2026-06-12, 12:27
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Verkligheten ser faktiskt ut ungefär så. Människor parbildar oftast med andra från samma socioekonomiska grupp.
Så var det tidigare. Nu är antal singelhushåll i Sverige rekordhögt och fertiliteten rekordlåg. Det vill säga att människorna överhuvudtaget slutat parbilda överlag. Så du är fel ute.
Citera
2026-06-12, 12:32
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Så var det tidigare. Nu är antal singelhushåll i Sverige rekordhögt och fertiliteten rekordlåg. Det vill säga att människorna överhuvudtaget slutat parbilda överlag. Så du är fel ute.

Hur korrelerar detta med att människor söker partner i liknande socioekonomiska kretsar som de själva rör sig i?

Och sen, nej vi svenskar eller människor överlag har inte slutat parbilda osv. Men många är nog särbos och tillsammans i andra konstellationer än det traditionella flytta ihop, gifta sig, skaffa barn.
Citera
2026-06-12, 12:37
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Hur korrelerar detta med att människor söker partner i liknande socioekonomiska kretsar som de själva rör sig i?

Och sen, nej vi svenskar eller människor överlag har inte slutat parbilda osv. Men många är nog särbos och tillsammans i andra konstellationer än det traditionella flytta ihop, gifta sig, skaffa barn.
Som svar på din fråga eftersom du nu svänger dig med avancerade termer jag inte ens tror du begriper. En negativ korrelation med det du säger och hur det ser ut. (≠)
Citera
2026-06-12, 12:37
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Jag har hittat en bra.

Men jag har barn med en annan välutbildad vänsterkvinna, blond och blåögd som är ungefär bland det vidrigaste man kan tänka sig.

Hade jag varit yngre hade jag valt helt annorlunda. Svenska kvinnor generellt är vedervärdiga.

Hittar man ett undantag har man tur.
Citera
2026-06-12, 12:48
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Som svar på din fråga eftersom du nu svänger dig med avancerade termer jag inte ens tror du begriper. En negativ korrelation med det du säger och hur det ser ut. (≠)

Det var ju just detta jag frågade om.
Citera
2026-06-12, 12:50
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Jag har hittat en bra.

Men jag har barn med en annan välutbildad vänsterkvinna, blond och blåögd som är ungefär bland det vidrigaste man kan tänka sig.

Hade jag varit yngre hade jag valt helt annorlunda. Svenska kvinnor generellt är vedervärdiga.

Hittar man ett undantag har man tur.

Jag fick mitt hjärta totalt söndertrampat av mitt ex som var serb. Men jag dömde inte ut alla serbiska män för det. Jag har till och med dejtat serbiska män sen dess.

Testade du att bearbeta separationen från dina barns mamma ordentligt?
Citera
2026-06-12, 12:59
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Jag fick mitt hjärta totalt söndertrampat av mitt ex som var serb. Men jag dömde inte ut alla serbiska män för det. Jag har till och med dejtat serbiska män sen dess.

Testade du att bearbeta separationen från dina barns mamma ordentligt?

Som jag sa är gift med en svensk kvinna i nuet, tennbrölopp. Grina lite mer.

Men generellt har svenska kvinnor noll klass. Det där utseendet kan man hitta bland kvinnor i rätt många andra länder.

Att svenska kvinnor knullar transhankarna som väller in över gränserna som du istället för svenska män som är bland de bästa killarna i världen att bilda familj med bevisar min tes.

J-vla negerleksak.
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-06-12 kl. 13:01.
Citera
2026-06-12, 13:11
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Som jag sa är gift med en svensk kvinna i nuet, tennbrölopp. Grina lite mer.

Men generellt har svenska kvinnor noll klass. Det där utseendet kan man hitta bland kvinnor i rätt många andra länder.

Att svenska kvinnor knullar transhankarna som väller in över gränserna som du istället för svenska män som är bland de bästa killarna i världen att bilda familj med bevisar min tes.

