2026-06-12, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten-55
Som jag har förstått det var det samma kväll som flickan skrev över hunden som hon också bröt kontakten med familjehemsmamman.

Oj redan samma dag, ska man tro det var en slump? Då var det nog lika väl planerat som anklagelserna i sms som JJ givetvis inte gick på och därför ignorerade?

Sanningen kommer alltid fram även om den brukar ta tid på sig?

Ska inte tas som sanning och fakta, endast spekulation
Senast redigerad av Onemisstake 2026-06-12 kl. 07:43.
Citera
2026-06-12, 07:19
Medlem
Citat:
Som jag har förstått det var det samma kväll som flickan skrev över hunden som hon också bröt kontakten med familjehemsmamman.

Som sagt, du är väldigt initierad i fallet.

Jag kan bara uppmana alla att själva läsa FUP och ta del av sms:en. Fostermammans långa svada till svar är bara pinsamt.

Självklart är väl ens första instinkt att försvara sig mot anklagelser om man får sådan riktade mot sig.

Noterar att Akilo med 25 år i rättsväsendet lyser med sin frånvaro. Men hen har ju fått god hjälp av andra i tråden.

En annan sak, utanför ämnet, som jag noterar när jag läser fostermammans sms är en hennes oerhört dåliga skrivförmåga?
Det är meningar långa som noveller, syftningsfel, felaktig meningsbyggnad med mera. Även skiljetecken används heltokigt.
Delvis är svadorna totalt osammanhängande.

Undrar hur mycket hjälp hon kunnat ge fosterbarnen i skolan?
Med tanke på språket ser utbildningsnivån ut att ha vara någonstans kring årskurs 3-4.
Citera
2026-06-12, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Oj redan samma dag, ska man tro det var en slump? Då var det nog lika väl planerat som anklagelserna i sms som JJ givetvis inte gick på och därför ignorerade?

Sanningen kommer alltid fram även om den brukar ta tid på sig?

Det framgår ingenstans och jag förstår inte alls vad du insinuerar?

Vad var planerat? Att hon inte ”gick på” anklagelserna stämmer inte, då hon ordagrant svarar i sms:

”Tack * att utnyttja mina känslor nu är jättesnäll ! Vill att du kommer med min hund i morgon då ja om du vill ha de så här så får de bli så , vad du menar att jag utsätter dina syskon här och nu och vad jag gjort de vet jag och de finns orsaker och jag har inga ursäkter mot dig, bara suttit och betalt dina utgifter och hjälpt dej när du behövt så om du mår dåligt nu är väldigt ledsamt men Leo ska hem till mej imorgon kram Nettan”

(Som sagt, meningsbyggnad och språk som en dåligt skolad 10-åring.)

Detta är alltså svaret på ett långt balanserat sms från en av fosterbarnen som radar upp flera skäl till att hon vill bryta kontakten. Bland annat att porslin flugit i luften, nedvärderande ord och slag med flugsmälla.

Återigen: rekommenderar alla intresserade att själva läsa Fup.
Citera
2026-06-12, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skakadsombebis
Det framgår ingenstans och jag förstår inte alls vad du insinuerar?

Vad var planerat? Att hon inte ”gick på” anklagelserna stämmer inte, då hon ordagrant svarar i sms:

”Tack * att utnyttja mina känslor nu är jättesnäll ! Vill att du kommer med min hund i morgon då ja om du vill ha de så här så får de bli så , vad du menar att jag utsätter dina syskon här och nu och vad jag gjort de vet jag och de finns orsaker och jag har inga ursäkter mot dig, bara suttit och betalt dina utgifter och hjälpt dej när du behövt så om du mår dåligt nu är väldigt ledsamt men Leo ska hem till mej imorgon kram Nettan”

(Som sagt, meningsbyggnad och språk som en dåligt skolad 10-åring.)

Detta är alltså svaret på ett långt balanserat sms från en av fosterbarnen som radar upp flera skäl till att hon vill bryta kontakten. Bland annat att porslin flugit i luften, nedvärderande ord och slag med flugsmälla.

Återigen: rekommenderar alla intresserade att själva läsa Fup.

Menar fostermamman att hon känner sig känslomässigt utpressad?
Citera
2026-06-12, 08:11
Medlem
Jag har funderat lite kring detta med kameror som ska ha varit uppsatta både här och där. Visste ni att yngsta sonen satte upp kameror i sitt hus utan sin före detta sambos vetskap när han misstänkte att hon var otrogen? Jag tänker att det kanske ”tillhör” familjen att bevaka och ha koll?!
Citera
2026-06-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Menar fostermamman att hon känner sig känslomässigt utpressad?

