Så är det, 20 av lagen som är med är extremt usla och alla mina barndoms-VM hade väl hälften så många lag 24 st och det fanns ÄNDÅ 4-5 av dem som var slagpåsar.
Helt enkelt Greed som totalt slagit ut FIFAs ledning totalt. Troligen tar FIFA-herrarna personliga vinster från att de förstör VM varje gång.
Vilket var sista VM som var "totalt normalt och bara hade grundtanken att hittaa världens bästa fotbollslag"? Är det 2006 i Tyskland? Därefter Sydafrika Brasilien Ryssland Qatar...
Hehe ett VM där dagens svenska lag platsar är självklart ett kasst VM...
Några av de finaste minnen jag har i HELA MITT LIV är fotbolls-VM på TV t.ex 1970 Mexico, 1974 Västtyskland, 1978 Argentina, 1994 USA...
Se bara hälften av matcherna så får du samma upplevelse som förr.
Är det kass upplösning även om man köper något av de dyrare tv4-paketen (utan reklam)?
Tjock-tv feeling på sändningen igår, lite trevligt men inte i längden..
En liten tröst i bedrövelsen är att TV4 bara sänder en av Sveriges tre matcher i grundserien. Skulle dom mot förmodan gå vidare vet jag inte hur sändningsscemat ser ut.
Se bara hälften av matcherna så får du samma upplevelse som förr.
Fast jag gillar ju Mexico men att de mötte Sydafrika sög rejält. Men visst kan jag stå över hela grundomgången och låtsas att "riktiga VM" börjar efter den.
Media och FIFA har blivit så jävla penningkåta att dom nu håller på att slakta guldkalven som gett dom så mycket pengar under så lång tid. Det finns inte mer att pressa ut ur fotbollen, hur dom än försöker.
32 till 48 lag, cooling breakes med reklam, halvtid med reklam, shower med miljonärsartister som inte visas pga reklam, miljardärspelare som gör reklam för spelbolag som skinnar vanligt folk, biljetter för 100.000 kr, folk som hetsas att titta på storbild kl 5 på morronen och dricka öl, blaskor som pressar ut varenda litet jävla clickbait om okända spelares svärmödrar, osv.
Tror vi är förbi vinstmaximum för TV-bolagen nu, ju mer dom försöker pitcha sitt skit, desto mer skiter folk i att titta. Själv kommer jag definitivt inte att titta på den här raddan av blåbärslag som struttar omkring i 40 graders värme mellan reklamsändningarna, blir bara Sveriges matcher.