2026-06-12, 11:51
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Alfamän kör utan gummi.

Betamän kör med gummi och samtyckespåskrift.

Omegamän får bara titta på eller drömma om en tje/kvinna.
Citera
2026-06-12, 11:54
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Det ska mycket till för att en kvinna ska bli gravid, och lägger man satsen utanför är man relativt safe
Planen faller på att man inte kan vara relativt gravid.

Killar kan träna upp sin förmåga och i princip bli 100% säkra. I princip.

Inte ens kondom eller spiral är helt säkert. Vi fick barn 5 med spiral.
Citera
2026-06-12, 11:55
Medlem
Roidberts avatar
Resonerar så här:

1. Går inte att få ett oönskat barn, utan jag älskar mina barn.
2. Inte skönt att använda kondom.
3. Testar mig regelbundet för könssjukdomar, så mycket liten risk för att min fertilitet skall påverkas negativt.
Citera
2026-06-12, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det löser sig ju enkelt, man bor i en annan stad med sina små barn.

Men det finns en ännu enklare lösning. Försonas med din mamma. Absolut underbart om man är stressad barnfamilj att ha mormor eller farfar i närheten.

Det här med att barn hatar sina föräldrar är i allmänhet trams och väldigt svenskt. Allas föräldrar är inte perfekta men ribban ligger lite för lågt i Sverige och vi borde vara tolerantare mot våra äldre föräldrar. De gjorde så bra de kunde.
Jag har försonats med henne flertalet gånger. Nu menar jag flera hundra gånger. Då lugnar hon ner sig ett tag och sen börjar allt om igen, och oftast 10 gånger värre.
Vissa människor ska man bara gå vidare från. Särskilt om dom är skadliga för en.

Du kan inte jämföra alla föräldrar och relationer med ”hur det brukar se ut”.
Citera
2026-06-12, 11:56
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Alfamän kör utan gummi.

Betamän kör med gummi och samtyckespåskrift.

Omegamän får bara titta på eller drömma om en tje/kvinna.
Det är väl det som är tanken i naturen. Att just alfamän får massor med barn.

För den som inte vet så är chimpansen människans närmaste släkting, vi skildes för 4 M år sedan. och de bildar inte par utan honan parar sig med allihop som vill. Men i rankingordning så alfa först, därefter nr 2.
Citera
2026-06-12, 11:57
Medlem
Citat:
Nej, du har blivit lurad av klickbetes-artiklar. Tvärtom är alla unga i Sverige och t.ex Japan är så styrda av samhället att de knappt längre vet hur man gör en tjej intresserad. Eller ens orkar eller vågar vara intresserade. man sitter själv med sin skärm, det är tryggare, och roligare.
Båda scenarier finns, sida vid sida.
Citera
2026-06-12, 11:58
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Jag har försonats med henne flertalet gånger. Nu menar jag flera hundra gånger. Då lugnar hon ner sig ett tag och sen börjar allt om igen, och oftast 10 gånger värre.
Vissa människor ska man bara gå vidare från. Särskilt om dom är skadliga för en.

Du kan inte jämföra alla föräldrar och relationer med ”hur det brukar se ut”.
Det var tråkigt. Men med så stor övning i livet tänker jag mig att du tränat upp ett antal verktyg och sätt att må bra, att ta det lugn, tänka "nu kör hon igång, haha, hon är sån, andas djupt" och då kanske det är överlevnadsbart. Men visst finns det omöjliga fall, särskilt om det finns droger eller sjukdom.
Citera
2026-06-12, 11:58
Bannlyst
Citat:
Planen faller på att man inte kan vara relativt gravid.

Killar kan träna upp sin förmåga och i princip bli 100% säkra. I princip.

Inte ens kondom eller spiral är helt säkert. Vi fick barn 5 med spiral.
Därför att du kom innanför din kvinna.

Det är inte kvinnans plikt att skydda sig för mannens skull, med massa biverkningar och farliga effekter som tillkommer
Citera
2026-06-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Okej jag håller inte med dig. Ett foster är inget människoliv. Men det har potentialen att bli ett. Rätten till fri abort är nödvändigt för ett jämställt samhälle.

Men vi behöver inte tycka lika och jag tänker inte argumentera med dig. Du har så klart rätt till din åsikt.

Dessutom håller jag med om att man inte ska ha oskyddat sex om man inte är bredd på att skaffa barn
Ja, rätten till sin åsikt har alla. När livet börjar lär folk bråka om för alltid, men faktum kvarstår att det är en människa under utveckling i kvinnans kropp.

Det som är det verkliga problemet idag är att abort har förvandlats till ett bekvämt preventivmedel för folk som slarvar med skydd. Det är den ansvarslösheten som är helt skev.
Citera
2026-06-12, 12:02
Avslutad
Citat:
Det var tråkigt. Men med så stor övning i livet tänker jag mig att du tränat upp ett antal verktyg och sätt att må bra, att ta det lugn, tänka "nu kör hon igång, haha, hon är sån, andas djupt" och då kanske det är överlevnadsbart. Men visst finns det omöjliga fall, särskilt om det finns droger eller sjukdom.
Jag har kört den metoden i rätt många år nu ”hon är den hon är och det är bara att acceptera och ta det för vad det är”. I detta fallet hjälper det inte.
Ger du henne fingret slukar hon- och förgör hela dig och alla runtom dig.
Hade det bara påverkat mig som ensam individ hade det varit en annan sak. Men hon går så långt att hon använder människor omkring sig/mig för att kontrollera mig.
Hon har skrämt iväg min bästa vän. Hon säkrade för sig själv och nyttjade andra familjemedlemmar till det.
Ibland är det bara nog.
Citera
2026-06-12, 12:05
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Det saknas bra preventivmedel till män. Du är tvingad att inte kunna njuta av sex. Väljer du att njuta av sex. (utan kondom) så riskerar man bli pappa. Män behöver kunna välja själva när de ska bli pappa och inte behöva lita på tjejer. På så sätt så kommer det mindre oönskade barn och pappor kommer vilja ta hand om sitt barn för man VILL ha barn.

Ja det forskas en del om det där men inget som nått marknaden än. Det kan också vara svårt för tjejer att hitta ett bra preventivmedel om man har otur och tål den dåligt. Alla kommer med biverkningarna som påverkar olika personer olika.
Citera
2026-06-12, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Ja det forskas en del om det där men inget som nått marknaden än. Det kan också vara svårt för tjejer att hitta ett bra preventivmedel om man har otur och tål den dåligt. Alla kommer med biverkningarna som påverkar olika personer olika.
Det finns kondom.

Alla tjejer är inte intresserade av att ”hitta” ett preventivmedel heller. Jag fattar varför tjejer väljer att vara singlar när folk resonerar så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in