J-vla negerleksak.

Jag har aldrig haft sex med en svart man.

De enda jag legat med förutom nån enstaka amerikan och några serber är nordeuropeiska män. Inte för att jag behöver förklara mig för dig. Just det, en vit Sydafrikan slank med också. Jävligt snygg, såg ut som en ung Josh Hartnett.

Det fetade. Aha, du gick enbart på utseendet, då förstår jag varför det sprack mellan dig och ditt ex (barnens mamma) Skönt att du mognade efter det och förmådde välja en mer kompatibel partner. Men bitterheten verkar du behöva jobba mer på. Jävligt avtändande med människor som skyller allt på sina ex, tyder på outvecklad själv- insikt/kännedom
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-12 kl. 13:16.
Citera
2026-06-12, 13:15
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Jag har aldrig haft sex med en svart man.

De enda jag legat med förutom nån enstaka amerikan och några serber är nordeuropeiska män. Inte för att jag behöver förklara mig för dig.

Det fetade. Aha, du gick enbart på utseendet, då förstår jag varför det sprack mellan dig och ditt ex (barnens mamma) Skönt att du mognade efter det och förmådde välja en mer kompatibel partner efter det

Nej hon var svensk de ser de ut så, doktorand, kom från en bra familj. Sånt jag går efter.

En totalt vedervärdig människa.

Din bodycount är inte direkt något plus att du räknar upp i den här diskussionen. Du verkar inte kunna behålla partners, kan det bero på att du också är en totalt vedervärdig människa.
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-06-12 kl. 13:18.
Citera
2026-06-12, 13:19
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Nej hon var svensk de ser de ut så, doktorand, kom från en bra familj. Sånt jag går efter.

Din bodycount är inte direkt något plus att du räknar upp i den här diskussionen.

Bitterheten verkar du dock behöva jobba mer på. Jävligt avtändande med människor som skyller allt på sina ex, tyder på outvecklad själv- insikt/kännedom

Varför inte det? Jag är kvinna, straight och tänder som fan på män. Till skillnad från dig skulle jag aldrig tillåta mig själv att bli bitter på det motsatta könet pga ett par rötägg
Citera
2026-06-12, 13:22
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Bitterheten verkar du dock behöva jobba mer på. Jävligt avtändande med människor som skyller allt på sina ex, tyder på outvecklad själv- insikt/kännedom

Varför inte det? Jag är kvinna, straight och tänder som fan på män. Till skillnad från dig skulle jag aldrig tillåta mig själv att bli bitter på det motsatta könet pga ett par rötägg

Nej jag är som sagt gift, jag behöver inte jobba på att just du ska tända på mig.

Det är just det där som är svenska kvinnors problem, snackar vitt och brett om sin bodycount och tror att de har något att komma med, j-vla hora kallar man sånt.

Varför ska jag bry mig om vad du tycker är tändande? Håll dig till dina serber.
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-06-12 kl. 13:25.
Citera
2026-06-12, 13:43
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Nej jag är som sagt gift, jag behöver inte jobba på att just du ska tända på mig.

Det är just det där som är svenska kvinnors problem, snackar vitt och brett om sin bodycount och tror att de har något att komma med, j-vla hora kallar man sånt.

Varför ska jag bry mig om vad du tycker är tändande? Håll dig till dina serber.

Din läsförståelse är under all kritik. Såhär skrev jag: Jävligt avtändande med människor som skyller allt på sina ex, tyder på outvecklad själv- insikt/kännedom

Jag pratar inte vitt och brett om min bodycount, inte andra kvinnor heller. Men jag nämnde det eftersom du påstod att jag legat med svarta och bruna män.

Det är inte vad jag personligen tycker, även om jag håller med om att det är jävligt avtändande med människor som skyller allt på sina ex.

Tack, och svenskar och danskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in