2026-06-11, 16:34
Medlem
Pinnzs avatar
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!
Citera
2026-06-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!

De flesta män tänker tyvärr med kuken först, ja. Dock kan du lägga därtill det faktum att vissa kanske inte är erfarna kondomanvändare och rädd att det inte ska fungera för att de inte testat sig fram med rätt storlek etc. Det "läskigaste" för dessa fragila män är att slakna någon gång under akten för de tror att det då är över. Man ska inte beskylla de alltför mycket eftersom ämnet är rätt tabubelagt och män oftast hämtar sina källor from skit som porr istället för att prata med någon.

Lägg därtill hela "men det känns inte alls bra!" för att de som sagt inte har tillräcklig erfarenhet.

En annan sak som de själva förväntar sig är väl att "hon är ändå på piller/har spiral" utan att ens ha frågat eller bara antar att "hon kan ju bara köra abort/dagen efter" som att det är så simpelt.

Det finns en anledning till att ONS är sjukt korkat egentligen. Klart man kommunicerar vissa saker i förväg även om man enbart är intresserad av att ligga men detta brukar till 99% av fallen bara tänkas på från kvinnans håll.

Det här är så jag upplevt det, sett det och även hört från sexolog samt andra kunniga inom ämnet. Även kvinnor jag varit med har liknande uppfattning om det hela.
Citera
2026-06-11, 16:44
Medlem
Jag slarvade alltid med det när jag var ung, det kändes inte som en stor grej direkt. Inget att oroa sig över tänkte jag. Kändes inte som att riskerna var så stora och allvarliga att det var någon ide att fundera för mycket över det.
Citera
2026-06-11, 16:48
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nej aldrig utan skydd!
Citera
2026-06-11, 17:03
Medlem
Citat:
Hej killar på flashback.

De är egoister och utgår från att du och alla andra kvinnor ser till att de inte blir pappor, de vill bara maximera njutningen. Kompletta idioter, men de har väl blivit så av manosfären. Finns inget att förstå, de tänker inte alls. Tänker med kuken ligger väl närmast.
Citera
2026-06-11, 17:05
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
De flesta män tänker tyvärr med kuken först, ja. Dock kan du lägga därtill det faktum att vissa kanske inte är erfarna kondomanvändare och rädd att det inte ska fungera för att de inte testat sig fram med rätt storlek etc. Det "läskigaste" för dessa fragila män är att slakna någon gång under akten för de tror att det då är över. Man ska inte beskylla de alltför mycket eftersom ämnet är rätt tabubelagt och män oftast hämtar sina källor from skit som porr istället för att prata med någon.

Lägg därtill hela "men det känns inte alls bra!" för att de som sagt inte har tillräcklig erfarenhet.

En annan sak som de själva förväntar sig är väl att "hon är ändå på piller/har spiral" utan att ens ha frågat eller bara antar att "hon kan ju bara köra abort/dagen efter" som att det är så simpelt.

Det finns en anledning till att ONS är sjukt korkat egentligen. Klart man kommunicerar vissa saker i förväg även om man enbart är intresserad av att ligga men detta brukar till 99% av fallen bara tänkas på från kvinnans håll.

Det här är så jag upplevt det, sett det och även hört från sexolog samt andra kunniga inom ämnet. Även kvinnor jag varit med har liknande uppfattning om det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Jag slarvade alltid med det när jag var ung, det kändes inte som en stor grej direkt. Inget att oroa sig över tänkte jag. Kändes inte som att riskerna var så stora och allvarliga att det var någon ide att fundera för mycket över det.

Men skulle ni då säga att det handlar om okunskap? Eller bara blint lita på tjejen?
Citera
2026-06-11, 17:07
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
De är egoister och utgår från att du och alla andra kvinnor ser till att de inte blir pappor, de vill bara maximera njutningen. Kompletta idioter, men de har väl blivit så av manosfären. Finns inget att förstå, de tänker inte alls. Tänker med kuken ligger väl närmast.

Jo är väl nära den slutsatsen med. Dock tror jag att medvetenheten kring detta hos män ökat snarare än minskat. Har svårt att se min pappas generation bry sig om oönskade barn.
Citera
2026-06-11, 17:13
Medlem
Citat:
Men skulle ni då säga att det handlar om okunskap? Eller bara blint lita på tjejen?

Inget av det. Det är väl mer att man inte tyckte att det var så allvarligt. Man var inte orolig över varken könssjukdomar eller att göra någon gravid. Jag har själv varit med om båda delar och varken då eller så här i efterhand så är det väl något jag tycker är en så stor grej. Det är saker i livet som jag tänker på och undrar hur fan jag tänkte och kunde ta en sådan risk, men oskyddat sex ingår inte där. Ärligt talat så skulle jag inte oroa mig för det idag heller, nu har jag inte masa ons nuförtiden m,en om jag skulle ha et t så hade jag inte oroat mig så mycket om jag skippat kondom.
Citera
2026-06-11, 17:15
Medlem
auto-fellatios avatar
Man får ju hoppas att tjejen säger ifrån om hon inte äter piller, såvida inte hon råkar vara sugen på en knodd med en främling.
Citera
2026-06-11, 17:24
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Jo är väl nära den slutsatsen med. Dock tror jag att medvetenheten kring detta hos män ökat snarare än minskat. Har svårt att se min pappas generation bry sig om oönskade barn.

Man kanske tänker "hon äter nog piller" eller "jag kan dra ut den innan det går för mig" EDIT: Eller så tänker man "hon är över 30 och vaccinerad, så det är nog lugnt ändå"

Sen tror jag det finns många icke-svenskar som gärna blir pappor till så många barn som möjligt. Men som kanske inte räknar med att bilda familj med deras "baby momma". Men jag kan ha fel där, kanske bara är jag som är rasist och fördomsfull.
Senast redigerad av busy-signal 2026-06-11 kl. 17:29.
Citera
2026-06-11, 17:31
Medlem
Citat:
Hej killar på flashback.

De kanske vill mer än ett one night stand med dig.
Trots att du är uppenbart damage gods kanske de ser något avelsvärde i dig ändå.
Citera
2026-06-11, 17:31
Medlem
Citat:

Ignorans.

Män "litar" inte på tjejen utan "förväntar" sig bara. Det är skillnad däri eftersom det ena inger respekt och tillit.

Okunskapen är en stor grund för ignoransen dock så av de två är det nog den som är störst.

Män behöver bra mycket mer erfarenheter och någon att prata med om hur saker fungerar och att vara OK med vissa andra. Om de enbart går efter kuken och enbart kollar på porr får man tyvärr dessa neandertalare till representation för alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in