Du verkar ha insyn i familjen, kanske t.om kontakt så du kan väl fråga?
Kanske ytterligare en vän från gymnasietiden, som Akilo

Det har ju gjorts en hel del fula försök att svartmåla och misstänkliggöra diverse brottsoffer här i tråden, bland annat drogs det fram helt irrelevanta uppgifter om att det fanns en orosanmälan om att en flicka skulle sålt sex.
Enligt Fup är detta utrett och det fanns INGEN grund för påståendet, men man misstänker att det var Jeanette och Jan Åke som gjorde anmälan. För att svartmåla flickan såklart och minska hennes trovärdighet. Det nya fosterhemmet vittnar om att de INTE sett NÅGRA tecken på detta. De hade inte märkt några kontakter, hon hade inte mer pengar än hon borde, flickan hade inte rört sig ute osv.
Utan det verkar helt ha fabulerats ihop av Jan Erik och Jeanette Johansson. Det säger en hel del om deras moral.
Citera
2026-06-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cissiro
Jag har funderat lite kring detta med kameror som ska ha varit uppsatta både här och där. Visste ni att yngsta sonen satte upp kameror i sitt hus utan sin före detta sambos vetskap när han misstänkte att hon var otrogen? Jag tänker att det kanske ”tillhör” familjen att bevaka och ha koll?!

Intressant, visste inte det, men det förvånar inte. Att det inte hittades några kameror vid teknisk genomgång är ju inte märkligt, familjen hade lång tid på sig att städa undan spåren.
Det hade heller inte bott fosterbarn där på länge, de hade väl ingen anledning att ha kamerorna.
Citera
2026-06-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cissiro

Det där är en ganska allvarlig anklagelse. Finns det någon källa till uppgiften om kameror, eller är det bara ett rykte? Även om någon misstänkt otrohet i en relation har det dessutom väldigt lite med det här målet att göra. Att börja dra slutsatser om en hel familj utifrån sådana påståenden känns mest som spekulation.
Citera
2026-06-12, 09:31
Medlem
Citat:

Det har ju gjorts en hel del fula försök att svartmåla och misstänkliggöra diverse brottsoffer här i tråden, bland annat drogs det fram helt irrelevanta uppgifter om att det fanns en orosanmälan om att en flicka skulle sålt sex.
Enligt Fup är detta utrett och det fanns INGEN grund för påståendet, men man misstänker att det var Jeanette och Jan Åke som gjorde anmälan. För att svartmåla flickan såklart och minska hennes trovärdighet. Det nya fosterhemmet vittnar om att de INTE sett NÅGRA tecken på detta. De hade inte märkt några kontakter, hon hade inte mer pengar än hon borde, flickan hade inte rört sig ute osv.
Utan det verkar helt ha fabulerats ihop av Jan Erik och Jeanette Johansson. Det säger en hel del om deras moral.

Du verkar ha väldigt mycket information om familjen och deras motiv för att inte ha någon personlig koppling???. Samtidigt är det viktigt att komma ihåg att det som står i FUP ofta handlar om misstankar, uppgifter och olika personers påståenden – inte om fastställda fakta. Att något nämns i en utredning betyder inte automatiskt att det är bevisat eller att det faktiskt förhåller sig så.
Citera
2026-06-12, 11:46
Medlem
Citat:

Familjeföräldrarna är helt hänsynslösa när de vill ha sin vilja igenom! Då är alla medel tillåtna, även mycket smutsiga, för att få rätt till sin fördel!
Detta beteende finns även i övriga familjen!
Kameraövervakning har funnits lång tid tillbaka, redan innan de bytte kommun.
Citera
2026-06-12, 11:51
Medlem
Citat:
Det där är en ganska allvarlig anklagelse. Finns det någon källa till uppgiften om kameror, eller är det bara ett rykte? Även om någon misstänkt otrohet i en relation har det dessutom väldigt lite med det här målet att göra. Att börja dra slutsatser om en hel familj utifrån sådana påståenden känns mest som spekulation.

Det är helt relevant då de har jobbat med kameraövervakning! Att sedan han (bekräftat) satte upp kamera i sitt hem har inte direkt med detta mål. Däremot säger det en hel del om familjen!
Inte konstigare än så………
Citera
2026-06-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anno81
Det är helt relevant då de har jobbat med kameraövervakning! Att sedan han (bekräftat) satte upp kamera i sitt hem har inte direkt med detta mål. Däremot säger det en hel del om familjen!
Inte konstigare än så………

Fast det framgår väl inte att det funnits kameraövervakning i hemmet. Däremot nämns det blinkande brandvarnare som vissa barn uppfattat som kameror. Det känns som att du redan bestämt dig för vilken slutsats du vill landa i och sedan tolkar allt utifrån den. Jag har också läst FUP:en, och min uppfattning är att den är betydligt mer nyanserad än vad vissa inlägg här i tråden ger sken av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in