Citat:
Ursprungligen postat av
Pinnz
Hej killar på flashback.
Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.
Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.
Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.
Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!
De flesta män tänker tyvärr med kuken först, ja. Dock kan du lägga därtill det faktum att vissa kanske inte är erfarna kondomanvändare och rädd att det inte ska fungera för att de inte testat sig fram med rätt storlek etc. Det "läskigaste" för dessa fragila män är att slakna någon gång under akten för de tror att det då är över. Man ska inte beskylla de alltför mycket eftersom ämnet är rätt tabubelagt och män oftast hämtar sina källor from skit som porr istället för att prata med någon.
Lägg därtill hela "men det känns inte alls bra!" för att de som sagt inte har tillräcklig erfarenhet.
En annan sak som de själva förväntar sig är väl att "hon är ändå på piller/har spiral" utan att ens ha frågat eller bara antar att "hon kan ju bara köra abort/dagen efter" som att det är så simpelt.
Det finns en anledning till att ONS är sjukt korkat egentligen. Klart man kommunicerar vissa saker i förväg även om man enbart är intresserad av att ligga men detta brukar till 99% av fallen bara tänkas på från kvinnans håll.
Det här är så jag upplevt det, sett det och även hört från sexolog samt andra kunniga inom ämnet. Även kvinnor jag varit med har liknande uppfattning om det hela.