2026-06-12, 06:08
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Bajskanalen TV4 har förstört många VM och EM, så även den här gången.

Inte nog med att deras största ambition är att visa så mycket reklam som möjligt. Deras VM-studio är fullkomligt värdelös. Programledaren är en fånig pajas, med en avdankad AIK:are som ”expert” plus en inkvoterad f.d. kvinnlig fotbollsspelare som knappt någon har hört talas om.

Den ende som kan något om fotboll är Siavoush Fallahi, all heder åt honom.

Bedrövligt TV4!
Citera
2026-06-12, 06:40
Medlem
bridgeblandnings avatar
Vem bryr sig om "studiosnack" egentligen? Det är väl själva matchen som är intressant?
Citera
2026-06-12, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Efter öppningsmatchen mellan Mexiko och Sydafrika sitter man helt nedstämd.

Istället för Shakira fick vi svammel från Guidetti, Lärnström och dom andra två. Helt tomt snack.

Istället för paussnack under de obligatoriska tv-reklampauserna (s.k. ”drickpauser) fick vi tre minuter reklam.

Istället för paussnack i halvtid fick vi EN KVART REKLAM.

Och nej, jag tänker verkligen inte supporta tv4 och deras dyra abonnemang av ren princip. Fotboll är för folket och ska vara tillgänglig för alla, även de fattiga.

Hur kan det få vara såhär uselt? Går TV4 så mycket back att de måste trycka in reklam som ingen ens orkar kolla på? Hur kan de skaka fram en så oerhört svag ”expert”-soffa som bara kastar ur sig självklarheter? Irma ser mest ut att vilja dra hem.

Tyvärr så köps ju rättigheterna upp så det finns ingen jury som bestämmer vilken kanal som får rättigheterna. Det som är lite märkligt är att tv4 för bara några månader sen var nära att gå i konkurs?

Men råd att köpa rättigheterna för både vm, allsvenskan med mera hade de tydligen råd med?
Citera
2026-06-12, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Lösningen hade naturligtvis varit att SVT visade majoriteten av matcherna och gav oss valuta för PS-avgiften.

Det konstiga är att jag inte får någon reklam fast jag inte betalat extra för sportpaketen. Har premium men enligt AI ingår inte sport i det.

Det är ju märkligt jag har allsvenskan trodde i min enfald att vm skulle ingå där men icke...trors allt visas inte allsvenskan nu men pengar ska fittorna dra från kontot.
Citera
2026-06-12, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Efter öppningsmatchen mellan Mexiko och Sydafrika sitter man helt nedstämd.

Istället för Shakira fick vi svammel från Guidetti, Lärnström och dom andra två. Helt tomt snack.

Istället för paussnack under de obligatoriska tv-reklampauserna (s.k. ”drickpauser) fick vi tre minuter reklam.

Istället för paussnack i halvtid fick vi EN KVART REKLAM.

Och nej, jag tänker verkligen inte supporta tv4 och deras dyra abonnemang av ren princip. Fotboll är för folket och ska vara tillgänglig för alla, även de fattiga.

Hur kan det få vara såhär uselt? Går TV4 så mycket back att de måste trycka in reklam som ingen ens orkar kolla på? Hur kan de skaka fram en så oerhört svag ”expert”-soffa som bara kastar ur sig självklarheter? Irma ser mest ut att vilja dra hem.

Att jag skulle behöva vänta trettio år för att få se folk fatta vad det var de sa de så gärna ville ha..
På nittiotalet gick en ny era fram i samhället.
Allt skulle bli så bra - Inget mer förstatligt monopol - vi skulle äntligen bli 'fria'.
Avreglering
Bolagisering
Juppie-idéer
Jippie!
Äntligen skulle vi få privata skolor -Privat omvårdnad - Privata vårdcentraler - Posten och andra statliga verk skulle försvinna
Och äntligen skulle vi få REKLAM i radio och TV.

Och inte ens de proggressiva jag kände tyckte det var något farligt med denna utvecklingen
Så har det tagit några decennier och samhället förändrades från en möjlig gemenskap till detta kommersialiserade monster som vi har nu.

I själva verket var det bara kortsiktiga marknadskrafter som drev på - och ville ha mera. Nu äter den upp din själ och den stjäl din upplevelse och din tid. Den äter upp ditt liv.

Och jag ger mig sjutton på att om du som nu protesterar hade levat då - så hade du varit en av de som hejat på kommersialiseringen.?
Citera
2026-06-12, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Reklamen kan man inte säga mycket om. Dom behöver ju ta betalt.

