Citat:
Ursprungligen postat av
skriftbyte
Jag har kört den metoden i rätt många år nu ”hon är den hon är och det är bara att acceptera och ta det för vad det är”. I detta fallet hjälper det inte.
Ger du henne fingret slukar hon- och förgör hela dig och alla runtom dig.
Hade det bara påverkat mig som ensam individ hade det varit en annan sak. Men hon går så långt att hon använder människor omkring sig/mig för att kontrollera mig.
Hon har skrämt iväg min bästa vän. Hon säkrade för sig själv och nyttjade andra familjemedlemmar till det.
Ibland är det bara nog.
...och ändå är det bara en personlighet hos henne. Hon vill inget illa i grunden, är min gissning. Inga föräldrar vill sina barn illa, medvetet.
Exvis narcissister är ju människor som tror att de själva är usla och har noll värde, och därför styr andra så att de kan känna sig betydelsefulla och må lite bättre. Dvs de mår inte alls bra och är inte alls så perfekta som de låtsas vara. Och de vet det.
En narcissist kan otroligt enkelt övermannas om man gör på rätt sätt. Finns massor med youtube-videos om hur man bemöter narcissism. De är egentligen små basala människor med maner som enkelt kan bemötas, och då går de genast över till nästa offer utan att klaga.