2026-06-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Extremt efterblivet på många sätt.

Dels är det uppenbart mot yttrandefriheten. Det skulle vara kontraproduktivt och troligen leda till att fler muslimer och till och med ickemuslimer bär slöja för att visa solidaritet. Polisen kommer vara tvungna att använda sina resurser för att beslagta kvinnors klädesplagg mitt på gatan, vill vi att våra skattepengar används för detta meningslösa ändamål? Dessutom kommer islamister använda detta som propaganda mot Sverige.

Detta förslag är nästan dummare än när Jimmie föreslog att manlig könsstympning endast ska vara laglig att utföra mot judiska pojkar.

Det där vore enligt mig en euforisk utveckling och jag hade fullt seriöst kunnat betala mer i skatt för att få se exakt det. Men kmr tyvärr ej ske.
Men tillåt mig drömma mig iväg.
Citera
2026-06-11, 17:32
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Seden i Sverige är valfrihet i klädsel.

Vem ska bötfällas och sedan utvisas?

Ja, det blir en smula lättare och se det om de visar ansiktet..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Blir det förbud för judemössan också?

Nej just det.

Om vi fick 2 miljoner judar i sverige som bar den jävla hatten hade jag varit för förbud mot det också
Citera
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Det där vore enligt mig en euforisk utveckling och jag hade fullt seriöst kunnat betala mer i skatt för att få se exakt det. Men kmr tyvärr ej ske.
Men tillåt mig drömma mig iväg.

Intressant att höra var dina prioriteringar ligger, låter inte alls som att detta är motiverat av hat och inte av viljan att driva utveckling.
Citera
2026-06-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ja, det blir en smula lättare och se det om de visar ansiktet..

Detta handlar om vanlig slöja som inte täcker ansiktet.
Citera
2026-06-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Säga åt kvinnor vad de får och inte får göra med sina kroppar samt förbjuda ett klädesplagg för att Islam är bääh. Går ju bra för demokratin i Sverige. Vi bekämpar förtyckande symboler genom att göra i princip samma sa. Någon stans måste väl friheten att bestämma över sin kropp viktigare än att bekämpa någon symbol. Människor är fria, om man inte kan själv bestämma att man vill ta av slöjan i ett demokratiskt land, då får det helt enkelt vara så. Ni gör exakt samma ska som ni tror att ni bekämpar, bara för att driva fram en ideologi och inte för att ni bryr er om dessa kvinnor. Vi har redan för lite rättigheter i Sverige, det räcker nu.

Snart blir det väl att förbjuda omskärelser men endast för vissa, eftersom SD gärna inte vill bli kallade anti-semitister. För övrigt tycker jag verkligen inte varken om slöja eller att barn blir könsstympad vid födsel, men sådana förslag tar oss bara tillbaka i tiden. Niqab och sånt trams är försåtligt och bör förbjudas om inte annat för säkerhetsrisken.

Naturligtvis bryr vi oss inte om dessa kvinnor. Jag vill bara inte se muslimska slöjor överallt i Sverige. De kan ha på sig dessa i andra länder.
Citera
2026-06-11, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-vill-infora-slojforbud-i-sverige

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.

Alltså, du vet om att det är inget heligt att bära huvudbonad så där? Deras Gud sa aldrig att dom ska bära det.. det var Umar, Mohammeds bästa vän som var en pervers och tjatade på Mohammed om göra det till en lag inom Islam..

Klart det ska förbjudas, det är kvinnoförtryck.

Hoppas nästa steg är att kvinnorna får gå in via huvudentrén på Moskéer och efter detta ska kvinnor får leda bön.

Kan inte muslimerna acceptera detta... ptja, hejdå! Tillbaka till öken
Citera
2026-06-11, 17:36
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Säga åt kvinnor vad de får och inte får göra med sina kroppar samt förbjuda ett klädesplagg för att Islam är bääh. Går ju bra för demokratin i Sverige. Vi bekämpar förtyckande symboler genom att göra i princip samma sa. Någon stans måste väl friheten att bestämma över sin kropp viktigare än att bekämpa någon symbol. Människor är fria, om man inte kan själv bestämma att man vill ta av slöjan i ett demokratiskt land, då får det helt enkelt vara så. Ni gör exakt samma ska som ni tror att ni bekämpar, bara för att driva fram en ideologi och inte för att ni bryr er om dessa kvinnor. Vi har redan för lite rättigheter i Sverige, det räcker nu.

Snart blir det väl att förbjuda omskärelser men endast för vissa, eftersom SD gärna inte vill bli kallade anti-semitister. För övrigt tycker jag verkligen inte varken om slöja eller att barn blir könsstympad vid födsel, men sådana förslag tar oss bara tillbaka i tiden. Niqab och sånt trams är försåtligt och bör förbjudas om inte annat för säkerhetsrisken.

Är det ok för mig som kvinna att klä mig i en naziflagga?
Är min kropp så oantastlig så den demokratiska rätten ska tillåta det?
Citera
2026-06-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Även jag som nationalist tycker detta är att gå för långt. Slöjan är inte ett problem förutom när det kommer till polis och rättsväsende. Problemet är att vi har människor som vill ha slöja på sig bor i Sverige.

Exakt- och förbjuder vi slöja vill de som vill ha slöja ej bo i Sverige.
Citera
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Naturligtvis bryr vi oss inte om dessa kvinnor. Jag vill bara inte se muslimska slöjor överallt i Sverige. De kan ha på sig dessa i andra länder.

Haha det är så otroligt att svenskar är villiga att ta bort rättigheter från kvinnor bara för att de stör sig på ett klädesplagg. Detta är ju komedi. Uppskattar i alla fall ärligheten istället för att försöka motivera det med förtyck, vi alla vet att det är BS.
Citera
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Detta handlar om vanlig slöja som inte täcker ansiktet.

Mm. Använd den.
Hemma.
Citera
2026-06-11, 17:42
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Är det ok för mig som kvinna att klä mig i en naziflagga?
Är min kropp så oantastlig så den demokratiska rätten ska tillåta det?

Hmmm..
Citat:
Att bära en del symboler i offentliga sammanhang som hakkorsflaggan är straffbart eftersom det kan betraktas som hets mot folkgrupp. Straffbudet rörande hets mot folkgrupp stadgar straff för den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse (16 kap. 8 § brottsbalken)
https://lawline.se/answers/ar-hakkorsflaggan-en-forbjuden-i-sverige

Jag förstår din vinkel, det är symbolen som spelar roll här och inte flaggan. Men det är ju självklart att hakkorset inte kan jämföras, speciellt då den förtycker ANDRA (eller i detta fall bidrar till hets mot folkgrupp) och inte dig själv som individ som bär den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in