Citat:
Ursprungligen postat av
bangaranga
En man som har god självkänsla och ser sig själv som värdefull förstår också att hans gener är värdefulla och inte ska ges bort billigt.
Det finns många kvinnor idag som vill få bra svenska gener, men de vill få spermierna och barnen utan att ge någonting tillbaka. Förr i tiden så var en kvinna tvungen att ge sig själv helt till en man och bli hans hustru för hela livet för att få hans barn. Hon behövde lyda honom och bo med honom. Mannen hade stort inflytande över barnens framtid.
Med feminismen idag så vill kvinnan vara "stark och fri", bo själv utan man eller med en kvinnlig partner, ha barnet själv och pappan utnyttjas både för gener och för pengar och resurser (underhåll) utan att få inflytande över barnen eller ens umgängesrätt. Det här är dåligt både för mannen och för barnen. Det är ren egoism från kvinnans sida.
Män! Respektera er själva. Ge inte ert DNA till lösaktiga fruntimmer. Vill en kvinna ha era gener, låt henne ge er något i gengäld. Då menar jag inte ekonomiskt utan jag menar giftermål, sin tid, sitt liv. Låt inte era barn växa upp utan närvarande pappa med en ensamstående slyna till mor.
Vilket otroligt bittert och föråldrad synsätt. Jag har själv ett barn i Colombia efter ett fylle-onenaightstand. Mamman är fantastisk, vi samarbetar klockrent och sätter alltid barnets bästa först trots att vi inte är ett par och aldrig hade någon önskan att bli det. Ibland är det faktiskt bäst för barnet att man inte tvingar fram en relation om man inte matchar.
Min son blev blond, blåögd och fick "golden skin" där borta. Här i Sverige är det väl normalt, men i Colombia sticker det nordiska utseendet ut som fan, han ser ärligt talat mer nordisk ut än vad jag gör, så jag har uppenbarligen starka gener. Jag är glad över att ha spridit mitt DNA tvärs över Atlanten. Att påstå att kvinnor bara "utnyttjar" män för resurser, eller att man måste leva i ett 1800-talsäktenskap där kvinnan "lyder" för att barnet ska få en bra uppväxt, är rent skitsnack. Så länge mamman tar hand om barnet och prioriterar det först så fungerar det utmärkt.