2026-06-11, 15:16
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
TV4 menar du?

Nej, jag menar Jimmie Åkesson sektledaren med sina följare som är ovanligt korkade! Nu verkar det som han inte anmält att han är styrelsemedlem i företaget och det kan vara olagligt det också!
Citera
2026-06-11, 15:26
Medlem
Citat:
Kan du bevisa att SD är dömda för detta "brott"? Det borde ju vara väldigt enkelt.
Nej. Jag får omformulera mig så även en autist förstår. Det finns dokument som styrker att de begått skattebrott.
Kan du nu kontra med dina fakta?
Citera
2026-06-11, 15:35
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej, jag menar Jimmie Åkesson sektledaren med sina följare som är ovanligt korkade! Nu verkar det som han inte anmält att han är styrelsemedlem i företaget och det kan vara olagligt det också!
Det är olagligt. Det ska omedelbart meddelas regeringskansliet. Den 1:a juli kan man hemställa åt den särskilda åklagarkammaren att granska herr Åkessons affärer och verksamheter, för då börjar den nya lagen om tjäntemannaansvar gälla och den omfattar även politiker.
Citera
2026-06-11, 18:10
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Nja, hade det varit något annat parti, så hade det inte slagits upp lika stort. TV4 och annan mainstreammedia älskar att vrida om kniven i just SD, särskilt inför ett val. Det är ju inget nytt.
Gråthögern förnekar sig inte. Diskutera innehållet och inte avsändaren.
Citera
2026-06-11, 21:32
Medlem
Abelssuns avatar
Det kommer inte hända någonting angående Jimmie. De redan frälsta Sverigedemokraterna får bara blodad tand.
Citera
2026-06-11, 22:26
Avstängd
Addera till detta använt pengarna/spekulerat i fastighetsbolag han själv sitter i Styrelsen för utan att informera om vilket är ett brott bara tyvärr att hans glansdagar i SD är över hoppas Rickard Jomshof omgående tar över
Så jävla klantigt bara att dra sig tillbaks och spela piano med grabbgänget på Puben i Sölvesborg och hoppas på att ingen Åklagare går vidare för då ryker väl hela partikassan till giriga Advokater.
-Sorgligt dock att åka ut på sin girighet nått som för övrigt många politikers fall.
Vem somhellst kan ju räkna ut att Såssarnas KGB apparat, medier SVT & TV4 som hatar SD är ganska dåliga odds för att göra tveksamma affärer I detta fall flera kan sluta med FÄNGELSE för Åkesson.
Bara att sno till sig 1,7 miljoner av skattemedel borde rendera Riksrätt snudd på TRUSTOR vibbar fast sämre upplägg.

-HEJ DÅ JIMMIE HUR FAN HUR TÄNKTE DU? MEN, TACK FÖR ALLT, NYA TAG NÅN ANNAN FORT DET BRÅDSKAR!

☆Nyheterna om fadäserna förstörde dessutom min nattsömn vilket är oförlåtligt.
Citera
2026-06-11, 22:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Det jag undrar mest är hur Jimmie Åkesson har resonerat. Varför tar han en sån risk när han vet att hans parti ständigt granskas samtidigt som han rimligtvis måste ha en smärre förmögenhet på banken, sett till hans lön?
MYCKET VILL HA MER AVGÅ DET ÄR ÄNDÅ KÖRT NU...
INGA NYA &TROLIGEN MISSADE S.K. SD SOFFLIGGARE SOM NU SKITER I ATT RÖSTA EFTER DETTA VILKET GYNNAR SÅSSARNA !
Senast redigerad av GRINGO104 2026-06-11 kl. 22:48.
Citera
2026-06-11, 23:08
Medlem
Citat:
Nja, hade det varit något annat parti, så hade det inte slagits upp lika stort. TV4 och annan mainstreammedia älskar att vrida om kniven i just SD, särskilt inför ett val. Det är ju inget nytt.
Hade det inte funnits skit att hitta hade de inte hittat all skit.
Citera
2026-06-11, 23:41
Medlem
Dom har haft fester... fy på dumma SD.

Ok nästa "avslöjande"? Snark.

Rapportera om nått verkligt istället, folkutbytet, sossekorruptionen, Bonniers monopol, det Gröna bedrägeriet, den systemhotande brottsligheten som växer fram i kölvattnet av massinvandringen men som Tidö precis börjat få liiiite grepp på.
Citera
2026-06-11, 23:47
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är en ickenyhet. En tant som kryddar fakturor och får sparken av SD när det kommer fram blir kontaktad eller kontaktar tv4 och säger att det är dom som sparkade henne för bluffakturor som sa att hon skulle göra det. Tv4:s släpper ytterligare tramsprogram likt trollfabriken som var ett riktigt magplask
Vem som tjallat till media och vad denne person haft för agg gentemot SD spelar ingen roll.
Sålänge uppgifterna är korrekta så är det likväl en skandal, oavsett hur mycket folk i SD-svansen försöker skademinimera.
Senast redigerad av kato85 2026-06-11 kl. 23:51.
Citera
2026-06-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Om "fel åsikter" är värre än kriminalitet så förstår jag inte vad du gör i ett land med åsiktsfrihet?

Terrorkramare och diverse pack som går deras ärenden är en fara för landet medans tveksamheter om skatteinbetalningar inte betyder någonting. Begriper du inte det så tycker jag synd om dig. Se på Iran och vad den totalitära våldsideologin islam skapat för skräcksamhälle där. Jämför med för lite inbetalning av skatt.
Tycker du att jag ska lämna ett land där mina rötter sträcker sig över 700 år bakåt.
Vad är du själv andra generationen invandrare utan någon naturlig koppling till Sverige. Haha vem ska lämna då tror du.
Citera
2026-06-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det är väl jävligt dumt att normalisera och acceptera att ”genomruttna människor” skall styra vårt land.

Acceptera ja vad ska ja göra åt saken tycker du när det finns så många genomruttna människor överallt.
Det blir en rejäl uppförsbacke att lösa det.
Vi har enorma mängder med dels blattar men sen alla vänsteräckel utöver det, har du något förslag på hur Sverige blir av med dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in