Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
9/11 attackerna. För komplicerat för att någon talliban skulle kunna planera det.
EDIT: komplexiteten i 9/11-attackerna är ytterst suspekt i sig - där åtminstone 2 piloter i gruppen av terrorister kallades för "dum och dummare" av en flyginstruktör på en flygskola. men helt plötsligt så blev samtliga dessa riktiga top guns å lyckades nästan med att nå alla tänkta mål. Även dykvinkeln för planet som drämde in i Pentagon anses vara "något extrem" - något som endast en väldigt erfaren och skicklig pilot skulle kunna utföra.
Jag kan faktiskt infoga det ökända Breivik-fallet (Utøya-massmordet). Planen som sådan var INTE omöjlig för en ensam individ att faktiskt lyckas sätta ihop.
Timingen dock. Att han på något sätt lyckas utföra detta massmord + bombningen ungefär strax efter att norska elit-styrkor haft en övning på plats runt Utøya (och därför hade extremt svårt att snabbt mobilisera när detta skedde). Det är liksom ett sammanträffande som är lite väl skumt. Jag vill minnas att det i Breiviks egna anteckningar står att han misstänker att "någon" är honom på spåren en tid. Jag undrar om det ev hände lite mer som han INTE vill (eller kan) berätta om öppet. Att en medhjälpare/informatör faktiskt var involverad. Vem denna person ev skulle ha varit är dock en gåta. Jag vill då placera in Breivik i ett potentiellt "Manchurian Candidate-scenario".
Även 9/11-attackerna skedde under en pågående STOR militär övning (med deras stridsflyg speciellt - det var faktiskt en hel del inom militären som först trodde att TV-sändningarna dom såg ingick i simuleringen av övningen - dvs - man räknade lite med falska nyhetsrapporter verkar det som). Lite i samma stil som 7/7-attackerna i London 2005 som jag tog upp tidigare i tråden (där ledare/befäl för dessa terrorövningar, Peter Power, rakt ut i TV säger att man hade pågående terrorövningar med nästan exakt dessa mål och det scenario som faktiskt hände på riktigt). EDIT: det ska noteras - såvitt jag vet å minns - att de stora militära övningarna i dagarna runt 9/11 dock handlade om ett
stort flyganfall från öst&/Europa)