2026-06-12, 12:09
Medlem
Feminismen har knappast gett killar bilden att de kan säga nåt om kvinnors kroppar alls.
Ta bara samtyckeslagen, jag har nog aldrig följt den ens.
Vem fan frågar uttalat om de vill?
Det betyder att jag aldrig haft lagligt sex egentligen.
Ska det vara så?

Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Jag håller med om att det är ett delat ansvar. Det verkar ju också finnas tjejer som inte tar det ansvaret ordentligt. Min bild blir ju också lite skev eftersom jag inte kan göra en tjej gravid.

Samtidigt är det bara i sänghalmen som killar har möjlighet att påverka utgången. Efter det är det upp till tjejen om hon vill ta ett dagen efter piller eller göra abort. Killen kan ju påverka så klart men det är tjejens beslut. Jag tror att det är många killar som inte tänker så långt dock.
Citera
2026-06-12, 12:11
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Det finns kondom.

Alla tjejer är inte intresserade av att ”hitta” ett preventivmedel heller. Jag fattar varför tjejer väljer att vara singlar när folk resonerar så

Jag håller med dig. Bättre att ligga med tjejer. Där är antalet könssjukdomar som lägst också.
Citera
2026-06-12, 12:12
Bannlyst
Citat:
Jag håller med dig. Bättre att ligga med tjejer. Där är antalet könssjukdomar som lägst också.
Det skrev jag inte
Citera
2026-06-12, 12:18
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Det skrev jag inte

Okej jag menar jag håller med om att inte alla tjejer vill ha ett preventivmedel.

Sen menar jag också att det är bättre att ligga med tjejer. Då slipper man alla dessa problem.
Citera
2026-06-12, 12:21
Bannlyst
Citat:
Okej jag menar jag håller med om att inte alla tjejer vill ha ett preventivmedel.

Sen menar jag också att det är bättre att ligga med tjejer. Då slipper man alla dessa problem.
Ok, det får stå för dig
Citera
2026-06-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Fan vad vidrigt.

Det blir bättre, eller värre kan man säga. Visade sig att hon hade en break med sin nya kille, eller ja ensidig break kanske man kallar det heh. För hon dumpade honom efter att hon blivit gravid med exet lol.
Bästa i hela storyn är att hon dolde graviditeten för den nya killen (eh nya exet?), tills hon hade passerat gränsen då det är mera safe, så cirka 3 månader eller så. Den killen lär ju ha fått en chock, minst sagt.
Citera
2026-06-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamwonderwoman
Det går utmärkt att reversera en vasektomi. Har en vän som gjort det när han träffade rätt tjej och ville ha barn. Tycker det är märkligt att inte fler män gör en vasektomi (som de sedan reverserar när det passar in i livet) med tanke på hur utbredd "skräcken" är för att göra en tjej på smällen.

Verkar inte helt okomplicerat. Googlar fram detta: Ja, det går att ångra en vasektomi (manlig sterilisering) genom en mikrokirurgisk operation som kallas refertilisering. Ingreppet är dock omfattande, kostsamt (ca 40 000–60 000 kr) och utförs främst av privata aktörer. Chansen att återfå fertiliteten minskar ju längre tid som har gått sedan steriliseringen.

Fast hittade också detta - låter faktiskt bra: Om en reversering misslyckas eller om det har gått väldigt lång tid, finns det goda möjligheter att ta ut spermier direkt från testiklarna för provrörsbefruktning (IVF).
Senast redigerad av Bonnker 2026-06-12 kl. 12:44.
Citera
2026-06-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Verkar inte helt okomplicerat. Googlar fram detta: Ja, det går att ångra en vasektomi (manlig sterilisering) genom en mikrokirurgisk operation som kallas refertilisering. Ingreppet är dock omfattande, kostsamt (ca 40 000–60 000 kr) och utförs främst av privata aktörer. Chansen att återfå fertiliteten minskar ju längre tid som har gått sedan steriliseringen.

Det går också utmärkt att frysa in sina spermier (innan ingreppet förstås) om man efter en vasektomi vill ha barn.
Citera
2026-06-12, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det går också utmärkt att frysa in sina spermier (innan ingreppet förstås) om man efter en vasektomi vill ha barn.
Bra att göra före man är 40 för att undgå defekter på fostret
Citera
2026-06-12, 12:47
Medlem
Många tänker nog att det är en liten risk.

För att det ska bli ett barn så krävs ju en hel del även om man kör utan kondom.

Man ska komma i tjejen
Tjejen ska inte använda någon form av preventivmedel (P-piller, spriral osv)
Ägget ska bli befruktat (rätt tid i månaden osv)
Tjejen väljer att behålla barnet.
Tjejen väljer att behålla barnet efter att killen förklarat att han inte vill vara en aktiv pappa

Killar - fortsätt gnälla om att få betala i 18 år - någon tusenlapp eller två i månaden i 18 år är ingenting jämfört med vad mamman som får ha ungen på heltid får stå ut med - många kvinnor fattar ju också hur mycket värdet sjunker på en ensamstående mamma med en pappa som inte är med i bilden.
Citera
2026-06-12, 12:58
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Jag har kört den metoden i rätt många år nu ”hon är den hon är och det är bara att acceptera och ta det för vad det är”. I detta fallet hjälper det inte.
Ger du henne fingret slukar hon- och förgör hela dig och alla runtom dig.
Hade det bara påverkat mig som ensam individ hade det varit en annan sak. Men hon går så långt att hon använder människor omkring sig/mig för att kontrollera mig.
Hon har skrämt iväg min bästa vän. Hon säkrade för sig själv och nyttjade andra familjemedlemmar till det.
Ibland är det bara nog.
...och ändå är det bara en personlighet hos henne. Hon vill inget illa i grunden, är min gissning. Inga föräldrar vill sina barn illa, medvetet.

Exvis narcissister är ju människor som tror att de själva är usla och har noll värde, och därför styr andra så att de kan känna sig betydelsefulla och må lite bättre. Dvs de mår inte alls bra och är inte alls så perfekta som de låtsas vara. Och de vet det.

En narcissist kan otroligt enkelt övermannas om man gör på rätt sätt. Finns massor med youtube-videos om hur man bemöter narcissism. De är egentligen små basala människor med maner som enkelt kan bemötas, och då går de genast över till nästa offer utan att klaga.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-12 kl. 13:02.
Citera
2026-06-12, 12:59
Medlem
Citat:
Jag håller med om att det är ett delat ansvar. Det verkar ju också finnas tjejer som inte tar det ansvaret ordentligt. Min bild blir ju också lite skev eftersom jag inte kan göra en tjej gravid.

Samtidigt är det bara i sänghalmen som killar har möjlighet att påverka utgången. Efter det är det upp till tjejen om hon vill ta ett dagen efter piller eller göra abort. Killen kan ju påverka så klart men det är tjejens beslut. Jag tror att det är många killar som inte tänker så långt dock.

Det finns ju även en eventuell psykologisk aspekt i det hela… den att det verkar kunna vara lite kittlande för vissa män att spela lite… ska vi kalla det för tysk roulette?

Det kan ju finnas en viss spänning i att spruta på med slangen och se om det finns bläck i pennan. Så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in