Att däremot ha en så usel studiosoffa är oförlåtligt.
De tar ju redan betalt. VM går inte att se på tv4 play gratis utan det får man betala extra för och tv4 finns inte längre kvar i marknätet.

För övrigt har priser på sändningsrättigheter för sport generellt sjunkit de senaste åren men tv-kanalerna tar bara mer betalt. Blir en ond spiral med allt färre som väljer att betala då priserna blir för höga vilket gör att priserna höjs ännu mer.
Citera
2026-06-12, 08:32
Medlem
Steinarrs avatar
TV4 är en anledning till att jag inte tittar på varken hockey eller fotboll längre.

Världens sämsta kanal som alltid har sämst experter och outhärdliga kommentatorer.

TV4 var okej fram tills 2008-2009 men sedan dess har de varit en jävla horkanal.

Vem fan tittar ens på TV4 idag?
Citera
2026-06-12, 08:32
Medlem
ziracorns avatar
TV4 är ett unikum.

Inte ens CNN & FOX NEWS (som jag viddar ofta) är ens i närheten av så mycket reklam. Och de kanalerna ses världen över!

Det är fakta! Har tagit tid!

ps Samt det faktum att INGEN vettig människa tar åt sig av reklamen gör det än mer oförståeligt!

Trycker väl på MUTE-knappen, går & pissar eller bajsar, brygger kaffe, kollar laptopen eller nåt annat.

Vi är inte lockade av TONY "Vi köper din bil". Så mkt pengar i sjön för ingenting.
Senast redigerad av ziracorn 2026-06-12 kl. 08:46.
Citera
2026-06-12, 08:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
TV4 är ALLTID sämre än motsvarigheten i Kanal 1+2. Programledarna är ALLTID sämre, de har ALLTID någon inkvoterad usel kvinna. Någon som har en teori varför TV4, som går ut på att tjäna pengar dvs borde ha den bästa tänkbara studion, kastar bort chansen varenda gång sedan 20 år?

Vill tipsa om att man bara ska se live-TV lite i efterhand via en box. Med spolknapp (spola" är ett ironiskt namn...). Jag har inte sett TV-reklam på många år.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-12 kl. 09:08.
Citera
2026-06-12, 08:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Varför tillåts lag som speciellt sydafrika vara med för att sabba stämningen, vilka jävla blåbär.
Kollade iofs inte tillräckligt mycket för att se TV4 studion i action men de kunde ju inte vara sämre än själva matchen, 😃.
Så är det, 20 av lagen som är med är extremt usla och alla mina barndoms-VM hade väl hälften så många lag 24 st och det fanns ÄNDÅ 4-5 av dem som var slagpåsar.

Helt enkelt Greed som totalt slagit ut FIFAs ledning totalt. Troligen tar FIFA-herrarna personliga vinster från att de förstör VM varje gång.

Vilket var sista VM som var "totalt normalt och bara hade grundtanken att hittaa världens bästa fotbollslag"? Är det 2006 i Tyskland? Därefter Sydafrika Brasilien Ryssland Qatar...

Hehe ett VM där dagens svenska lag platsar är självklart ett kasst VM...

Några av de finaste minnen jag har i HELA MITT LIV är fotbolls-VM på TV t.ex 1970 Mexico, 1974 Västtyskland, 1978 Argentina, 1994 USA...
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-12 kl. 08:45.
Citera
2026-06-12, 08:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Alla reklamkanaler i hela världen gör så.
Nja, i en del länder har de kortare reklamavbrott, men som kommer lite oftare i stället. Jag tycker det är mycket bättre än dessa eviga 15-minutersavbrott för reklam som svensk TV ägnar sig åt.
Citera
2026-06-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
TV4 är ALLTID sämre än motsvarigheten i Kanal 1+2. Programledarna är ALLTID sämre, de har ALLTID någon inkvoterad usel kvinna. Någon som har en teori varför TV4, som går ut på att tjäna pengar dvs borde ha den bästa tänkbara studion, kastar bort chansen varenda gång sedan 20 år?

Vill tipsa om att man bara ska se live-TV lite i efterhand via en box. Med spolknapp (spola" är ett symboliskt namn...). Jag har inte sett TV-reklam på många år.

Marknaden fungerar inte så bra som folk tror alternativt detta är ingen fri marknad utan ett monopol där du i praktiken inte har andra alternativ och därför så skiter de i det och de har inga bra sätt att mäta hur bra de är.

Men nej, egentligen så är de som styr bara idioter. Har inte kollat på TV4 på snart 5 år en endaste gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in