2026-06-12, 10:02
Medlem
Ja... man är väl två om saken
Om det är frivilligt och både mannen och kvinnan kan hindra aktiviteten utan kondom är väl båda lika dumma.
Citera
2026-06-12, 10:10
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är precis tvärtom, kvinnan är inte låst vid någonting eftersom hon kan göra abort. Mannen däremot blir fastkedjad i 18 års ekonomiskt slaveri om hon väljer att behålla det.
Det är inte ekonomiskt slaveri, det är att ta ansvar för sitt eget barn. Fundera du själv lite på hur det är att vara barn och inte ha en pappa eller pengar.

Motsatsen, att mannen kan bestämma om kvinnan gör abort eller inte, blir ganska absurd. I så fall kan väl tjejen också få bestämma om du ska kastreras eller inte.

Ändå lite humor i att unga killar som du tror att 9 månaders graviditet inte påverkar ens liv eller yrkesliv alls. Jag har 5 barn. Som jag inte burit själv. Jag åkte till jobbet som vanligt och åt fina luncher med mina kollegor som om ingenting hänt.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-12 kl. 10:12.
Citera
2026-06-12, 10:14
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är inte ekonomiskt slaveri, det är att ta ansvar för sitt eget barn. Fundera du själv lite på hur det är att vara barn och inte ha en pappa eller pengar.

Motsatsen, att mannen kan bestämma om kvinnan gör abort eller inte, blir ganska absurd. I så fall kan väl tjejen också få bestämma om du ska kastreras eller inte.

Ändå lite humor i att unga killar som du tror att 9 månaders graviditet inte påverkar ens liv eller yrkesliv alls. Jag har 5 barn. Som jag inte burit själv. Jag åkte till jobbet som vanligt och åt fina luncher med mina kollegor som om ingenting hänt.

Det är lika mycket ansvar att föda barnet istället för att göra abort genom samma logik.

Att kastreras är inte alla samma sak eftersom då finns inget barn som redan blivit till.

Du låter som en narcissitisk douchebag.
Citera
2026-06-12, 10:15
Medlem
EnDumSosses avatar
Varenda brud jag dragit upp en kondom redo att pryda herrn där nere har sagt att de vill ligga utan kondom för att det är skönare, precis varenda brud. Sjukt ansvarslöst av de brudarna, dock blev det kondom oavsett, aldrig att jag tar risken att ofrivilligt bli farsa.
Citera
2026-06-12, 10:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Med "Alla" menar du då "Alla män" eftersom kvinnor inte behöver stå sitt kast, de kan göra abort.

Huruvida de ska kunna gör det helt hämningslöst och hur länge de vill är en annan fråga, men kom inte och påstå att de behöver stå sitt kast, för det behöver de inte-

Nu är ts väldigt tydlig med att tråden riktar sig till män så ja jag menar män. Finns säkert likande trådar som riktar sig till kvinnor om du vill prata om dem.
Citera
2026-06-12, 10:16
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är lika mycket ansvar att föda barnet istället för att göra abort genom samma logik.

Att kastreras är inte alla samma sak eftersom då finns inget barn som redan blivit till.

Du låter som en narcissitisk douchebag.
En fembarnspappa är motsatsen till narcissist.

En person som tycker att "abort är ju bara att göra men mina 2000 kr är viktiga för mig" är en narcissist.

Du är inte pappa-material. Verkligen inte. Avslöjad.
Citera
2026-06-12, 10:43
Medlem
Jag är gammal nu, gift, med två mycket vuxna barn. Tyvärr var och är jag den typ av man som behöver träffa flera kvinnor. Jag fick leva ett dubbelliv men jag fick inte fler barn.

En svensk 42-årig kvinna ville ha barn med mig direkt, hon var desperat. Men jag lyckades undvika att göra henne gravid.
På nätet träffade jag flera afrikanska kvinnor. Två av dom ville ha barn med mig omedelbart men jag reste aldrig ned till Afrika. Dessa två kvinnor hade till och med bestämt namnet på barnen, mycket märkligt.
Mitt behov av att träffa kvinnor och leva dubbelliv har jag sedan lyckats dämpa genom många mycket goda hobbies och ett aktivt föreningsliv. Att skaffa en massa barn blir för dyrt och jag gillar inte skandaler, vill ha ett lugnt och tryggt liv i grunden.
Citera
2026-06-12, 10:55
Medlem
haha du har inget eget ansvar eller?
tillåter DU oskyddat sex har du ju en del av ansvaret, om inte det mesta av det, för det är DU som blir gravid, inte han, han kan inte sen säga vad du ska göra, även om han har rätt till en åsikt som du SKA väga in
alla vettiga killar borde vilja undvika att ha oskyddat spontant sex, så vill de inte det är de inte vettiga

Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!
Citera
2026-06-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!
Har man oskyddat sex måste man räkna med risken att man kan få barn. Gör man någon gravid får man ta ansvar och göra det som är bäst för barnet, om kvinnan väljer att behålla det. Däremot tycker jag också att det är fel att kvinnan kan välja att göra abort om mannen vill ha barnet. Barnet är ju oskyldigt och förtjänar att ha båda sina föräldrar. Är man inte redo för att bli pappa bör man undvika oskyddat sex helt.
Citera
2026-06-12, 11:13
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
haha du har inget eget ansvar eller?
tillåter DU oskyddat sex har du ju en del av ansvaret, om inte det mesta av det, för det är DU som blir gravid, inte han, han kan inte sen säga vad du ska göra, även om han har rätt till en åsikt som du SKA väga in
alla vettiga killar borde vilja undvika att ha oskyddat spontant sex, så vill de inte det är de inte vettiga

Självklart har jag ett ansvar. Han har absolut rätt till en åsikt men jag behöver inte väga in den i vad jag ska göra med min egen kropp.

Men jag var nyfiken på vad de killar som gör så tänker. Därför startade jag denna tråd. Har fått många bra svar också.
Citera
2026-06-12, 11:16
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingtraveler
Har man oskyddat sex måste man räkna med risken att man kan få barn. Gör man någon gravid får man ta ansvar och göra det som är bäst för barnet, om kvinnan väljer att behålla det. Däremot tycker jag också att det är fel att kvinnan kan välja att göra abort om mannen vill ha barnet. Barnet är ju oskyldigt och förtjänar att ha båda sina föräldrar. Är man inte redo för att bli pappa bör man undvika oskyddat sex helt.

Abort är aldrig ett oproblematiskt beslut. Om kvinnan ska bära ett barn hon inte vill ha tycker jag att mannen får betala mellanskillnaden upp till full lön den tiden hon är mammaledig samt till hennes pension. Kroppen blir ju inte sig lik heller och hon riskerar att dö (även om det är väldigt ovanligt). Att amma minskar dock risken för bröstcancer så det är något positivt i alla fall
Citera
2026-06-12, 11:17
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
En fembarnspappa är motsatsen till narcissist.

En person som tycker att "abort är ju bara att göra men mina 2000 kr är viktiga för mig" är en narcissist.

Du är inte pappa-material. Verkligen inte. Avslöjad.

Donald Trump har fem barn.

Ett barn kostar bara 2000 kr att föda upp. Wow.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in