon har inte ens FRÅGAT om föräldrarna kan passa dottern, eller om Viktor tycker att det är OK att dottern följer med hem till honom (tidigare pojkvännen Wael har besökt dem flera gånger, uppger att dottern är normal och att han tycker om henne, och har haft båda på besök. Wael verkar dock ha landat i ett "don´t put your dick in crazy" och avbrutit relationen). Emma har helt enkelt valt att avstå från att fråga. Det är den stora gåtan.
Citera
2026-06-12, 08:44
Medlem
Är det någon som har direktlänk till hennes Facebook och annat?

Vänligen
Palle
Citera
2026-06-12, 09:03
Medlem
En teori är att flickan i perioder kan haft blåmärken eller skador (hon ser ut att vara blodig/röd på låren/rumpan på en av stillbilderna från kameran i lägenheten), antingen från bristande tillsyn (olyckor då barnet skadat sig) eller misshandel. Detta skulle upptäckts av en eventuell barnvakt, så mamman kan ha valt bort barnvakt medan flickan har oläkta skador? Bara en teori.

Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Jag är övertygad om att du har rätt här. Pengar, och positiv uppmärksamhet från dem och det fåtal andra personer hon hade i sin privata krets. "Kämpande ensamstående mamma". Hon är inte psykiskt sjuk i bemärkelsen oförmögen att veta vad som är rätt och fel, men förmodligen mycket gravt personlighetsstörd. Jag tror inte att hon velat att dottern ska dö, men hon har haft förmågan att helt kunna stänga av att dottern finns när hon lämnat henne ensam. Hon har inte ens FRÅGAT om föräldrarna kan passa dottern, eller om Viktor tycker att det är OK att dottern följer med hem till honom (tidigare pojkvännen Wael har besökt dem flera gånger, uppger att dottern är normal och att han tycker om henne, och har haft båda på besök. Wael verkar dock ha landat i ett "don´t put your dick in crazy" och avbrutit relationen). Emma har helt enkelt valt att avstå från att fråga. Det är den stora gåtan.
Citera
2026-06-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillMycket
Är det någon som har direktlänk till hennes Facebook och annat?

Vänligen
Palle

https://www.facebook.com/share/1c9FE2Pdwt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in